Cóż co do rozmachu z rasami to możliwe, że masz rację Radagast. Do tego takie wolne rasy powodują też częste problemy w postaci "co moja postać powinna mieć inaczej niż pozostali". Jednym słowem kombinowanie na siłę.
Jeśli jednak chodzi o sam setting to cóż... po raz kolejny okazało się, że nadal mało znam obszerny zbiór podręczników do Savage Worlds. Zagłębiłem się dzisiaj w Horror Companion który w dodatku prawdopodobnie wyjdzie też w polskiej wersji. Okazało się, że podręcznik ten zawiera w sobie niemalże wszystko co opisałem powyżej
Przykładowe rasy potworów do gry (demony, anioły, vampiry, duchy...etc.) specjalne przedmioty, sporo przewag i zawad, nowe zaklęcia (chociaż ja preferował bym w sesjach magię swobodną typu gracz mówi co chcę wykonać a MG ustala poziom trudności), spory bestiariusz, pomysły na realia i wiele podpowiedzi jak utrzymać setting w formie typowego świata akcji, gdzie gracze klepią tyłki wampirom, mrocznego świata gdzie gracze są niewiele więcej potężni co worki z mięsem, czy dowolne inne klimaty
Także moje tworzenie settingu prawdopodobnie zakończy się stworzeniem otoczki fabularnej, określenie dostępnych ras i zasad specjalnych. Resztę całkowicie załatwia Horror Companion
Jeśli zaś chodzi o dyskusję na temat możliwości Savage Worlds jako konwersji innych systemów czy mechanice do settingów w klimacie horroru to zapraszam was serdecznie tutaj
Wszystkie głosy za i przeciw są równie ważne także można wypowiadać się swobodnie, byle by nikogo nie obrażać
http://lastinn.info/savage-hydepark/...tml#post443685