[Kompendium: Geografia]
[Szith Morcane] posterunek mrocznych elfów cechuje dość nietypowa architektura, gdyż jest on dosłownie kilkoma zaadaptowanymi do mieszkania jaskiniami. Całość połączona jest grubymi sieciami po których wspinają się drowy chcąc dostać się z jednego punktu do drugiego. Tak ciężkie skomunikowanie jaskiń jest w pewnym stopniu mechanizmem selekcji naturalnej gdzie mniej zaradni eliminują się sami. O samym wnętrzu posterunku póki co niewiele wiadomo, oczywiste jest za to że echo odbijające się od ścian rozpadliny działa jako doskonały alarm dla mieszkańców niżej położonych jaskiń.
Będzie aktualizowane wraz z odkrywaniem kolejnych jaskiń...
S1. Posterunek: jaskinia do której zeszliście z krypt (okrąg to miejsce tunelu z poziomu wyżej), wyposażona jest w kilka skrzyń i stół. Jej zachodni koniec wychodzi na rozpadlinę (która jest wystarczająco głęboka, by nie było widać jej dna, po szumie można sądzić że płynie tam rzeka) w której zbudowano Szith Morcane. Po wybiciu stacjonującego tam regularnie patrolu i przespaniu części dnia, jego miejsce zajął drugi oddział z dwoma quth-maren w składzie.
S2. Rozpadlina: szeroka na dziewięć metrów, wieje tam bardzo silny wiatr. W jej ścianach znajdują się jaskinie zamieszkane przez mroczne elfy. Sieć, która służyła jako komunikacja spłonęła, w chwilo obecnej po czerwonej linii porusza się pająk próbując odbudować swoje dzieło.
S3. Jaskinia: ukryta jaskinia w której spotkaliście półdrowkę i w której odpoczywaliście.
S4. Górna jaskinia: miejsce do którego zmierzała grupa drowów podróżująca po pajęczynie.