Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-11-2013, 19:50   #8
cb
 
cb's Avatar
 
Reputacja: 1 cb to imię znane każdemucb to imię znane każdemucb to imię znane każdemucb to imię znane każdemucb to imię znane każdemucb to imię znane każdemucb to imię znane każdemucb to imię znane każdemucb to imię znane każdemucb to imię znane każdemucb to imię znane każdemu
"Przez was czuję się jak tania dziwka" to cytat z jednego z moich MG gdy po raz enty tuż po zakończonej sesji zakrzyknąłem PDKI!!!. Neuro czy inna shima to nie konsolowa nawalanka gdzie poziomy same się nabijają. Jeśli chcesz by gracze byli grzeczni, potulni i ogólnie ugodowi to nie rozpieszczaj ich. Jeżeli 1 koleś postarał się bardziej, odgrywał swoją postać to nagrodź go konkretnie i głośno. Wtedy być może zmotywujesz resztę. Przed następną sesją powiedz im z grubsza co będziesz punktował np: chłopaki standardowo na koniec każdy dostaje 100 PD bazowych plus dodatki za odgrywanie postaci, posunięcie fabuły do przodu itp itd. To zawsze duży bodziec. Z drugiej strony stosuj też jakieś kary a to niech ktoś sraczkę podłapie a to komuś niech wychuchaną spluwę rąbną jeśli zamiast dialogów rzuca równoważniki zdań. Propo dialogów to możesz też graczowi podpowiedzieć formę rozmowy.
Cytat:
TO podbijam do tego typka i mówie mu że potrzebujemy pomocy z mutantami
Barman patrzy się na ciebie jak na przygłupa i odpowiada - Co tam mamrolisz synku?!

Niby to samo co zrobiłeś ale w tym drugim przypadku zmuszasz gracza do zmiany formy z deklaracji na dialog a przecież o fabułę i dialogi chodzi.

Jeśli mowa o paranoi graczy to cecha jak najbardziej słuszna i uzasadniona przecież to MG jest najczęstszą przyczyną zgonów. Tak zupełnie poważnie, jeśli Ci to przeszkadza to zbrechtaj ich. Niech koleś który wytoczy się z baru na widok zaczajonych typków puści pawia, najlepiej któremuś na buty i rzuci do środka głośny, niewybredny komentarz na temat amatorów zakradania się do knajpy i zazdrosnych żon. Nie zrozum mnie źle nie powinieneś graczom niczego narzucać, zmuszać ich czy zabraniać. Mają w końcu wolną wolę. Ty natomiast drogi Misiu jesteś ich światem. Ich czyny to też interakcje ze światem. Jeśli postępują źle to daj im to odczuć. NPC też mają emocje i poczucie humoru. Nie są tylko zlepkami pixeli na których nabijają sobie lewle.
 
__________________
Pierwsza zasada przetrwania, nie daj się zabić.
Druga zasada przetrwania: To że masz paranoję nie znaczy, że oni nie chcą cię dopaść.
cb jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem