Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-07-2013, 10:19   #1
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Czy Savage Worlds nadaje się do...?

Tworzę ten temat ponieważ bardzo ciekawi mnie pewien aspekt zależności mechaniki od klimatu gry. Savage Worlds jest głównie postrzegany jako uniwersalna mechanika, nadająca się przede wszystkim do odgrywania filmów akcji w różnej konwencji. Osobiście uważam, że mechanika to tylko pomysł na rozwiązywanie problemów rzutami kością i ma naprawdę niewielki wpływ na sam klimat gry. Oczywiście Savage Worlds posiada pewne wsparcie dla grania herosami radzącymi sobie z większością wyzwań, tak naprawdę jednak bez problemu można go tak modyfikować by gracze naprawdę czuli jak bardzo są bezradni czy śmiertelni

W całym temacie chodzi o dyskusję na temat tego do czego waszym zdaniem Savage Worlds się nie nadaje lub nadaje i dlaczego. Czy nadaje się konwertowania innych systemów czy też nie. Czy da się w nim uzyskać dowolny klimat, jeśli nie to dlaczego itd. itd. Zapraszam do dyskusji, by bez obrażania innych Każdy ma prawo do swojego zdania.

Ja od siebie chciałbym podać trzy przykłady które moim zdaniem pokazują iż Savage Worlds dobrze nadaje się do sesji w klimacie horroru, na podobnym poziomie jak World of Darknes, czy Zew Cthulhu.

Po pierwsze Savage Worlds posiada bardzo wygodny i dobrze sprawdzający się system strachu, który pozwala wywołać u postaci gracza tak wymioty, jak i atak serca kończący się zgonem. Do tego ilość potworów czy sytuacji które mogą wywoływać takowe testy może szybko zakończyć rozgrywkę co słabszych psychicznie postaci.

Po drugie istnieją settingi które dobrze wspierają klimat horroru w Savage Worlds. Moim ulubieńcem jest setting Rippers opowiadający o łowcach należących do grupy Van Helsinga, polujący na potwory różnorakiej maści. Oczywiście można rozgrywać w ten sposób iście filmowe sesje, jednak opisywane w nim elementy aż proszą się o prawdziwie mroczną i brutalną rozgrywkę. Już fakt iż sama nazwa settingu pochodzi od "Wydzierania" fragmentów ciała z potworów, by później wszczepić je we własne ciało, nie przywodzi na pewno na myśl sesji dla młodszych odbiorców

Po trzecie chciałem pokazać przykład krótkiej przygody do Savage Worlds którą osobiście uważam, że bez problemu można by równie dobrze rozegrać w świecie Zewu Cthulhu czy World of Darknes Skoro są więc takowe przygody to nie sądzę iż fakt, że rzucę w nich parę razy kostką k4 czy k6 zamiast k10 aż tak wiele zmieni

http://wydawnictwogramel.pl/download/ferie_zimowe.pdf

Wydaje mi się, że dużym problemem dla wielu osób jeśli chodzi o Savege jest teoretycznie mała śmiertelność, która automatycznie podsuwa na myśl świat herosów którym głównym przeznaczeniem jest pokonać zło na świecie, nie zaś męczyć się z byle stworem. Savage posiada jednak zasady które naprawdę bardzo skutecznie obdzierają sesję z heroizmu graczy. Zasada paskudnych obrażeń bardzo często sprawia, że dowolna cięższa rana spowoduje zgon, fuksy zaś które niby są tym elementem heroicznym, bardzo często potrafią skończyć się już w pierwszym pojedynku, kiedy do końca sesji jeszcze daaaleko.

Chętnie podam więcej przykładów, jednak najpierw chciałbym przeczytać wasze opinie. Oczywiście dyskusja nie musi dotyczyć strikte horroru. Można podyskutować o realistyczności mechaniki, brakach elementów zasad które wzbogacają inne systemy, czy chociażby o dowolnych innych problemach związanych z konwertowaniem czegokolwiek na Savege czy robieniem nowego settingu z użyciem tej mechaniki.

Zapraszam do dyskusji
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 17-07-2013 o 23:19.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem