Zacznijmy od tego, że będziemy działać na lekko zmodyfikowanej przeze mnie mechanice na moje potrzeby (gracze znający mechanikę tego nie odczują bo a) rzuty są tajne b) niewiele się ona różni od oryginału), a ogólnie będzie wyglądać tak:
Stan trudności to: Atrybut + Umiejętność +/- Modyfikatory +/- etc.
Rzuca się k20. Jeżeli wynik jest mniejszy lub równy otrzymanej liczbie z równania, brawo! Udało wam się! Im bliższy rzut wynikowi (lub też progów, jak kto woli) tym lepiej. Jeżeli równy: krytyczny sukces! Przy "jedynce" zawsze się wam uda, przy "dwudziestce"... cóż. Każdemu może się powinąć noga, ale jak bardzo.. będzie to zależeć od waszego Progu.
Jak widzicie mechanika jest prosta, łatwa i przyjemna. Nie ma w niej "przekoksowanych" postaci jak to nie raz, nie dwa bywa kiedy w klasycznych DD'kach postać osiągnie pewien poziom, a patrząc na sam system i tak macie niezłe szanse na samym początku podążając nawet fabularnym ("krok po kroku") tworzeniem postaci.
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! |