Cytat:
z drugiej strony tak trudno usta otworzyć i powiedzieć 'nie podoba mi się to, nie zgadzam się'?
|
Presja grupy. Wyuczona bezradność. Nieśmiałość. Szok. Wejście w rolę ofiary. Wstyd. Wiele jest takich czynników. Wielokrotnie przerabiane było to, że np. kobiety po gwałcie nie zgłaszają tego faktu na policję...
Cytat:
To jest fikcja. To się nie dzieje naprawdę.
|
Nieważne, czy się dzieje, czy nie. Ważne, że kogoś krzywdzi. A od filmu czy książki różni się jedną istotną rzeczą - bohater/ka jest częścią nas. I dlatego to, co zrobione jej/jemu dotyka graczy bardziej niż to z ekranu czy stronnic.
Cytat:
Poza tym warto zauważyć, że nikt nikogo na sesjach sznurem do krzesła nie przywiązuje. Jeśli coś się komuś nie podoba, to wyjście jest naprawdę bardzo proste - przestać grać.
|
Jak idę do sklepu, to chcę zrobić zakupy, a nie bać się, czy zostanę zgwałcona. Jak idę do pracy, to wykonać tam robotę, a nie być szczypaną w tyłek przez szefa.
Idę grać, to idę się dobrze bawić. I inni mają to respektować, tak jak ja respektuję ich do tego prawo. To jest argument na poziomie "boisz się wypadku samochodowego, to nie rób prawa jazdy". A może, do ch****, mam prawo oczekiwać, że inni użytkownicy drogi będą zachowywać się w sposób nikomu nie zagrażający i zgodnie z regułami?!