Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-12-2013, 13:31   #18
Prince_Iktorn
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
Ja grałem i prowadziłem Earthdawn przez kilka lat na mechanice 1 edycji pl (z lat 90tych). Świat bardzo mi się podobał, wiele rozwiązań magii, zwłaszcza jeśli chodzi i magiczne przedmioty i stopniowe ,,przywiązywanie" ich do siebie. Tym niemniej bardzo się ucieszyłem gdy zobaczyłem konwersję ED na savage.
Może to kwestia gustu, ale dla mnie świat gry rpg (jakiejkolwiek) jest (albo powinien być) całkowicie oddzielony od mechaniki. Mechanika dla mnie jest tylko przyrządem służącym do rozstrzygania sytuacji spornych.
Np. teraz, po latach nie wyobrażam sobie powrotu do ED na mechanice ze starej edycji. Może to już lenistwo, może mam już za mało czasu na uczenie się nowych zasad?
Pamiętam, że np. walki trwały długo w ED, może nawet dłużej niż porównywalne w D.D 3.0, a na mechanice Savage Worlds są zdecydowanie szybsze.

W każdym razie ucieszyłem się widząc tą konwersję i zakupiłem pdfa.
Po lekturze części (bo przyznaję że całości jeszcze nie przeczytałem), widzę że konwersja jest naprawdę dobra, poziomy zaawansowania w dyscyplinach (dawniej kręgi) tu wykupuje się jako przewagi, magia też jest zrobiona całkiem dobrze.

Czy polecić komuś to sam nie wiem, gdyż jak ktoś nie lubi mechaniki SW to naprawdę nic nowego tam nie ma (może są tylko dłuższe opisy dyscyplin, no i zebrano w jedno miejsce dodatkowe dyscypliny jak Powietrzny Żeglarz), ale jeśli ktoś nie chce uczyć się od nowa starej mechaniki, to podręcznik jak znalazł.
 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.
Prince_Iktorn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem