Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-07-2013, 22:59   #10
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Wybacz Aschaar błąd w cytacie nie zrozumiałem widać dokładnie wypowiedzi. Może żeby już się nie powtarzać, to chciałbym jeszcze poruszyć jeden aspekt. Poruszaliśmy tu wiele razy kwestię prowadzenia sesji ala Zew Cthulhu, za pomocą mechaniki Savage Worlds. Podobno średnio się ona do tego nadaje. Osobiście nie znam Zewu na tyle dobrze, by móc w stu procentach powiedzieć jak Saveg sprawdza się w formie konwersji ZC jednak swojego czasu widziałem w sieci sporo opinii które mówiły iż konwersja oficjalna sprawdza się nawet lepiej niż oryginał. Nie grałem jeszcze z jej użyciem, więc sam się nie bardzo mam jak się wypowiedzieć, jednak dziwi mnie, że tak wielu graczy twierdzi iż ta konwersja świetnie się sprawdza, kiedy tutaj czytam, że teoretycznie nie powinno być to praktycznie możliwe Prosił bym o wypowiedź w tej sprawie.

PS. Co prawda widziałem takowe opinie w jakiejś recenzji bodajże z Poltera i niestety nie potrafię ich teraz namierzyć, jednak po krótkim poszukiwaniu udało mi się znaleźć inne źródło komentarzy Szkoda, że osoby je piszące nie mogą się tu wypowiedzieć, bo wtedy zapewne dało by się znaleźć więcej zalet Savega do konwertowania i używania do sesji w klimacie horroru. Warto zauważyć iż osoby które pisały te opinie zaznaczają w różny sposób, że nie jedno im w SW przeszkadza, nie są więc jakimiś zajadłymi fanami

Sklep z grami REBEL.pl :: Realms of Cthulhu - gry rpg, gry planszowe, gry karciane i inne

Muszę jednak przyznać, że wiele osób piszę iż sądziło tak samo jak wy iż SW i ZC to dwie zupełnie inne i nie pasujące do siebie rzeczy. Żeby nie trzeba było czytać wszystkiego, fragmenty komentów:

"Świetne wydanie. O ile SW nie wydaje się dobrą mechaniką dla "gwiezdnego horroru" w wydaniu lovecraftowskim, RoC pozwala złamać ten stereotyp. Solidny setting, klimatyczny i robiący wrażenie dopracowaniem."

"Wprowadza ono bowiem działającą podobnie do Ran mechanikę zdrowia psychicznego i sugeruje, by dla zwiększenia śmiertelności rozliczać albo Rany, albo obłęd (albo nawet i to, i to) na zasadzie Paskudnych Obrażeń. Na tej mechanice pójdzie więc i "Indiana Jones i Świątynia Macek", i mroczne, pchające w paszczę szaleństwa śledztwo rodem z De profundis."

"Świetne przeniesienie Mitów Cthulhu na Savage Worlds Wbrew pozorom, konwersja mechaniki naprawdę się udała. Przy pomocy niewielkich, bardzo eleganckich modyfikacji, dostosowuje SW do gry w konwencji horroru - i to w trzech różnych stylach!"

"Bardzo dobry podręcznik. Przystosowanie zasad SW do realiów Cthulhu zostało zrobione perfekcyjnie. Świetny pomysł na reguły dotyczące obłędu, zgodny z duchem SW. Podręcznik umożliwia grę zarówno w stylu "ortodoksyjnym" jak i "pulpowym", za co należą się wielkie brawa."

"Zabawna sprawa, bo kupiłem go z sentymentu do ZC oraz ze względu na fajną okładkę. Niespecjalnie wierzyłem, że na filmowym Savage Worlds da sie poprowadzić Zew Cthulhu.
Da się. Wymaga to naprawdę drobnych zmian reguł."


Wszystkie oceny 5 na 5
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 18-07-2013 o 23:15.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem