Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-05-2014, 21:26   #28
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Biogramy bohaterów
(Dawno, dawno temu...)

◈◊◈


Burro Butterbur (Harard) - kucharz-zaklinacz, niziołek lekkostopy (49 lat).
Jest kucharzem najpierw, potem trochę zaklinaczem - iluzjonistą, tak więc wygląd jest wizytówką swojej profesji – pulchny, surducik ma poplamiony resztkami sosu, rozsiewa wokół siebie zapach cynamonu, wanilii, kardamonu i innych korzennych przypraw. Pochodzi ze Słonecznych Wzgórz, lecz od lat mieszka w Ybn. J
est właścicielem niewielkiej gospody (nie tylko dla niziołków) w Ybn, ma żonę i dwójkę dzieci. "Werbena" słynie z dobrej kuchni i piwa.
Carie Butterbur - żona, poza którą świata nie widzi. Pomimo że już 20 lat po ślubie Burro jest zakochany po uszy. Nazywa ją pieszczotliwie Oczko. Jest panią domu w “Werbenie” dba o interesy, bo Burro nie bardzo ma do tego głowę. Miła aparycja, wesołe usposobienie typu do rany przyłóż. Wspomaga świątynię datkami. Boi się burz.
August ‘Gucio’ Butterbur - syn. Wchodzi w wiek dorosły, pomaga w gospodzie ale Burro chce by uczył się na kupca. Podjął już starania by wysłać go na termin do swojego znajomka, kupca bławatnego w Ybn Corbeth, tak by smyk uczył się fachu. Jest zmyślny i inteligentny, żywe srebro.
Milly Butterbur - córka 8 letni urwis, oczko w głowie. Ciągle jeszcze trzyma się matczynej spódnicy. Ostatnio Burro zauważył jak mała w nocy stworzyła małe światełko idąc po szklankę wody. Nigdy nie był z córki bardziej dumny...
Rozalia - teściowa
Heimo - kuzyn w Słonecznych Wzgórzach

Wygląd: pucułowaty niziołek. Zawsze roześmiana twarzyczka cherubina. Kasztanowe kędziorki włosów przysłaniają częściowo duże ciekawskie i znajdujące się w ciągłym ruchu oczy. Wydaje się że nie może on zogniskować wzroku na jednym punkcie dłużej niż 10 sekund. Ubiera się w kolorowe, wygodne szaty – zwykle jest to kraciasta koszula, kamizelka i krótkie spodnie. Do tego pas z okrągłą klamrą. Na głowie nosi pomarańczowo – żółty berecik z piórami jakiegoś ptaszydła - żeby było widać, że to zaklinacz. Nieopodal kręci się zawsze sprytna kuna Węgielek.





Jehan Amelien Lachance
(Aro.is) - człowiek (19 lat) z Amn.
Jehan nie jest stąd, to da się zauważyć na pierwszy rzut oka; do "dzikiej północy" pasuje jak wół do karety. Często odwiedzał jednak rodzinę Colbertów - Jona i jego córkę Debrę - czy to w Luskan, czy to w Ybn . Bywający w Luskan mogą go również kojarzyć ze znajomości z Jocelynem Maynardem, jednym z tamtejszych zaklinaczy. O Jehanie niewiele wiadomo ponad to, że pochodzi gdzieś z odległego południa, co potwierdza jego lekki amnijski akcent. Podobno para się mało legalnymi procederami, ale jakoś mało kto w to wierzy, Jehan bowiem wygląda na wcielenie niewinności i ciężko brać go za poważne zagrożenie. Chudzielec przeciętnego wzrostu, może mieć w żyłach nieco elfiej krwi, która obdarzyła go delikatnymi rysami twarzy i długimi blond włosami, ale uszy ma zwyczajne, ludzkie. Miły, sympatyczny, dobrze wychowany i kulturalny. Rapier zdaje się nosić od parady.

Ważniejsi NPC
:
  • Jon Colbert - jeden z kupców kursujących między Ybn Corbeth i Luskan, posiada statek.
  • Debra Colbert - jedyna córka Jona i uzdolniona łowczyni; zauroczona Jehanem
  • Jocelyn Maynard - zaklinacz z Luskan.




Kostrzewa (Autumm) - druidka, półork (27 lat), okolica
Od kilku lat mieszka w trzcinowej chatce na rozlewisku rzeki, która płynie pod Ybn Corbeth. Jest w miarę znana mieszkańcom jako "lokalna wiedźma", która umie leczyć, gadać ze zwierzętami, doradza w kwestiach wycinki drzew czy ma dostęp do rzadkich ziół. Wiadomo, jak to z wiedźmą - traktowana jest z pewnym dystansem i różne plotki na jej temat krążą (szczególnie niepochlebne rozsiewa kapitan straży miejskiej, Erik Thromm), ale generalnie nie przeszkadza to niektórym robić z nią interesów czy chodzić na bagna po radę. Czasem odwiedza miasto; wpada na kufelka (czasem dwa) do
"Złowieszczego Jelenia" posłuchac plotek. Przyjaźni się ze Jallerem Skiratą (ale z jego córką już nie) i wymienia się informacjami z innymi członkami klanu Kamiennych Żmij. Należy do lokalnego kręgu druidycznego - i tym, którzy orientują się w meandrach lokalnej polityki znane są jej utarczki z Aerinem Kruczym Skrzydłem. Kostrzewa kilka razy stawała w obronie miasteczka i jego mieszkańców przed zakusami gorącogłowego elfa.
Wygląd: Wysoka, szczupła kobieta o oliwkowo-zielonej skórze, spod której przebijają węźlaste sznury mięśni i ścięgien. Widać po niej wyraźne orcze dziedzictwo: spiczaste uszy, wystające z warg kły, płaski nos i żółte oczy. A raczej oko, bo drugie pokryte jest bielmem. Czarne, sztywne włosy spadające jej na ramiona są poprzetykane nitkami siwizny i zdecydowanie przydałoby się im porządne czesanie. Cała jej postać sprawia wrażenie kogoś, kto niezbyt przejmuje się wyglądem: długie, połamane i brudne paznokcie, ubranie - coś w rodzaju habitu składającego się z wielu różnych warstw skóry, futra i tkaniny - jest wielokrotnie łatane i upaćkane ziemią, liści, błotem i innymi podejrzanymi plamami. Tylko na szyi i uszach ma coś w rodzaju prymitywnych ozdób z drewnianych paciorków i suszonych owoców. Kobieta pachnie lasem i wilgotną glebą; choć wydaje się być mocno doświadczona przez życie, stąpa pewnie i z hardo uniesioną głową, podpierając się długim kijem. Na jej ramieniu przysiada pokaźnych rozmiarów nastroszony kruk, przez właścicielkę pieszczotliwie zwany “Wredotą”.






Mara (liliel) - człowiek (13 lat), Ybn Corbeth
Mara to trzynastoletni podlotek, córka miejscowego grabarza Olafa – dobrodusznego olbrzyma, który niedomaga na umyśle. Mieszkają w rozwalającej się chacie przy kapliczce Myrkula, tuż przy cmentarzu. Jedni mówią, że Mara ma dar i widzi zmarłych. Inni, że brak jej piątej klepki, zapewne po ojcu. Grimaldus, kapłan Myrkula, uważa dziewczynkę za szczególną i otacza opieką. Matki Mara nie pamięta. Ci w mieście, którzy pamiętają nie chcą o niej mówić. Dziewczynka z zasłyszanych czasem szeptów wywnioskowała, że odeszła dawno temu. Nieprzychylnym spojrzeniom towarzyszą komentarze “skończy jak jej matka” “niedaleko pada jabłko od jabłoni”

Ważniejsi NPC
::
  • Olaf - ojciec, grabarz i “wioskowy głupek”;
  • Grimaldus - kapłan Myrkula;
  • Livia - gospodyni Grimaldusa;
  • Arne - jeden z synów Livii, rówieśnik Mary, jedyny przyjaciel, zginął w czasie zaćmienia;
  • Kurt - starszy brat Arnego, wilk alfa miejscowej dzieciarni.
Wygląd: Mara jest niską dziewczynką o wątłej budowie ciała, lekko zapadniętych policzkach i niezdrowo bladej cerze. Wygląd jej jest daleki od schludnego. Często biega boso. W rudych potarganych włosach nosi wplecione niewielkie kostki zwierząt i ptaków. Ubrania, złachmanione i mocno przykurzone, wyglądają jak wygrzebane z cmentarnych krypt – zresztą, kto wie, może stąd je bierze bo tam właśnie przez większość czasu włóczy się córka grabarza. Ale z pewnością nie z krypty wzięła wielkiego wilka Strzygę, który łazi za nią po obejściu.






Shando Wishmaker (TomaszJ) - czarodziej wojenny, człowiek (28 lat), Calishyta.
Mężczyzna o ciemnej skórze, pokrytej bliznami i tatuażami i muskularnej budowie ciała wygląda na groźnego, zaś jeżeli dodać wielki kindżał zatknięty za szeroki pas trzymający luźne hajdawery, na groźnego podwójnie.
Jego ponure oblicze nie mówi nic dobrego, jakby rzucał wyzwanie śmierci, albowiem nad rodem Wishmakerów od trzech pokoleń ciąży klątwa dżina Salipasa. Każdy męski potomek zginie gwałtowną śmiercią od nieznanego niebezpieczeństwa. Nic nie wskazuje na to, że pochodzi ze starego kupieckiego rodu Wishmakerów, którzy swoich korzeni doszukują się w związku ifirita ze śmiertelniczką. Kupieckie imperium Wishmakerów miało okresy świetności, miało i bankructwa, teraz jest niedużą, ale dobrze prosperującą firmą. Shando, jako trzeci syn mógł jednak wybrać własną drogę przez życie. Początkowo był wychowankiem klasztoru, jednak życie mnicha nie było mu pisane. Shando postanowił nie czekać na pisaną mu śmierć, ale jej poszukać. Został uczniem swego wuja, najemnego czarodzieja wojennego Saladina Brimstone'a. Nie porozmawiasz z nim o zawiłościach magii teoretycznej, hipotezach i eksperymentach - dla Shando magia to oręż, a wiedza o niej ma znaczenie tylko, by używać jej poprawnie.
Tu, na północy jest obcy. W Ybn nie zna nikogo. Zatrzymał się w "Złowieszczym Jeleniu" i zamierzał spędzić w mieście kilka dni wypatrując zleceń.


NPC:
  • Cassinda Wishmaker - Matka bohatera, z rodu Brimstonów
  • Jessim Wishmaker - najstarszy z braci bohatera, żonaty z Zassiką, spadkobierca rodziny
  • Lando Wishmaker - średni brat, odpowiedzialny za ochronę rodzinnych interesów.
  • Saladin Brimstone - Wuj i Mistrz naszego bohatera, Najemny czarodziej.
  • Shando Wishmaker - nasz bohater, Czarodziej. Najmłodszy z rodu Wishmakerów
  • Tkacz Życzeń - statek należący do rodziny.
  • Zassika Wishmaker - bratowa Shando
  • Silverhand - rodzina zmarlej w niemowlęctwie narzeczonej
Mistrz: Saladin Brimstone (52 l), czarodziej-najemnik. Młodszy brat matki Shando, ekstrawertyk, słynny ze złośliwości, ale i uczciwości. Wierzy w naukę praktyczną i ogranicza teorię do minimum. Jest także przyjacielem Shando, choć różnią się temperamentami, przekazał młodszemu uczniowi sporo swoich zwyczajów i nawyków.

Wygląd: Gdy wychodzi na ziąb, zakłada ciemnozieloną szubę podbitą króliczym futrem, o szerokich rękawach w których na podobieństwo mufki można schować dłonie. Szeroki, futrzany kołnierz opada na ramiona. Wiosną nosi ją niby ciepłą pelerynę, jednak gdy nadejdą mrozy w pełni ubierze ten ciepły strój, na głowę założy futrzaną czapę, na nogi zimowe buty.






Ur-Thog (Jeden Kieł)
(Nefarius) - półork, barbarzyńca (24 lata).
Ur-Thog (Jeden Kieł) to potomek jednego z najbardziej zasłużonych orczych wojowników klanu Złamanej Brzozy, pod dowództwem Ytonga Pękniętej Tarczy. Jako młodzieniec, musiał uciekać z rodzinnych okolic, przez krasnoludzki oddział, który niemal doszczętnie wytępił jego klan.
Wysoki i dobrze zbudowany odziedziczył wygląd po orczym przodku. Jego kolor skóry podchodzi pod szarą zieleń. Twarz ma bardzo charakterystyczną i nie trudno go spamiętać w tłumie. Odziany skromnie, równie skromnie uzbrojony. Przechadza się uliczkami Ybn trzymając na barku drzewiec dwuręcznego topora. Odbieraj długi dla thayskiego handlarza.

Ważniejsi NPC:
  • Ytong Pękniętej Tarcza - wódz plemienia Złamanej Brzozy;
  • Krushak- szaman plemienia;
  • Milon Gray - handlarz-rzezimieszek;
  • Mortis Morgh - prawa ręka Milona;
  • Aria -kochanka Milona.


Tibor Oestergaard (Romulus) - kapłan Lathandera, człowiek, Oestergaard* (16 lat)
Młody, niedawno wyświęcony kapłan mieszkający w należacym do jego rodziny gródku Oestegaard, pół dnia drogi od Ybn.
  • Odd, ojciec Tibora, pan na gródku;
  • Jonna, matka Tibora;
  • Madog, najstarszy brat Tibora, spadkobierca Odda. Zginął w czasie zaćmienia;
  • Kaja, żona Madoga;
  • Merfyn, brat Tibora, najemnik, zdrowiejący w gródku po ciężkim zranieniu w zimie;
  • Osvald, brat Tibora, założył sadybę nieopodal gródka Oestergaard;
  • Orm (“Wąż”) -> Tibor (“Święte miejsce”);
  • Jorunn, siostra Tibora;
  • dzieci Madoga i Kai oraz rodzina Osvalda.




Var Grzmot Kalumovugia (Plomiennoluski) - goliath (24 lata) Icewind Dale.
Dla znajomych i nieznajomych Grzmot. Z oddali można pomyśleć że stoi daleko, ale po prostu góruje nad otoczeniem mając swoje 220 cm bez kapelusza, niebieskie oczy przypominające lodowe sztylety w połączeniu ze zwalistą sylwetką mogą budzić przytłaczające wrażenie, o ile nie przerażenie w mniejszych rasach. Czasem miewa problemy ze zmieszczeniem się we framugi ludzkich drzwi. Jest szybki, niekoniecznie zręczny, jak to się zdarza takim chodzącym górom, ale szybki. Zwykle ubrany w skóry i gruby futrzany płaszcz. Grzmot jest spory, ale uwagę przykuwają zarówno miecz jak i korbacz, które ze sobą nosi. Wyglądają jakby były stworzone dla olbrzyma, ale leżą mu w dłoni jak ulał. Z gór zszedł wraz z roztopami, w Ybn pojawił się niedawno, mimo że wcześniej od czasu do czasu nawiązywał kontakty z mieszkańcami gdy jeszcze wędrował ze swoim plemieniem Karum.

Ważniejsi NPC:

  • Ternu Pieśń Kalumovugia - młodsza siostra
  • Gar Wilk Kalumovugia - starszy brat
  • Urg Pewnoręki - brat zabity przez niedźwiedzia (pomszczony)
  • Kara Złotousta Kalumovugia - matka
  • Ilikam Krzywy Kalumovugia - ojciec
  • Kern Stary Piorun - Druid plemienia Karum
  • Garl Twarda Pięść - Wódz plemienia Karum
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 10-07-2014 o 14:02.
Sayane jest offline