Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-03-2014, 14:57   #129
baltazar
 
baltazar's Avatar
 
Reputacja: 1 baltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Marrrt Zobacz post
Cóż Baltazarze.

W Twoim rozumowaniu widzę logikę. Ba. Nawet pewną ideę.
Ale cały czas pokutuje w niej "turowe" podejście do walki.
Tak faktycznie trzymam się tury i tego co postać może w tym czasie zrobić. Ty zresztą też… w końcu dość ważne jest to ile Ataków ma dany BN / BG. Czyli w gruncie rzeczy te tury i w twojej propozycji są.


Nie ma płynności A B A B A B A B

Nie. Tak to niestety nie wygląda. A ta płynność byłaby pożądana.

Mamy sytuację taką, że A wali Atakami ile wlezie niczym berserker:

Postać A (wyższa Inicjatywa)
Postać B (niższa Inicjatywa)

Atak A
Parowanie B
Atak A
Parowanie B
Atak A
Parowanie B
Atak A
Parowanie B
Atak A
Parowanie B
Atak A O powinęła się noga to B może zaatakować
Atak B
Parowanie A
Atak A (bo ma wyższą inicjatywę czyli pierwszy atakuje)
Parowanie B

Mój punkt widzenia jest taki, że w momencie w którym ktoś decyduje się na ustawiczny atak… to jednak automatycznie zaniedbuje obronę. Natomiast twoja propozycja daje możliwość szaleńczego ataku bo jak się noga powinie to gładko przechodzi się do pełnej obrony.

W moim podwórkowym Warhamerze nie było takiego problemu z parowaniem ponieważ jakoś tak wyszło, że wzięliśmy się za rozwiązanie problemu płynności walki od innej strony czyli Inicjatywy i Ataków. Wyglądało to tak:

Pierwszy atak z Inicjatywą, kolejny z 1/2 Inicjatywy, kolejny znowu pozostałą dzielona na 2 itd… Oczywiście niewiele zmienia się dla elfa i krasnoluda walczącego dwuręczną bronią. Natomiast walka dwóch wojowników o podobnej Inicjatywie już nie wygląda tak jednostronnie. Mamy to do czego oboje dążymy – cios za cios…

Rzecz jasna nie rozwiązuje to problemu parowania i płacenia atakiem z następnej tury (bo my tu trzymaliśmy się litry podręcznika). Natomiast walka już mając 1 mniej inicjatywy nie wygląda jak walka z berserkerem.

Oczywiście to przybrało rozmowy o charakterze jakby można było zmienić walkę żeby wyglądało to lepiej. Bo w podręczniku jest mowa o płaceniu atakiem z tej samej rundy.

s. 118 stoi „bohater może próbować w ciągu rundy odparować tyle cisów, ile ma ataków i każda próba parowania pochłania jeden z tych ataków"
 
baltazar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem