Wątek: Korona i Krew
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-06-2013, 23:38   #9
Thandurill
 
Reputacja: 1 Thandurill nie jest za bardzo znany
Co do ras to uznałem że rasy które znamy z innych systemów są ograne i szukałem czegoś ,,w miarę" nowego. Gruboskórni (nazwijmy ich ludźmi) są z powłoki typowymi nieokrzesanymi ludźmi którzy otrzymali mozliwość przemiany w hybrydę (niedźwiedziołak czy wilkołak). Ludzie w większości systemów są jedna z najbardziej uniwersalnych ras co może jest pewnym plusem ale też nie wyróżnia ich. U mnie ,,ludzie" posiadają zdolność już wcześniej opisaną która jest w miarę potężna jeżeli gracze troszeczkę pokombinują. Co do kolejnej rasy czy długowiecznych...Trochę będą przypominały elfy i krasnoludy ale tylko część marginalna będzie podobna do tych znanych z innych systemów. Tutaj możliwość kreacji będzie duża gdyż wzrost, waga czy zarost będą bardzo zróżnicowane. Chcesz zagrać wysokim, szczupłym łucznikiem z klanu lasu ? Dobra. Albo niskim krępym tankiem który wtapia się w drzewa a w szarży przerąbuje się z toporem przez zarośla. Dla mnie to jest fantazja i zasady nie powinny ograniczać wyobraźni gracza. Elementarowie czyli zrodzene z żywioły humanoidy będą posiadały wrażliwość na żywioły przeciwne lecz odporność i zwiększoną moc jeżeli chodzi o ich żywioły.

Co do samej mechaniki to nie sądzę abym powinien kserować inną gdyż ta jest trochę innowacyjna i nie jest skomplikowana. Bardzo mało miejsca poświęcę mechanice gdyż prawie do wszystkiego będzie taka sama. Co da dużo miejsca na opis świata, pełnego panteonu bogów czy relacji występujących między podrasami. Dokładnie opiszę je w kolejnych postach.

Kolejne pytanie czyli atrybuty:
SIŁA: stardowo czyli udźwig, obrażenia zadawane w walce wręcz i odległość na jaką rzucamy na odległość. Również pływanie, wspinaczka czy skakanie.
ZRĘCZNOŚĆ: Wszystkie prace manualne jak fałszowanie, otwieranie zamków czy zastawianie i rozbrajanie pułapek. Również obrażenia bronią dystansową.
WYTRZYMAŁOŚĆ: Tutaj również bez rewelacji, odporność na choroby, dodatkowe punkty życia w poszczególnych kończynach (głowa, tułów, ręce i nogi)
ZWINNOŚĆ: Koordynacja ruchowa, uniki czy chodzenie po linie.
WOLA: Ilość punktów many na rzucanie czarów. Odporność na stres, strach czy dążenie do celu. Również obrażenia magiczne i celność atak magicznego.
MĄDROŚĆ: Wiedza na poszczególne tematy, zapamiętywanie czarów.
ZMYSŁY: wzrok, słuch, węch, smak i szósty zmysł.
MANIPULACJA: kłamanie, namawianie do wykonywania innych czynności niż zamierzone, podrywanie oraz oszukiwanie w walce.

Dokładny opis to raczej miejsce na tekst podręcznikowy ale ogólne opisy podam jutro bo muszę uciekać. Mam nadzieję że jutro pojawią się kolejne pytania
Pozdrawiam
 
Thandurill jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem