Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-05-2014, 11:27   #32
Arvelus
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Dyarat mówi o zasadach z Przewodnika Mistrza Podziemi (str 285, w angielskiej wersji).

Rzecz w tym, że gdzieś tam nawet jest napisane, że to nie są oficjalne zasady tworzenia przedmiotów, ale baza od której MG/gracz powinien wychodzić, biorąc całość na zdrowy rozsądek.

Dowód, że nie można tego traktować jako stałej zasady:

Przedmiot dający +75 do jakiejś umiejętności kosztuje 562,5k. Dużo. I niby nie daje nic wielkiego. Ot zdajesz test danej umiejętności zawsze poza jedynką.
Błąd.

Tome of Battle
Dyscyplina - Diamond Sould.
Typowe dla niej manewry:
Cytat:
Moment of Perfect Mind: Counter—Use Concentration check in place of Will save.

Action Before Thought: Counter—Use Concentration check in place of Reflex save

Mind Over Body: Counter—Use Concentration check in place of Fortitude save
Efekt widać. Automatycznie zdajemy jeden z testów. Jeśli na tym nam zależy to spokojnie nam wystarczy przedmiot dający +10 (10 000gp) lub +15 (22 500) do koncentracji
Dla przypomnienia. Manewry regenerują się co walkę.

Ale najlepsze przed nami:

Cytat:
Greater Insightful Strike: Strike—Use double Concentration check to determine damage.

Diamond Nightmare Blade: Strike—Attack deals quadruple damage with successful Concentration (DC=AC; mój przypis) check.
W tym wypadku chodzi mi o pierwszy manewr.
Na 20 poziomie spokojnie wyrobimy modyfikator koncentracji rzędu +30, może +40. Plus przedmiot +75 i nagle, jednym uderzeniem (akcja standardowa) lejemy 200+ obrażeń.
No tak, ale ktoś powie, że trzeba trafić, że jeden raz na walkę.
Błąd.
Przedmiot dający, na życzenie, w akcji darmowej, Prawdziwe uderzenie będzie kosztował 90 000 (5[poz zaklęcia + przyspieszenie]x9[poz czarującego]x2000) sztuk złota. Oczywiście połowę jeśli sami sobie stworzymy.

A manwerów da się używać więcej razy niż raz na walkę.
Przykłady:

[Atut] PSYCHIC RENEWAL [PSIONIC]
Your mental strength and psionic abilities allow you to focus your mind on combat and use your most devastating maneuvers more frequently.
Benefi t: As a swift action, you can recover any expended maneuver by expending your psionic focus and spending power points equal to the maneuver’s level.

[Atut] RECOVERY
You can instantly recover your focus, balance, and personal energy after using a martial maneuver.
Prerequisite: One martial maneuver.
Benefit: Once per day as a swift action, you can instantly recover an expended maneuver. It is now ready again. If you are a crusader, the maneuver is also granted immediately.

[Zdolność Klasowa Ruby knight Vindicatora] Divine Recovery (Su):
Beginning at 2nd level, you can channel divine power to recharge your martial maneuvers. You can expend a turn or rebuke undead attempt as a swift action to recover one expended maneuver. If you are a crusader, the maneuver you recover is immediately available to you as a granted maneuver.



Możliwe, że przesadzam... w sumie z magiem postać i tak przegra... choć z drugiej strony... przedmiot dający wysokopoziomowe rozproszenie i przyspieszoną teleportację..

Z drugiej strony jeśli założymy, że te zasady tyczą się tylko osobistego tworzenia przedmiotów to nie będzie już tak łatwo tego wykorzystać. Będzie trzeba posiedzieć kilkanaście minut aby zaprojektować odpowiedni build (dualPRC chętnie pomogą).


Łoł. Ale żem się rozpisał : P
Generalnie nie bierzcie tego jako jakieś wyrzuty, czy coś negatywnego, ale jedynie ciche zrzędzenie pod nosem i chęć upewniania się, że MG wie na co się ewentualnie zgadza =3
 

Ostatnio edytowane przez Arvelus : 31-05-2014 o 11:31.
Arvelus jest offline