Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-12-2014, 19:07   #511
 
Balzamoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Balzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputację
Już ty dobrze wiesz o co mi chodzi z realizmem. :P
Niziołek parujący sztyletem topór dwuręczny do mnie nie przemawia.
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche
Balzamoon jest offline  
Stary 04-12-2014, 19:08   #512
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Nie widziałem w D&D nigdy rzutu na parowanie, więc ewentualne zastrzeżenia powinny być kierowane do osoby opisującej tak akcję.

Cytat:
Baird gobosa zawsze można rozbroić i przypiec pięty, wtedy by śpiewał. To co zrobiłeś właśnie zakończyło poszukiwania dzieci fiaskiem.
Fajnie będzie, jak zażalenia do Rottisa wpleciecie w grę. Nie mogę się doczekać, popcorn w ręku.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-12-2014 o 19:10.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 04-12-2014, 19:18   #513
 
Ogryzek Szatana's Avatar
 
Reputacja: 1 Ogryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetny
Niziołki to krewniaki gnomów? Nie znam się, ale jestem zdezorientowany - inni się mylą, czy ja czegoś nie wiem?

***

Nigdy nie gram z kratkami, to fajna sprawa, ale bez ładnych mapek i figurek (lub chociaż ładnych żetonów) mija się z celem.
Chodziło mi o coś zupełnie innego, rozumiem jak to wszystko działa, ale niezależnie od tego, czy gramy na czy bez kratek, system nie zadziała z powodów, które wymieniłem - można dowolnie rozdzielać ruch pomiędzy akcje w turze.
Mogę dobiec do goblina, zabić go, biec dalej, zabić kolejnego, a na koniec jeszcze wrócić za płot, jeżeli mam wystarczająco szybkości. Nie da się tego zaplanować na zapas, opisując zwyczajnie, co robi moja postać, bez pisania całego skryptu z zależnościami. Nie wiem, czy gobliny giną.

To nie jest wina mechaniki tak dokładnie, tylko forum - gra na forum się nie sprawdza przy tej mechanice i w zgadzam się z tym, że można by ją jakoś usprawnić, jednak mając na uwadze, żeby niczego nie spłycić i nie ograniczyć oryginalnych możliwości postaci.
Często fabularyzacja rozwala mechaniczny build postaci, gracz zaplanował sobie konkretnie A i B, jednak z fabularyzacji MG wychodzi C, które nie miałoby prawa miejsca w przypadku grania zgodnie z mechaniką i gracz IMO ma prawo być na to wkurzony. Miałem dokładnie takie sytuacje w sesjach o superbohaterach.

***

Zabicie goblina uważam za idiotyzm. Nawalczyliśmy się, prawie zginęły dwie postacie (moja i bodajże mag), poległ jeden towarzysz, goblin był naszym ostatnim tropem - wszystko poszło się... do piachu.
 
Ogryzek Szatana jest offline  
Stary 04-12-2014, 19:26   #514
 
Balzamoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Balzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputację
Napiszemy, napiszemy, nie obawiaj się Rottis dowie się co o nim Varis myśli.
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche
Balzamoon jest offline  
Stary 04-12-2014, 19:29   #515
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Mogę dobiec do goblina, zabić go, biec dalej, zabić kolejnego, a na koniec jeszcze wrócić za płot, jeżeli mam wystarczająco szybkości. Nie da się tego zaplanować na zapas, opisując zwyczajnie, co robi moja postać, bez pisania całego skryptu z zależnościami. Nie wiem, czy gobliny giną.
Masz przecież jedną skuteczną szansę na atak, ewentualnie ten unarmed z bonus action. Hordy goblinów w jednej rundzie nie wybijesz.

Cytat:
To nie jest wina mechaniki tak dokładnie, tylko forum - gra na forum się nie sprawdza przy tej mechanice i w zgadzam się z tym, że można by ją jakoś usprawnić, jednak mając na uwadze, żeby niczego nie spłycić i nie ograniczyć oryginalnych możliwości postaci.
A jeśli chodzi o "planowanie" opisów, chyba wolałbym jednak Wam podawać AC (i ew. HP przeciwników) i polegać na Waszych rzutach z Kostnicy (w sesji WFRP, w której biorę udział, MG TomaszJ podaje całe statystyki przeciwników i nikt nie ma z tym problemu ), a pytania odnośnie rozstrzygania niekonwencjonalnych akcji kierować do komentarzy przed napisaniem posta - w ten sposób ja nie muszę się produkować co chwilę i ładnie lecimy z tematem.

Jednak tak jak w przypadku wcześniej poruszanego zagadnienia umiejętności, potrzeba graczy trzymających cały czas klimat, ale liczę na Was, przynajmniej w jednej walce.

Piekielnie nie chce mi się grać na gdocu w taki sposób, jaki rozgrywaliśmy walkę przed chwilą - wyszło trochę sztywno, opisy mało barwne, statycznie. Zdecydowanie lepiej na mapkach prowadzi mi się w Księstwach Granicznych, bo mechanika BRP nad wyraz dobrze pasuje do taktycznych walk.

Cytat:
Często fabularyzacja rozwala mechaniczny build postaci, gracz zaplanował sobie konkretnie A i B, jednak z fabularyzacji MG wychodzi C, które nie miałoby prawa miejsca w przypadku grania zgodnie z mechaniką i gracz IMO ma prawo być na to wkurzony. Miałem dokładnie takie sytuacje w sesjach o superbohaterach.
Który build na tej sesji rozwala brak rozstrzygania ruchu co do joty? Twój feat Mobile i tak przewagę daje Ci głównie w sytuacjach, w których przeciwnik jest daleko i wezmę to pod uwagę. A tak to mechanika aż się prosi o olanie siatek, nawet ataki okazyjne są tylko wtedy, gdy się rezygnuje ze zwarcia. Czy może być piękniej?

Jedynie Area of Effect możemy rozstrzygać na czarno-białej planszy, gdy zajdzie taka potrzeba i gdy pojawią się wątpliwości. Tak to nie widzę zbyt dużego sensu.

Cytat:
Niziołki to krewniaki gnomów? Nie znam się, ale jestem zdezorientowany - inni się mylą, czy ja czegoś nie wiem?
Inni się mylą.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 04-12-2014, 19:37   #516
 
Ereb's Avatar
 
Reputacja: 1 Ereb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodze
A już myślałem, że będziemy mieli klasyczną scenę z torturowaniem. A tu taka lipa...
 
__________________
"Kupię 0,7, to leczenie paliatywne i pójdę spać, bo w końcu sam sobie zbrzydnę" AJKS
Ereb jest offline  
Stary 04-12-2014, 19:38   #517
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Teraz będzie klasyczna scena ze znęcaniem.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 04-12-2014, 19:45   #518
 
Ogryzek Szatana's Avatar
 
Reputacja: 1 Ogryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetny
Cytat:
A jeśli chodzi o "planowanie" opisów, chyba wolałbym jednak Wam podawać AC (i ew. HP przeciwników) i polegać na Waszych rzutach z Kostnicy (w sesji WFRP, w której biorę udział, MG TomaszJ podaje całe statystyki przeciwników i nikt nie ma z tym problemu ), a pytania odnośnie rozstrzygania niekonwencjonalnych akcji kierować do komentarzy przed napisaniem posta - w ten sposób ja nie muszę się produkować co chwilę i ładnie lecimy z tematem.
Thumb up. Popieram, chociaż wolę nie znać statów, płynniej na forum się chyba nie da tego zrobić.

Cytat:
Masz przecież jedną skuteczną szansę na atak, ewentualnie ten unarmed z bonus action. Hordy goblinów w jednej rundzie nie wybijesz.
Cytat:
Który build na tej sesji rozwala brak rozstrzygania ruchu co do joty?
Już teraz mamy taki "problem", a za kilka poziomów? Trzeba znaleźć takie rozwiązanie, które będzie działało na całą nasza rozgrywkę. Nie chce mi się szukać innych przykładów na siłę, ale na pewno coś później wyskoczy.

Dodam jeszcze o strzelaniu łukiem - ilość ataków odnosi się do każdej broni w grze, również dystansowej.
IMO ilość ataków powinna mnożyć damage z kuszy, żeby nie trzeba było brać featów, żeby kusza miała jakiekolwiek zastosowanie od otrzymania drugiego ataku.
 
Ogryzek Szatana jest offline  
Stary 04-12-2014, 20:24   #519
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Ogryzek Szatana
Thumb up. Popieram, chociaż wolę nie znać statów, płynniej na forum się chyba nie da tego zrobić.
Cieszę się. Bez minimum w postaci AC i HP nie da rady.

Warto też zauważyć, że w ten sposób nie będziemy się wybijać z rytmu narracji - nadal będziemy odpowiadać "w kolejce" na forum, tyle że pod porządek inicjatywy. Żadnych gdoców i kombinowania.

Cytat:
Napisał Ogryzek Szatana
Dodam jeszcze o strzelaniu łukiem - ilość ataków odnosi się do każdej broni w grze, również dystansowej.
IMO ilość ataków powinna mnożyć damage z kuszy, żeby nie trzeba było brać featów, żeby kusza miała jakiekolwiek zastosowanie od otrzymania drugiego ataku.
Nie wiem, jak rozwiązać problem z kuszami. Zresztą to nie pierwsza edycja (i RPG), w której dylemat "kusza kontra łuk" jest słabo rozwiązany.

Cytat:
Napisał Ogryzek Szatana
Już teraz mamy taki "problem"
Nie rozumiem, jaki "problem"?

Cytat:
Napisał Ogryzek Szatana
Nie chce mi się szukać innych przykładów na siłę, ale na pewno coś później wyskoczy.
Na pewno wyskoczy - ta edycja nawet by the book zbyt ścisła nie jest.

---

Napięcia w drużynie, stracone nadzieje, bezsensowne śmierci - to lubię. Chciałem być fair wobec Was i dać Wam tego jeńca w zamian za druida, bo śmierć Randala wynikała z przyczyn nie związanych z grą, ale wyszło jak wyszło.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-12-2014 o 20:34.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 04-12-2014, 20:36   #520
 
Ereb's Avatar
 
Reputacja: 1 Ereb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodze
MG prostuje ścieżki, ale gracze wolą iść poprzez chaszcze, a co!
 
__________________
"Kupię 0,7, to leczenie paliatywne i pójdę spać, bo w końcu sam sobie zbrzydnę" AJKS
Ereb jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:38.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172