Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-11-2013, 21:08   #90
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Rock pocieszę Cię trochę i dodam, że trutka przestanie działać w następnej turze. W tej powoli wraca wam przytomność i jeszcze leżycie. Muszę jednak przyznać, że bardzo staram się was nie pozabijać Taka prawda, że gdybym dorzucił tym shinobi ciut więcej taktyki to zwyczajnie obrzucali by was ostrzami aż wszyscy byście nie padli. Do tego kulki z usypiającym gazem i już. Nic tylko potem podejść i podciąć wam gardła Na szczęście to Naruto i tutaj Shinobi nie zachowują się aż tak rozsądnie.

PS.Seinosuke Twoja wodna pułapka przestała działać kiedy odskoczyłeś od wybuchu. W następnej turze ofiary przestaną być oplątane.

Cytat:
Ah... panowie skoro w końcu zaczynacie ich zabijać to jednego zostawcie
To oni już kogoś zabili, kurcze nie zauważyłem

Uwaga mechaniczna:
Domyślam się, że nie wszyscy nadal dobrze zapoznali się z jazdą próbną, więc podrzucę wam lekkie wyjaśnienie czym różni się w Savegu walka wręcz od tej na dystans. Mianowicie walka wręcz polega na teście walki przeciwko obronie celu (której wartość wyznacza się przez wartość walki celu, co odwzorowuje zdolności "szermiercze" obu stron). Jak wiadomo na logikę biorąc, dużo trudniej uniknąć nawet ciśniętego pocisku (o wystrzelonym nie wspominając) niż bronić się przed atakami wręcz. By w kogoś trafić na dystans wystarczy wyrzucić w teście strzelania/rzucania 4. Nie myślcie jednak, że to takie proste, jest wiele ujemnych modyfikatorów które są przy tym brane pod uwagę. Pierwszym jest osłona celu, przez np zasłonięcie się jakąś tarczą, ukrycie za drzewem czy cokolwiek takiego co normalnie da jakąś osłonę. Już średnia osłona (zakrywająca pół ciała lub więcej) pozwala na modyfikator -2 gdy ktoś w was rzuca/strzela. Kolejny element to widoczność. Może być ciemno, może przeszkadzać mgła, bomba dymna itp itd. Powiedzmy, że to kolejna kara -2. Kolejny aspekt to zasięg. Już na średnim zasięgu broni ma ona karę -2 do trafienia (zasięg zależy od broni. W wypadku tej sesji uznaję, że rzucane kunaie mają bliski zasięg 6 pól to około 12 metrów w realnej mierze). Poza tym dodając do tego ujemne modyfikatory np. za przewagi postaci (np Błyskawiczny unik to kolejne -2). Jak widać w Savegu istotne jest wykorzystywanie... cóż logicznie pomocnych elementów w ochronie przed ostrzałem. Gdyby zsumować wszystkie te logiczne kary to aby was trafić trzeba wyrzucić co najmniej 12 na teście.


DODATEK DO SESJI
Savage ma to do siebie, że można do niego dorzucać zasady jak nowe klocki do budowli. Jest to wyjątkowo elastyczny system. Widząc problemy jakie sprawia różnica między światem Naruto a bardziej realnym (ninja nie chowają się przed atakami tylko np. odbijają pociski w locie) wprowadzam nową zasadę. Tak jak wyznacza się normalnie obronę do walki wręcz jako walka\2 + 2 (walka podzielona na dwa plus dwa. Czyli gdy macie k6 walki, to wtedy 6\2 +2 = 3+2 = 5), od teraz tak samo ustalę waszą "obronę" od ataków dystansowych, opartą na waszej ogólnej zręczności (zręczność\2 +2). Będzie to odpowiadać waszej ogólnej umiejętności do odbijania wirujących ostrzy, unikania ich itp. Z racji, że większość z was ma zrękę na k12 będziecie dużo lepiej chronieni i sądzę, że poczujecie się bardziej jak prawdziwi bohaterowie z Naruto.

Biorąc to pod uwagę aby teraz np. trafić Rocka z dystansu muszę wyrzucić 10 (12\2 + 2 = 6+2 = 8 plus dwa ponieważ posiada przewagę błyskawiczne uniki).
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 21-11-2013 o 21:16.
JPCannon jest offline