Niziołki to krewniaki gnomów? Nie znam się, ale jestem zdezorientowany - inni się mylą, czy ja czegoś nie wiem?
***
Nigdy nie gram z kratkami, to fajna sprawa, ale bez ładnych mapek i figurek (lub chociaż ładnych żetonów) mija się z celem.
Chodziło mi o coś zupełnie innego, rozumiem jak to wszystko działa, ale niezależnie od tego, czy gramy na czy bez kratek, system nie zadziała z powodów, które wymieniłem - można dowolnie rozdzielać ruch pomiędzy akcje w turze.
Mogę dobiec do goblina, zabić go, biec dalej, zabić kolejnego, a na koniec jeszcze wrócić za płot, jeżeli mam wystarczająco szybkości. Nie da się tego zaplanować na zapas, opisując zwyczajnie, co robi moja postać, bez pisania całego skryptu z zależnościami. Nie wiem, czy gobliny giną.
To nie jest wina mechaniki tak dokładnie, tylko forum - gra na forum się nie sprawdza przy tej mechanice i w zgadzam się z tym, że można by ją jakoś usprawnić, jednak mając na uwadze, żeby niczego nie spłycić i nie ograniczyć oryginalnych możliwości postaci.
Często fabularyzacja rozwala mechaniczny build postaci, gracz zaplanował sobie konkretnie A i B, jednak z fabularyzacji MG wychodzi C, które nie miałoby prawa miejsca w przypadku grania zgodnie z mechaniką i gracz IMO ma prawo być na to wkurzony. Miałem dokładnie takie sytuacje w sesjach o superbohaterach.
***
Zabicie goblina uważam za idiotyzm. Nawalczyliśmy się, prawie zginęły dwie postacie (moja i bodajże mag), poległ jeden towarzysz, goblin był naszym ostatnim tropem - wszystko poszło się... do piachu.