Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 22-09-2014, 10:30   #13
Googolplex
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
To ja może wrzucę interesujący was fragmencik z Complete Arcane coby nikt wątpliwości nie miał.
Cytat:
FEATS AND WEAPONLIKE SPELLS
Any spell that requires an attack roll and deals damage functions as a weapon in certain respects. As such, several feats that improve weapon performance can be used to enhance weaponlike spells.

WEAPONLIKE SPELLS
Any spell that requires an attack roll and deals damage functions as a weapon in certain respects, whether the spell deals normal hit point damage, nonlethal damage, ability damage, or energy drain. Such spells can threaten critical hits, can be used in sneak attacks, and can be used with favored enemy damage bonuses. You can even use a number of combat-enhancing feats from the Player’s Handbook to improve the effectiveness of weaponlike spells, as noted in Chapter 3 of this book.
All such spells deal damage as spells, not weapons, so Strength modifiers to damage and magical effects that increase weapon damage (such as the bard’s inspire courage ability and the prayer spell) don’t increase damage from a weaponlike spell. Likewise, a weaponlike spell that deals normal damage can’t be used to deal nonlethal damage or vice versa (except when modified by the Nonlethal Substitution feat or in accordance with the specific regulations of a nonlethal spell duel as described on page 176).
Innymi słowy trzeba bardzo uważać na to które premie się dodaje.

Cytat:
Napisał Warlock Zobacz post
Faktycznie mój błąd. Grałem wtedy w Neverwinter Nights (dość luźno oparte na edycji 3.0), a tam bodajże z powodu optymalizacji broni bonusy te kumulowały się - broń dystansowa pozbawiona była premii do obrażeń ze zręczności, zaś wzmocnione magią pociski były szeroko dostępne (w przeciwieństwie do podręcznikowej wesji). Stąd ta gafa, dzięki za poprawkę.
Do tego drobna uwaga, premię ze zręczności dodaje się tylko do testu ataku bronią dystansową, nie do obrażeń. Do obrażeń dodaje się w szczególnych wypadkach premię z siły. W większości zaś testów nie dodaje się premii z żadnego atrybutu do obrażeń dystansowych.
 
Googolplex jest offline