To nauka jako taka została rozpoczęta. Spójrzcie na karty postaci. Zostały tam pokazane umiejętności oraz zdolności przydatne dla Was w dalszej karierze złodzieja lub jakiegokolwiek łotrzyka. W miarę potrzeb karta będzie uzupełniana i nie musicie się nią w tej chwili martwić, że jest taka pusta.
I oczywiście słowo wyjaśnienia, co do przedstawionych tam umiejętności i zdolności. Jak sami zobaczycie są one w miarę standardowe i dość intuicyjne. Nie trzeba grać w WFRP by wiedzieć, że taki zestaw cech może mieć dowolny złodziej w dowolnym systemie fantasy. Jednak gwoli wyjaśnienia podam pokrótce to, co oznaczają dane umiejętności i na co pozwalają postaci.
Wiedza o Imperium - to bardzo ogólna umiejętność pozwalająca Wam na skojarzenie podstawowych faktów dotyczących Imperium a obejmujących język, wiedzę o ludziach z tego kraju, zachowanie czy system monetarny. Oczywiście im ktoś pochodzi z mniej typowej krainy w danym państwie, tym poziom trudności umiejętności rośnie; (Podstawa testu - IQ)
Mówienie w Reikspielu - to podstawowa zdolność w posługiwaniu się językiem w mowie, po prostu umiecie się dogadać i tyle; im ktoś korzysta z bardziej wyszukanego słownictwa tym trudniej jest Wam go zrozumieć (zatem może być problem z rozumieniem słów typu zawżdy, chyżo czy azaliż
)(Podstawa testu - IQ)
Plotkowanie - to kolejna podstawowa umiejętność dla złodzieja; dzięki niej wie, gdzie, co i jak; pomocna w zbieraniu informacji, znajdowaniu szukanych osób lub przedmiotów; jeśli szuka się danego przedmiotu, to tylko przez tą umiejętność można sprawdzić, czy się o nim dowiedziało co nieco (Podstawa testu - Ogłada)
Ukrycie się - umiejętność skrycia się przed niechcianym wzrokiem pod warunkiem, że jest możliwość ukrycia; (Podstawa testu - Zwinność)
Wycena - bardzo potrzebna umiejętność; dzięki niej możecie wycenić ile jest warty przedmiot; cóż może być cenniejszego dla złodzieja (Podstawa testu - IQ)
Spostrzegawczość - cóż, jeśli coś możesz dostrzec, to możesz to ukraść; jeśli coś wyczujesz, to możesz to zjeść; jeśli coś usłyszysz, to będziesz mógł się w porę schować; chyba ta umiejętność jest jasna (Podstawa testu - IQ)
Przeszukiwanie - umiejętność znajowania rzeczy, które ktoś ukrył (w tym także pułapek) (Podstawa testu - IQ)
Inne umiejętności pojawią się w trakcie uczenia się. A teraz dwie zdolności. Każde z Was ma po jednej i to różnej.
Liczenie - postać potrafi liczyć i to naprawdę dobrze; nie będzie jej łatwo oszukać podczas gry w karty czy targowania się o cenę; ta zdolność daje +20% do wyceny oraz +10% do nawigacji oraz hazardu
Wiedza ulicy - to wiedza o ulicy jakiej nie da się wynieść z domu, połączenie uroku oraz znajomości bądź też łatwości w nawiązywaniu kontaktów; ta zdolność daje +10% do testów plotkowania oraz uroku osobistego.
Testy, które się pojawią w trakcie nauki będą wykonywane tutaj, więc od razu będziecie mogli ocenić jak dobrzy jesteście i co potraficie.