Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-09-2014, 19:02   #4
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 302 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
1. Standardowy udźwig (o ile używasz w ogóle tego w swojej sesji) wylicza się przez Siłę x 5 lub jeśli masz przewagę "Krzepki" Siłę x 8. Każda wielokrotność obciążenia to kara -1 do wszystkiego co jest związane z siłą lub zręcznością postaci. Czyli np jeśli mam k8 siły to mój udźwig = 40. Jeśli będę obciążony na poziomie 40-80 to będę miał karę -1 do testów zręczności, siły i wszystkich powiązanych z nimi umiejętnościami. Jeśli będę obładowany na poziomie 81-120 będę miał karę -2 itd.

2. Jeśli nie posiadasz wytrenowanej umiejętności, oznacza to, że testujesz tzw. umiejętność improwizowaną. Wykonuje się wtedy rzut k4-2 i k6-2 (o ile jesteś figurą). Standardowo wybierasz lepszy wynik i możesz uzyskać na tych kościach asy . Oczywiście jeśli uznasz to za stosowne, możesz to swobodnie modyfikować. Ja np często jeśli widzę, że gracz ma małe szanse na sukces, pozwalam mu dodatkowo testować cechę od danego skill. Później za każdy sukces i przebicie daje mu premię +1 do ostatecznego rzutu na umiejętność. Mam nadzieję, że odpowiedź Ci pomoże W razie kolejnych problemów, pytaj śmiało.
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem