Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-12-2014, 19:18   #513
Ogryzek Szatana
 
Ogryzek Szatana's Avatar
 
Reputacja: 1 Ogryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetny
Niziołki to krewniaki gnomów? Nie znam się, ale jestem zdezorientowany - inni się mylą, czy ja czegoś nie wiem?

***

Nigdy nie gram z kratkami, to fajna sprawa, ale bez ładnych mapek i figurek (lub chociaż ładnych żetonów) mija się z celem.
Chodziło mi o coś zupełnie innego, rozumiem jak to wszystko działa, ale niezależnie od tego, czy gramy na czy bez kratek, system nie zadziała z powodów, które wymieniłem - można dowolnie rozdzielać ruch pomiędzy akcje w turze.
Mogę dobiec do goblina, zabić go, biec dalej, zabić kolejnego, a na koniec jeszcze wrócić za płot, jeżeli mam wystarczająco szybkości. Nie da się tego zaplanować na zapas, opisując zwyczajnie, co robi moja postać, bez pisania całego skryptu z zależnościami. Nie wiem, czy gobliny giną.

To nie jest wina mechaniki tak dokładnie, tylko forum - gra na forum się nie sprawdza przy tej mechanice i w zgadzam się z tym, że można by ją jakoś usprawnić, jednak mając na uwadze, żeby niczego nie spłycić i nie ograniczyć oryginalnych możliwości postaci.
Często fabularyzacja rozwala mechaniczny build postaci, gracz zaplanował sobie konkretnie A i B, jednak z fabularyzacji MG wychodzi C, które nie miałoby prawa miejsca w przypadku grania zgodnie z mechaniką i gracz IMO ma prawo być na to wkurzony. Miałem dokładnie takie sytuacje w sesjach o superbohaterach.

***