Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-02-2014, 00:25   #36
Mortarel
 
Mortarel's Avatar
 
Reputacja: 1 Mortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputację
To wszystko jest w fazie beta:P będzie o tym później w komentarzach, jeśli będziecie mieli jakieś pomysły itp. to będziemy wspólnie to ulepszać. Mam też projekt mechaniki bitwy, starałem się aby był jak najprostszy, ale o tym kiedy indziej, żeby nie zrobił się zamęt.

Tymczasem wszystkich, którzy zastanawiają się nad grą magiem odsyłam do spojlera poniżej. Edit: ten przykład poniżej tyczy się maga ognia, inne tradycje mogą różnić się znacząc w odbiorze przez oddział.

Mag ognia na dowódcę? Możesz próbować, tylko pamiętaj, że na początku dostaniesz oddział hołoty, ciemnych chłopów. Mogą się Ciebie przestraszyć jak zaczniesz czarować, istnieje ryzyko, że Cię zabiją, albo że po kilku dniach obudzisz się bez oddziału, jak jego członkowie uciekną po lesie. Nie będzie się działo to przypadkowo, postaram się o jakąś dodatkową tabelkę (coś jak przekleństwo tzeencha czy jak mu tam), w której będziesz sobie określał jaki efekt wywrze na twój oddział widok czarującego dowódcy. Niemniej taka tabelka będzie na początku dość niekorzystna dla ciebie.

Wyglądałaby mniej więcej tak:
1. Oddział wiwatuje ciesząc się, że ma maga po swojej stronie +1 do morale
2. Oddział nie zdaje sobie sprawy co właśnie widział i kontynuuje walkę.
3. Żołnierze na widok czaru zaczynają się Ciebie bać i darzyć szacunkiem. (10% szans na to, że porzucą swoje wyznania i uznają Cię za boga, zaczną składać Ci cześć, może zwrócić to na Ciebie uwagę łowców czarownic)
4. Oddział w przerażeniu rzuca się od ucieczki.
5. Oddział jest niespokojny, dostaje trwałą karę -2 do morale (oznaczałoby to dla Ciebie, że za każdym razem jak oddział zostanie zaatakowany będziesz musiał testować dowodzenie, czy nie ucieknie).
6. Codziennie musisz wykonać bardzo trudny -30 test dowodzenia, jeśli Ci się nie uda, to 1k4 żołnierzy dezerteruje nocą.
7. Cały oddział Cię opuszcza, wymykając się którejś nocy
8. Co jakiś czas, któryś z twoich ludzi będzie próbował Cię zabić np. poprzez dosypanie trucizny do twojego jedzenia, podcięcie siodła, wpuszczenie jadowitego węża do namiotu. (10% na odkrycie sprawcy przy każdorazowej próbie)
9. W najbliższej bitwie przeciwko ludziom oddział przyłącza się do przeciwników.
10. Cały oddział rzuca się na Ciebie i próbuje Ciebie zabić.

 

Ostatnio edytowane przez Mortarel : 20-02-2014 o 07:24.
Mortarel jest offline