Sesja rozpocznie się, gdy się rozpocznie (ale będzie to niedługo), a tymczasem warto się zapoznać, ustalić wspólne zasady itd. Zaczną z mojej strony od zasad panujących w sesji, które zasadniczo są takie same w każdej mojej sesji (ponieważ jestem piekielnie leniwy i nie chce mi się co chwilę wymyślać czegoś nowego).
-Gracze mają ograniczone prawo tworzenia świata wokół siebie. Jeśli nie opisałem warunków pogodowych, czy nie dałem dokładnego opisu bezpośredniego otoczenia postaci- macie prawo sami o nich decydować. Sęk w tym, że światy DnD są dość konkretnie opisane, nawet jeśli pobieżnie. W związku z tym gracze mogą sobie opisywać jakieś bezimienne karczmy, ale na pewno nie dzielnice Sigil, albo miasta w planach Morza Astralnego. To niestety spadnie głównie na barki MG podpierającego się gdzie się tylko da, danymi z podręczników. Możecie też tworzyć BNów nie wpływających na rozgrywkę, prowadzić z nimi konwersacje (możliwe nawet, że po prostu napiszę wam czego możecie się od jakiegoś BNa dowiedzieć i sami będziecie opisywać przebieg rozmów) i w ogóle kontrolować ich zachowanie.
Z drugiej strony, BNi wprowadzeni przeze mnie są pod moją i tylko moją kontrolą. Jeśli jakąś lokację, lub sytuację opisałem szczegółowo, to znaczy że nie życzę sobie dodatkowych w nią ingerencji. BNi którzy są oficjalnymi postaciami Multiwersum to już w ogóle święta relikwia.
-Miło by było, gdyby wasze posty pojawiały się raz na tydzień. Oczywiście rozumiem, że świat bywa złośliwy i ogranicza czas wolny. W takich wypadkach wystarczy mi krótka informacja na privie, e-mailu czy gg, że potrzebujecie trochę więcej czasu. Nie będę wtedy robił kłopotów.
Sam będę starał się odpisywać w przedziale piątek- niedziela. Jeśli w tym okresie nie będę miał wystarczającej ilości deklaracji graczy, bym wiedział co w ogóle mam pisać- stanę się mackowatym, upierdliwym potworem zmuszającym do odpisywania na wszelki sposoby.
-W moim słowniku nie istnieje pojęcie spamerskiego posta. Jeśli macie potrzebę zadeklarowania jakiejś akcji (np. schowania jakiegoś przedmiotu w cholewie buta, czy coś w tym stylu) a nijak nie macie pomysłu, aby ująć to w więcej niż czterech linijkach tekstu- nie krępujcie się i piszcie. Nie będę z takich powodów robił komukolwiek wyrzutów.
-Sesja będzie się toczyć w dwóch trybach: domyślny jest taki, że piszecie sobie swoje posty na ile wam wena pozwoli w ciągu tygodnia. Ten drugi pojawi się wtedy, gdy rozgrywać będziemy walkę. Wtedy to na odpowiednim google docu prosiłbym o raczej szybkie i zwięzłe deklaracje co kto robi komu i jak mocno. Jak się z taką walką pełną krótkich odpisów waszych i moich rozprawimy na docu, to wtedy można to będzie ewentualnie upiększyć i wrzucić na forum.
-Nie jestem żadnym purystą językowym i rozumiem, że błędy ortograficzne po prostu się zdarzają. Mimo to prosiłbym w miarę możliwości o sprawdzenie posta przed wysłaniem (czy to w Wordzie, czy w przeglądarce). W sytuacjach które jednak będą bić mnie po oczach, poproszę o poprawienie posta. Nie podejrzewam jednak, aby były to sytuacje częste.
-Jako MG nie gryzę ani nie pluję (a nawet jeśli, to byłem szczepiony i raczej nie powinienem czymkolwiek zarazić). Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, wszystko wytłumaczę przez privy, e-maile czy gg (przy czym ostatnią formę kontaktu najbardziej sobie cenię).
-Sesję prowadzi się dla graczy, a nie dla MG. W związku z tym będę uwzględniał wasze sugestie co do rozgrywki.
-Wbrew powszechnie przyjmowanej zasadzie, jako MG mogę nie zawsze mieć rację. Wytykanie mi błędów będzie więc nie tylko tolerowane, ale prawdopodobnie spotka się też z wdzięcznością. Wolę, żeby zwrócono mi uwagę, niż abym wprowadzał do sesji jakieś byki.
-Nie uderzają mnie po oczach wulgaryzmy, ale ze zrozumiałych względów nie używajmy ich poza konwersacjami.
-Wypowiedzi postaci piszemy kursywą. Wszelkie akcje i opisy normalną czcionką. Bold wg mnie rozprasza i
przykuwa wzrok - unikajmy go jak ognia.
-W czasie gry, szczególnie w etapach rozgrywających się w Sigil, będę korzystał z dziwnych terminów. Dwa słowniczki takowych znajdują się pod tymi linkami:
Słownik terminów, zwrotów i idiomów do gry Planescape: Torment Sfera Udręki - Uniwersum Planescape: Torment
-Polecałem to już w rekrutacji, ale powtórzę i tutaj: w sesji będzie sporadycznie wykorzystywana niestandardowa czcionka, wykorzystywana w takich produkcjach jak Diablo, czy Planescape. Jeśli chcecie, żeby wasz sprzęt poprawnie ją wyświetlał, zainstalujcie paczkę czcionek z
tego linka.
-W sesji pojawiać się będą dziwaczni NPCe i jeszcze dziwaczniejsze miejsca. Oferuję (och jak wspaniałomyślnie) z biegiem czasu uzupełniać materiały, w których widnieć będą opisy postaci i lokacji. Link do materiałów znajduje się
tutaj.
-Lista ta może zostać uzupełniona, jeśli coś sobie przypomnę.