Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-07-2013, 10:53   #6
Indoctrine
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Cytat:
Myślę, że dobrą sesję grozy ala Zew da się rozegrać na każdej mechanice, więc i na SW,
To nie jest dobry dla Ciebie przykład. Dlaczego? Bo sprowadza się do stwierdzenia, że:

Zew Cthulhu da się rozegrać MIMO tej mechanice a nie DZIĘKI NIEJ. To jest wartościowanie negatywne "Został dobrym człowiekiem, mimo że wychował się wśród złych ludzi".

Cytat:
Jeśli zaś chodzi o Rippersów to miał to być tylko przykład iż Savag też ma swoje mroczniejsze klimaty.
Ale to nie jest mroczny klimat. Krwawy, brutalny - owszem, ale nie mroczny.

Tutaj dochodzimy do kolejnego ważnego elementu: SW, jak każde settingi i mechaniki akcji, filmowe - stawia oprawę ponad realizm. To chodzi głównie o to jak ludzie to postrzegają i używają, oraz jakie rzeczy wygodniej na danej mechanice zrobić. Jak coś jest cool to się tego używa, nawet gdy pasuje na logikę średnio. Dlaczego? Bo jest fun.

Cytat:
Właściwie to można nawet patrzeć na Savege tak...masz jakiś ulubiony film, grę, książkę? Chciałbyś zagrać sesję w takim świecie? Na Savegach możesz.
Dodałbym - pod warunkiem że twoja ulubiona książka obfituje w niesamowite działania głównych bohaterów przez duże B W innym wypadku nie będzie to już takie hop-siup.

Cytat:
iż taka konwersja na pewno nie będzie posiadać wszystkich smaczków oryginału
I to jest właśnie ten bardzo poważny minus.

Mechanika SW na inne rzeczy kładzie nacisk. Nawet tworzenie postaci polega na kilku atrybutach, paru umiejkach i wadach/zaletach. To ostatnie zresztą jest dość silnie akcentowane mechanicznie. To tworzy często unikalność różnych postaci niezależnych czy też jednostek. Ot, na przykład żołnierze są tacy sami, ale ten ma taką cechę, inny inną. Takie charakterystyczne podejście ma swoje plusy, ale zmienia nacisk rozkładany przy tworzeniu postaci.

Przytoczyłeś Warhammera - przyznam że nie wiem, czy o tę wersję Ci chodzi:
http://savagepedia.wikispaces.com/fi...+warhammer.pdf

Jak tak, to niestety, ale bardzo dużo znikło. Na przykład co ze smaczkiem różnych profesji? Albo ponad setki umiejętności?
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem