Wątek: Korona i Krew
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08-06-2013, 13:23   #10
Thandurill
 
Reputacja: 1 Thandurill nie jest za bardzo znany
Przyszedł czas na kolejny post. Tym razem przedstawię mechanikę zadawania obrażeń:
Broń będzie podzielona na 5 kategorii względem wagi: broń bardzo lekka, lekka, średnia, ciężka i bardzo ciężka. Obrażenia zadawane wynosi:
-broń bardzo lekka = k3k obrażeń (skrót ten opiszę później)
-broń lekka = k6k
-broń średnia = k9k
-broń ciężka = k12k
-broń bardzo ciężka = k15k
Określanie ilości wyrzuconych obrażeń: Zamiast kostek używanych w innych systemach tutaj używamy monet. To moja autorska mechanika określania obrażeń która została testowana i jest bardzo przystępna. Określenie np. k3k znaczy że rzucamy 3 monetami które w tym systemie nazywa się krwawymi koronami (nawiązanie do nazwy systemu). Po jednej stronie monety jest krew a po drugiej korona. Jeżeli wyrzucimy krew oznacza to że zadajemy obrażenie.
Każde 3 obrażenia równe są jednej ranie. Oznacza to że przykładowo: Łotr używający dwóch sztyletów (k3k) posiadający wartość siły: 20 punktów czyli + 2 do obrażeń. Udaje mu się wykonać dwa ataki. Oznacza to że rzuca 2 razy 3 krwawymi korona. Do każdego ataku dodajemy +2 do obrażeń. Podczas pierwszego rzutu wyrzuca 2 razy krew (2+2 daje nam jedną ranę) a podczas drugiego rzutu 3 razy koronę (0+2) co równe jest zadrapaniu i nie powoduje rany którą zapisujemy na koncie przeciwnika.
Proszę o opinię na temat powyższej mechaniki.
Pozdrawiam.
 
Thandurill jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem