Dodając do tego co mój poprzednik powiedział od siebie powiem, że ogółem rzuty kością wykonuje się w sytuacjach spornych/konfliktowych, których nie można rozwiązać sprawiedliwie za pomocą narracji. W tym konflikcie wcale nie muszą być przedstawione dwie strony, bowiem wystarczy, że postacie graczy wspinają się po ścianie skalnej i w dodatku przy złych warunkach pogodowych. Mowa tu o wspomnianych testach umiejętności - nie rzuca się kośćmi kiedy BG (bohater gracza) wykonuje jakąkolwiek czynność powiązaną ze znaną (lub nieznaną mu) umiejętnością. Rzuca się wtedy kiedy istnieje wyraźna szansa porażki - postać śpieszy się, warunki są ciężkie, zadanie nie jest łatwe do wykonania lub jest zdekoncentrowana otaczającą ją walką.
Przeczytaj dokładnie pierwsze kilka działów aż po walkę, stwórz sobie postać, a następnie zagraj sobie nią sam ze sobą w starciu z jakimiś potworami, których statystyki możesz znaleźć np.
tutaj.
Pojęcie zasad D&D to nie takie hop-siup, ale kiedy już je raz zrozumiesz to tak łatwo ich nie zapomnisz, gdyż znając podstawy mechaniki reszta stanie się bardzo intuicyjna.