Spytaj Graczy w co mają ochotę grać. Albo poprowadź dwie szybkie sesje, po jednej w każdym systemie i spytaj, która dała im więcej radochy.
Niestety MG, to taka trochę dziwka - niby lubi to co robi ale robi to, by zadowolić klientów, a nie siebie
To graczom ma się podobać.
Jeśli miałbym podpowiedzieć Ci, który system jest moim subiektywnym zdaniem "fajniejszy", to powiedziałbym, że Neuroshima. Czemu? Pies trącał mechanikę. Jaka jest, taka jest - ma swoje zalety i wady. To wykreowany przez twórców świat jest przepiękny i powinien stanowić przewagę, której szukamy. Można tu zagrać sesję grozy, odegrać walkę na miecze w pełnej zbroi złomowej, a chwile potem eksplorować sterylnie czysty, pełen elektroniki schron atomowy. W NS grałem sesje detektywistyczne, grozy, wesołą rozwałkę... świat jest niesamowicie uniwersalny, każda przygoda może być inna, a jednocześnie pasować do realiów.
Ponad to do NS wyszła cała masa dodatków - jeśli jesteś początkującym MG, to na pewno możesz czerpać z nich wiele inspiracji, a nawet gotowych pomysłów. Polecam MG^2, Krew i Rdza, oraz Krew i Rdza 2. Na pewno się przydadzą. Książki są dostępne bez żadnego problemu i napisane bardzo przystępnie.
W dnd odrzucają mnie dwie podstawowe kwestie: heroizm postaci (wynikający z założeń fabularnych i potęgowany przez mechanikę) oraz zbyt potężna i wszędobylska, przez co nieprzewidywalna magia, ponad to bez klimatu. Miecz +4 przeciw goblinom? Nie.
Daj znać co wybraliście