Wątek: Korona i Krew
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-06-2013, 14:50   #1
Thandurill
 
Reputacja: 1 Thandurill nie jest za bardzo znany
Korona i Krew

Witam wszystkich forumowiczów. Piszę do was w sprawie nowo powstającego systemu rpg mojego autorstwa. Nad systemem pracuję niepełny rok i według moich wyliczeń w 2 do 3 miesięcy będzie gotowy do wydania.
Może teraz trochę o samym systemie...
Cała gra oparta będzie na dwóch kościach. K100 i k10 oraz na kilku monetach ale o tym później. Korona i Krew będzie to system w klimacie dark w którym istnieją 3 rasy (jest pomysł na kolejne 3) a są to gruboskórni (hybrydy ludzi i zwierząt), długowieczni (żyjące po setki/tysiące lat humanoidalne istoty podzielone na klany) oraz elementarowie (ludzie wymieszani z żywiołakami). Każda z tych ras podzielona jest na 8 grup czyli królestw, krain i klanów. Daje nam to 24 grywalne podrasy o różnych cechach i umiejętnościach.
Atrybuty: atrybuty są podzielone na 2 grupy: fizyczne i mentalne które ukazują wyszkolenie oraz potęgę bohatera.
Fizyczne: Siła, Zręczność, Wytrzymałość i Zwinność.
Mentalne: Wola, Mądrość, Zmysły i Manipulacja.
Od razu napiszę dlaczego zrezygnowałem z atrybutu INTELIGENCJA. Według mnie jest to bezsensowny atrybut umieszczany w różnych systemów ponieważ inteligencja to logiczne pojmowanie świata oraz myślenie. Jak ktoś chce grać niepełnosprytnym to po prostu będzie grał taką postacią. Nie powinno być miejsca na usilne udawanie postaci którą określa ta konkretna statystyka.

System walki jest prosty. Jest to z grubsza...jeżeli postać wykonuje atak na przeciwnika w tym momencie obaj wykonują rzut kości k100 i k10 i do wyniku dodają bądź odejmują modyfikator ataku / obrony / uniku który jest wielokrotnością 10. Np: Atakujący rzuca na kościach 57. Jego wyszkolenie w walce daną bronią wynosi + 30 co daje wynik 86. Broniący się wykonuje rzut który wynosi 33. Posiada dużą tarczę która daje mu + 20 do parowania oraz walczy defensywnie co daje mu + 10. Ogólny wynik to 66 co jest za małym wynikiem aby się obronić przed atakiem. Tak samo rzecz wygląda gdy chodzi o unik. Im potężniejsza zbroja tym większy ujemny modyfikator na unik lecz potężniejsza ochrona przed obrażeniami.
O czym będą kolejne posty opisujące mój system.
Receptury alchemiczne, wzory inżynieryjne, wierzchowce, panteon bogów, inkantacje którym można zwiększać poszczególne wartości oraz łączenie czarów w jeden potężniejszy. Wszystko mam rozpisane i sprawdzone lecz nie mogę wam wszystkiego zdradzić na samym początku.
Na podstawie tego co napisałem proszę o opinie oraz czego chcielibyście się dowiedzieć w kolejnych postach.
Pozdrawiam
Thandurill
 
Thandurill jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem