Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-02-2007, 12:21   #17
denis
 
Reputacja: 1 denis jest godny podziwudenis jest godny podziwudenis jest godny podziwudenis jest godny podziwudenis jest godny podziwudenis jest godny podziwudenis jest godny podziwudenis jest godny podziwudenis jest godny podziwudenis jest godny podziwudenis jest godny podziwu
Jako ze na podestawie rozmow z Wami doszedłem do niosku ze nalezy sam trening przeprowadzic w formie skroconej .. bede przedstwaiał w tym miejscu parametry i mozliwosci sprzetu , ktorym bedziecie sie posługiwac ...

Zaczynamy od samych podstaw - czyli ekwipunku podstawowego .

Zegarek
M-10 Helmet*
Manierka
First Aid Kit
6 M-94 Flares ( Flary oswietleniowe )
Noz
Spawarka
Motion Tracker / recon i Smart operator / - bedzie omowiony osobno
Kompas
Nylonowa lina ( 10 m )
Scyzoryk
P 99 Pistol + 2 clips*
Lokator idywidualny montowany w pancerzu
Śpiwor
Entrenching/ Utility Tool - ( Tylko Technik)
3 M1000 Flares ( flary , ktore po "odpaleniu " leca w powietrze - kolor czerwony )
8 M-40 Grenades ( do wyboru ) - beda omowione osobno
Mess Kit @ ( mała kuchenka , menaszka , sztucce )
20 days rations @
Lornetka (High Quality) ( tylko Recon )
Komunikator krotkiego zasiegu
Lampa montowana na pancerzu
M41A Pulse Rifle w. 2 clips*
Personal Data Transmitter (implanted)

Calosc , wraz z bronia i plecakiem ( bez pancerza ) wazy 21,5 kg

Pancerz osobisty
Podczas walki ciało żołnierza chronione jest przez pancerz osobisty. Zapewnia on ochronę tułowia oraz kończyn. W skład pancerza dodatkowo wchodzą buty, ochraniacze na nogi, hełm oraz osłona karku. W pancerzu mieści się komputer bojowy, używany wraz z celownikami broni automatycznej. na hełmie umiszczony jest system łączności oraz kamera, która transmituje obraz do centrum dowodzenia. Stan zdrowia każdego żołnierza monitorowany jest przez wiele czujników.

Istnieją trzy główne rodzaje pancerzy w wielu ubarwieniach.

Pancerz lekki - używany przez zwiadowców. Zapewnia osłonę przed odłamkami oraz pociskami z lekkiej broni.
Średni - standardowy. Ogranicza ruchy bardziej niż pancerz lekki, zapewnia jednak większe bezpieczeństwo. Chroni przed odłamkami. Wytrzymuje pojedyncze strzały z amunicji eksplodującej (M41).
Pancerze ciężki - Zapewnia najlepszą ochronę na polu walki. Chroni przed strzałąmi z broni ręcznej (pistolety, M41). Wytrzymuje krótką serię z broni energetycznej (smartgun). Stosowany często przez medyków na pou walki. Pozwala na dotarcie do rannego i wyniesienie go po za obaszar rażenia nieprzyjaciela.


Detektor Ruchu

Standardowym wyposażeniem zwiadowców ( jest wykrywacz ruchu (motion tracker). Jest to urządzenie pozwalające zlokalizować nawet niewielki ruch. Parametry:

Zasięg na otwartej przestrzeni: 1500 metrów
Zasięg w lesie, w terenie lekko zabudowanym: 500 - 1500 metrów
Zasięg wewnątrz budynków: około 30 metrów
Monitorowany obszar: 90 stopni z przodu.
Urządzenie nie podaje precyzyjnego odczytu. Obiekty zaznaczone są na nim jako duże nieregularne plamy.


Postać z podstawowym przeszkoleniem (praktycznie każdy z oddziału), potrafi miej więcej odczytywać motion tracker. Należy jednak pamiętać, że odczyt może być dokonany jedynie w momencie, gdy postać się nie porusza, oraz że czujnik łapie ruchy żołnierzy z własnego oddziału. W przypadku używania MT w lesie, gdzie żyją zwierzęta, ekran będzie non stop się świecił, a postać nie będzie w stanie zinterpretować wyników.
Osoby które mają zaawansowne kursy obsługi wykrywacza, są w stanie ocenić mniej więcej wielkość obiektu. Ci, którzy osiągnęli mistrozstwo w posługiwaniu się wykrywaczem, są wstanie oceniać czy cel jest człowiekiem, na którym poziomie bazy się znajduje itp.

Reasumijąc postacie zaawansowane w obsłudze MT moga ocenic wielkosc poruszajacego obiektu oraz mniej wiecej wysokosc na jakiej znajduje sie obiekt .
Nalezy zwrocic uwage , ze staojacy nieruchomo czlowiek daje "echo " na MT bardzo małej wielkosci ( umownie mozna uznac ze na MT widac bijace serce )


Granaty do M-41

M40 (High Explosive) - granat odłamkowy, zasięg rażenia około 5 metrów 300 odłamkami, może być używany jako granat ręczny po zdjęciu osłony (czas od wciśnięcia zabezpieczenia do eksplozji około 5 sekund), czerwona końcówka.
M38 HEAP (High Explosive Armor Piercing) - zdolny do penetracji stalowej płyty o grubości 7 cm, zasięg skuteczny rażenia odłamkami 5 metrów. Zielona końcówka.
M51 BF (Bounding Fragmentation) - Po uderzeniu eksploduje w kierunku celu. Średnica rażenia odłamków około 2 metrów. Niezwykle skuteczny przeciwko sile żywej. Sprawdza się w korytarzach (odłamki ranią na wprost). Niebieska końcówka.
M108 Canister (Buckshot) - właściwie to nie jest granat a pocisk śrutowy, służy do walki w pomieszczeniach. Dzięki temu M41 może służyć jako shotgun. Zasięg około 30 metrów. Czarna końcówka.
M230 - plastikowy pocisk służący do obezwładniania. Używany w przypadku zamieszek przeciwko cywilom.
M60 WPIiHS (White Phosphorus Incediary and Hexechlorine Smoke) - pocisk dymny, powodujący sekundowy wybuch materiału łatwopalnego. Rozpętość dymu na około 15 metrów od miejsca eksplozji. Granat może być używany do tqworzenia zasłony dymnej, a także do niszczenia np. roślinności (wysoka temperatura w momencie eksplozji). Biała końcówka.
M72A1 - granat oświetlający, wystrzeliwany na wysokość około 200 metrów i opadający na spadochronie. Daje jasność 50.000 kandeli przez około 45 sekund.


BRON

Armat M41A to 10 mm karabin automatyczny, będący standardowym wyposażeniem sił kolonialnych. . Karabin wyposażony jest w wyrzutnik granatów PN 30mm. Jest on wykonany z lekkich stopów metalu oraz "cudownych" plastików. Dzięki czemu jest to konstrukcja praktycznie niezniszczalna. Mocowania na karabinie pozwalają na używanie wielu rodzajów celowników, w tym specjalnie zaprojektowanego AN/RVS-52 CCD o powiększeniu 3x (jest to celownik optoelektroniczny, bardzo lekki i odpowiednio wytrzymały). . Typowy magazynek mieści 100 pocisków. W praktyce rzadko ładuje się więcej niż 95, aby zredukować możliwość zacięcia się broni - mechanizm przeładujący ma tendencję do blokowania przy pełnym magazynku. W karabinie użyto elektronicznego ustawiania typu ognia. Broń może strzelać krótkimi seriami, albo ogniem ciąglym. . O stanie magazynka informuje wyświetlacz z boku broni. W czasie opreacji nocnych można go zasłonić bądż wyłączyć. Karabin zasilany jest z baterii starczającej na oddanie około 10.000 strzałów. Baterię można naładować, poprzez umieszczenie broni w stojaku przeznaczonym do M41 - zawiera on wyjście ładowarki.

Wyrzutnik granatów zainstalowany pod lufą, mieści w sobie 4 granaty. Wystrzeliwane są z prędkością 78 m/s. Maksymalny zasięg to około 400 metrów, przy czym celny ogień można prowadzić do około 150-180 metrów

Na potrzeby mechniki rozrozniamy 3 rodzaje prowadzonego ognia :
Krotka seria - 3 pociski
Długa seria - Ok 20 pociskow
Full Auto - ok 50 pociskow

Granatnik moze prowadzic tylko ogien pojedynczy .



TAKTYKA

Na potrzby płynnej rozgrywki i nie wypisywania całych podrecznokow do taktyki , z uwagi na realny brak mozliwosci ich zastosowania w sesji RPG podam kilka wskazowek ktore sa "grywalne " i sa mniej wiecej zgodne z logika działania niewielkich odziziałow wojskowych .

1/ Grupa ( team ) składa sie z 4-6 osob , ktora dowodzi kapral.
2 Lub 3 Teamy dodowdzone sa bezpiesrednio przez sierzanta a posrednio przez porucznika , znajdujacego sie w centrum dowodzenia .

Standartowy szyk Teamu
Pierwsza osoba ktora porusza sie w grupie jest Recon .
jego zadaniem jest mozliwie szybkie i dokładne zlokalizowanie wroga , oraz innych zagrozen dla reszty oddziału . Tuz za nim miejsce w grupie ma operator broni ciezkiej ( smart gun ) ewentualnie Hevy wepon ( Flamer ) Oraz zołnierz o specjalizacji Colse Combat ...
Za ta pierwsza grupa przemieszcza sie kapral , sanitariusz , saper oraz technik..
Tył oddziału ubezpiecza Close Combat .

W przypadku gdy jest prawdopodobne napotkanie roznego rodzaju połapek , min itp miejsce ZA operatorem broni zajmuje Saper .

W przypadku kontaktu z przecienikiem Recon powinien w jak najszybszym czasie usunac sie z potecjalnej linji strza lu Smart Guna operatora ( ewentolanie Hevy Wepon ) ...

Pozostała czesc oddziału powinna wesprzec ogniem Smart Gun ...
Dalsze postapowanie jest uzaleznione od celu i rodzaju misji , terenu i sa uzaleznione od decyzji kaprala / sierzanta lub Porucznika .

Jednakze w najbardziej standartowym manewrem w przypadku kontaktu z wrogiem jest wycofanie ...

Wtedy najczesciej spotykana taktyka jest przemieszczanie sie odzialu pod oslona Smart Guna ...
Faza 1 - oddział ostrzeliwuje pozycje wroga ogniem zaporowym a operator SG wycofuje sie
Faza druga SG ostrzeliwuje wroga a pozostali członkowie oddziału wycofuja sie ...


No to by było na tyle z absolutnych podstaw ...
C.D.N
 
denis jest offline