Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27-02-2007, 00:33   #11
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Zobaczymy co wyjdzie z tego. Postacie jak na razie też mi się podobają. W końcu będąc w Gildii poznają podstawy handlu by wiedzieć ile można wyskubać od handlarza lub oberżnąć na koronie. Możliwości jest bardzo wiele. Pierwsze posty były fajne i oby tak dalej. Nie wahajcie się pytać o cokolwiek, co wydaje się wam niejasne lub niedopowiedziane. Te warsztaty są dla Was i macie się z nich czegoś nauczyć
Aha, jeśli chcecie wiedzieć więcej, to możecie popatrzeć na inne sesje warsztatowe, gdzie pokazywane są inne aspekty życia i śmierci w Starym Świecie. Całość ma być spójna, zatem śmiało możecie z innych warsztatów czerpać wiadomości i rozwiązania, podglądać komentarze i uwagi dotyczące prowadzenia postaci oraz spraw czysto mechanicznych.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 28-02-2007, 13:40   #12
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
To nauka jako taka została rozpoczęta. Spójrzcie na karty postaci. Zostały tam pokazane umiejętności oraz zdolności przydatne dla Was w dalszej karierze złodzieja lub jakiegokolwiek łotrzyka. W miarę potrzeb karta będzie uzupełniana i nie musicie się nią w tej chwili martwić, że jest taka pusta.
I oczywiście słowo wyjaśnienia, co do przedstawionych tam umiejętności i zdolności. Jak sami zobaczycie są one w miarę standardowe i dość intuicyjne. Nie trzeba grać w WFRP by wiedzieć, że taki zestaw cech może mieć dowolny złodziej w dowolnym systemie fantasy. Jednak gwoli wyjaśnienia podam pokrótce to, co oznaczają dane umiejętności i na co pozwalają postaci.
Wiedza o Imperium - to bardzo ogólna umiejętność pozwalająca Wam na skojarzenie podstawowych faktów dotyczących Imperium a obejmujących język, wiedzę o ludziach z tego kraju, zachowanie czy system monetarny. Oczywiście im ktoś pochodzi z mniej typowej krainy w danym państwie, tym poziom trudności umiejętności rośnie; (Podstawa testu - IQ)
Mówienie w Reikspielu - to podstawowa zdolność w posługiwaniu się językiem w mowie, po prostu umiecie się dogadać i tyle; im ktoś korzysta z bardziej wyszukanego słownictwa tym trudniej jest Wam go zrozumieć (zatem może być problem z rozumieniem słów typu zawżdy, chyżo czy azaliż )(Podstawa testu - IQ)
Plotkowanie - to kolejna podstawowa umiejętność dla złodzieja; dzięki niej wie, gdzie, co i jak; pomocna w zbieraniu informacji, znajdowaniu szukanych osób lub przedmiotów; jeśli szuka się danego przedmiotu, to tylko przez tą umiejętność można sprawdzić, czy się o nim dowiedziało co nieco (Podstawa testu - Ogłada)
Ukrycie się - umiejętność skrycia się przed niechcianym wzrokiem pod warunkiem, że jest możliwość ukrycia; (Podstawa testu - Zwinność)
Wycena - bardzo potrzebna umiejętność; dzięki niej możecie wycenić ile jest warty przedmiot; cóż może być cenniejszego dla złodzieja (Podstawa testu - IQ)
Spostrzegawczość - cóż, jeśli coś możesz dostrzec, to możesz to ukraść; jeśli coś wyczujesz, to możesz to zjeść; jeśli coś usłyszysz, to będziesz mógł się w porę schować; chyba ta umiejętność jest jasna (Podstawa testu - IQ)
Przeszukiwanie - umiejętność znajowania rzeczy, które ktoś ukrył (w tym także pułapek) (Podstawa testu - IQ)
Inne umiejętności pojawią się w trakcie uczenia się. A teraz dwie zdolności. Każde z Was ma po jednej i to różnej.
Liczenie - postać potrafi liczyć i to naprawdę dobrze; nie będzie jej łatwo oszukać podczas gry w karty czy targowania się o cenę; ta zdolność daje +20% do wyceny oraz +10% do nawigacji oraz hazardu
Wiedza ulicy - to wiedza o ulicy jakiej nie da się wynieść z domu, połączenie uroku oraz znajomości bądź też łatwości w nawiązywaniu kontaktów; ta zdolność daje +10% do testów plotkowania oraz uroku osobistego.
Testy, które się pojawią w trakcie nauki będą wykonywane tutaj, więc od razu będziecie mogli ocenić jak dobrzy jesteście i co potraficie.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 16-03-2007, 23:38   #13
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Johann poprosił Was teraz o ocenę osoby, którą widzicie. To jest oczywiście rutynowy test dla MG, który pozwoli Wam dowiedzieć się co nieco o celu waszej obserwacji. W tym celu wykorzystam posiadane przez Was umiejętności jako wskaźnik do powodzenia działania. Chodzi tu o spostrzegawczość jako podstawę oraz dodatkowe testy na wiedzę o Imperium oraz wycenę. Wszystkie bazują na IQ zatem nie będzie trudno dowiedzieć się, jak poszło.
Z uwagi na zmianę struktur forumowych dotyczących kości, rzuty wykonam u siebie a tu wpiszę tylko wyniki.
Baldwina IQ=32
Rzuty: 81, 61 i 98
Klaus IQ=33
Rzuty: 47, 15, 79
Jak widać niewiele dała spostrzegawczość. Nie zdołaliście dostrzec niczego ciekawego. Klaus zdołał jeszcze skojarzyć fakt, że rodzaj spinki, którą osoba ma przypiętą opończę wokół szyi spotyka się na południu Imperium, prawdopodobnie Stirland lub Averland. Zatem poza wyglądem ogólnym do którego należy średni wzrost, dobre ubranie podróżne, czarne włosy oraz kolorowa opończa wokół szyi nie dane jest wam powiedzieć więcej. Klaus dowiedział się co nieco, więc może to wykorzystać. Baldwino - u Ciebie niestety nic się nie powiodło. Ale pamiętaj, że u Ciebie bardziej będzie liczył się urok osobisty oraz zdobywanie informacji drogą werbalną niż patrzeniem Z taką wiedzą możecie teraz odpowiedzieć na pytanie Johanna w sesji.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 26-03-2007, 18:48   #14
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Cool

Akcja na ulicy rozpoczęta. Anteo - gratuluję pomysłu Jednak od razu mam uwagę. Otórz wykonałaś swoją akcję - to dobrze - ale również przewidziałaś reakcję nieznajomego, co już nie jest dobrze. Akurat mi to nie przeszkadza w tej chwili i z radością się dostosuję, ale pamiętaj, że od wyniku akcji oraz jej powodzenia jest MG. Skoro on napisze, że nieznajomy się spłoni i zacznie bezrozumnie bełkotać przeprosiny wpatrzony w Ciebie, to tak jest. Jednak mogło być zupełnie inaczej i tego nie jesteś w stanie przewidzieć. Dlatego najlepszą w tym momencie akcją byłoby zakończenie posta na tym, jak wpadasz na człowieka a jego szaszłyk próbuje wpaść tam, gdzie to sobie upatrzyłaś. A to, czy tam trafi i czy nieznajomy nie każde zawołać straże pozostaw już MG. Nie martw się jednak tym - zaczynasz i masz prawo nie widzieć o tym. Akcja poszła i jest mi bardzo na rękę, zatem oczekuję kontynuacji i dalszego zawracania głowy. Ponieważ da to czas dla Johanna i Klausa na działanie, o którym już za niedługo.
Jeśli akcja, którą chcesz przeprowadzić jest złożona i trzeba by ją opisywać w kilku etapach (czytaj postach), to można to przyspieszyć dając znać dla MG w komentarzach lub na PW (ew gg) o zamierzeniach i o tym, co chcesz osiągnąć. Wszelkie ustalenia można wtedy zawrzeć w jednym poście, który mógłby z powodzeniem wyglądać tak, jak to umieściłaś na sesji (kilka akcji w jednym poście łącznie z reakcją NPC-a ale uzgodnioną z MG).
Pamiętajcie, że można pisać w komentarzach o własnych uwagach lub zamierzeniach - po to są. Atakujcie MG za pomocą PW - to też skutkuje Traktujcie miejsce, gdzie toczy się sesja jako czystopis, zaś wszystko wokół jako brudnopis i luźny notatnik. To sesja ma być najważniejsza.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 26-03-2007, 20:07   #15
 
Antea's Avatar
 
Reputacja: 1 Antea nie jest za bardzo znany
sorki;] rozpędziłam się troszkę z tym postem. Następnym razem będę pamiętać;]
 
Antea jest offline  
Stary 31-03-2007, 15:18   #16
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
To akcja ruszyła. Rzut na urok osobisty dał wynik 12, zatem skutecznie udało ci się aneto skupić uwagę mężczyzny na sobie (w takiej sytuacji byłoby ciężko NIE skupić ). Tymczasem Klaus ma dogodne pole do zwinięcia klucza. Zwinność równa 32, +5 za to, że mężczyzna kompletnie nie wie, co się z nim dzieje i +5 za to, że jest w balansie i nie bardzo może reagować na cokolwiek. Zatem wychodzi 42% na udaną akcję. Zwykle, testuje się tu umiejętność Zwinne Palce (na bazie Zwinności), ale nie masz na razie tej umiejętności. Dlatego będziesz miał -10% z racji tego faktu, co ostatecznie daje 32% na udane zabranie klucza. Wyszło...30! Udało się. Klucz jest Twój, co możesz swobodnie opisać w Twoim działaniu. Anteo - Baldwina również przyczyniła się do tego sukcesu! Można powiedzieć, że pierwsze kroki w złodziejskim fachu są za wami
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 04-04-2007, 23:06   #17
 
Antea's Avatar
 
Reputacja: 1 Antea nie jest za bardzo znany
Przepraszam za opóźnienia, ale miałam ostatnio sporo na głowie. Teraz z racji świąt znowu nie będę odpisywac, bo w domu ciężko mi się dostac do internetu. Ale to tylko tydzień, jakoś obejdzie się narazie beze mnie;] A później, zwarta i gotowa, mogę dalej spisywac opowieśc:] Yarot, możesz ten czas wykorzystac na wymyslenie dla nas paru dobrych rad. Bo nie wierzę, że jesteśmy tacy dobrzy;]
 
Antea jest offline  
Stary 04-04-2007, 23:47   #18
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Rady pojawiają się w grze - dotyczące bezpośrednio fachu a w komentarzach - na temat grania, mechaniki itp. Przedstawiam to, co jest potrzebne lub z czym jest problem. Zatem jeśli nie bedziecie mieć pytań (w obu przypadkach) to zakładam, że to, co piszę jest wystarczające. A wiem, że to nie jest do końca tak Dlatego coś wymyślę - spokojna głowa - tylko w razie co, oczekuję również pytań od Was. Jeśli chcecie czegoś się dowiedzieć - piszcie śmiało
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 24-04-2007, 23:46   #19
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Czas na przeszukiwanie. Do tego wykorzystuje się oczywiście umiejętność "Przeszukiwanie". Jest jeszcze na waszym wyposażeniu coś co nazywa się "spostrzegawczość". Czy można tego użyć? Zwykle spostrzegawczość używa się do sprawdzenia czy nasze zmysły nie dostrzegły czegoś, co może umknąć przy zwykłej sytuacji. Działa wtedy instynkt i możemy dostrzec rzeczy ukryte (pułapki, zapach itp). Przy rzeczowym przeszukiwaniu terenu korzysta się raczej z przeszukiwania, choć muszę przyznać, że mało spostrzegawczy ktoś pominie detal choćby nie wiem jak się starał. I podobnie w drugą stronę, ktoś kto nie wie, gdzie szukać, choćby miał oczy sokoła, to nie zobaczy nic. Dlatego przy takiej sytuacji jak ta wykonam 2 rzuty. Jeden na przeszukiwanie a drugi na spostrzegawczość. Od poziomu ich udania będzie zależeć to, co uda Wam się znaleźć.
Baldwina IQ=32
Rzuty: 85, 100
Klaus IQ=33
Rzuty: 16, 8
Szczęście znów uśmiechnęło się do Klausa i potwierdziło to, co wyszło poprzednio. A mianowicie to, że jest sprawny i spostrzegawczy. Baldwina - cóż, to był pech. Dla ciebie w tym pokoju nie ma nic ciekawego i tyle.

Pokój nie był za duży - ot taki, by mógł pomieścić łóżko, niewielką szafę oraz dwa stołki. Nie było w nim okna, zatem jedyne źródło światła to te padające z korytarza. W środku nie ma też za wiele rzeczy do przejrzenia. W szafie wisi płaszcz i stoją mocno już zniszczone skórzane buty. Pod łóżkiem jest torba podróżna zaś na nim, na kocach leży zielonkawa peleryna.
Baldwina nic nie znajduje poza tym, co napisałem.
Klausowi udaje się znaleźć dwie rzeczy: schowek w bucie, gdzie jest malutki, srebrny kluczyk oraz pas z monetami wszyty w wiszący płaszcz.
Jest jeszcze torba, która kryje kilka ubrań, mieszek z monetami oraz pergamin z pieczęcią z laki i wybitym herbem. Na pieczęci jest ozdobna litera "V" oraz cztery gwiazdy wokół.
Trzos skrywa 12 koron reiklandzkich oraz 30 averlandskich. Do tego jeszcze 4 srebrne szylingi (miejscowe). W pasie przy płaszczu jest jeszcze dodatkowe 40 koron averlandzkich. Ubrania są lniane, lekko noszone, na osobę średniego wzrostu i dość "przestronne". Pergamin na razie pozostaj zwinięty i bez naruszenia pieczęci nie da się go rozwinąć ani przeczytać.

Możecie te dane użyć w pisaniu kolejnego postu.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline  
Stary 14-05-2007, 14:07   #20
 
Lhianann's Avatar
 
Reputacja: 1 Lhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputacjęLhianann ma wspaniałą reputację
A ja sobie czekam, czekam, czekam, staram się postaci nie zapomnieć.
Yarocie, pamiętaj o małej Lhiance i jej postaci, hymmm?
 
__________________
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I'm home again
Dear diary I'm here to stay
Lhianann jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:48.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172