1908 - wydarzenie znane jako
upadek meteorytu tunguskiego przyniosło na świat pary i techniki nową siłę - magię. Początkowo, ze względu na odległość od centrów cywilizowanego świata i słabość Imperium Rosyjskiego, nikt nie zwrócił na to wydarzenie większej uwagi.
Do czasu kiedy urodziło się pierwsze dziecko, którego na czole miało zdrowe, normalnie funkcjonujące trzecie oko. I potrafiło przenosić przedmioty siłą woli.
Rok 1914. Wojna światowa jest zdaje się być nieunikniona; światowe mocarstwa, przerażone rosnącą potęgą Cesarstwa Rosyjskiego (które nie tylko nie zakazało badań nad Abominacją (jak reszta Europy), ale nadało im priorytet i uczyniło z nich fundament swej potęgi), jak również pragnące same posiąść źródło tej mocy, szykują się do
Blitzkriegu, mającego odepchnąć rosyjskie zagrożenie daleko na Wschód, za Ural.
Dla polskich spiskowców, od ponad wieku walczących z cesarskim zaborcą, nie ma lepszej okazji, by uderzyć i korzystając z nadarzającej się wojny, uzyskać niepodległość dla swojego ciemiężonego kraju.
---
Czy byliby chętni do sesji w klimatach
steampunk, ale bliżej naszych czasów? Mechanika storytellingowa lub FATE, sesja w formie
sandboxu o raczej ramowej (na początek) fabule. Ramy świata nie byłby dokładnie określone, częścią gry (i funu z niej) byłoby świato-i-sytuacjo tworzenie do spółki z MG.
"Smaki" i odniesienia:
Lód Jacek Dukaj,
Transarctica, twórczość
Keitha Thopsona, trochę Lovecrafta,
Nowe przygody Stasia i Nel oraz
Pierwsza Brygada,
Liga niezwykłych dżentelmenów - komiks,
Bioshock i co jeszcze wpadnie MG i graczom do głowy
Nastawienie raczej na odgrywanie/immersję/kombinatorykę niż
powergaming. Oczywiście 18+, ze względu na to, że nie należy się ograniczać...
----
Uwagi, opinie, komentarze? A! Zaznaczam z góry, że sam pomysł/sesja jest traktowana raczej jak eksperyment i popis dla wyobraźni, a nie rzecz "śmiertelnie poważna"
pS: Inspiracje i podpowiedzi również można wpisywać poniżej.
O autorce: długoletnia graczka (po przejściach - miałam długą przerwę) wielu systemów pnp RPG, MG w kilku (autorski, Mouse Guard, nWoD); stawia pierwsze kroki w PBF.