Jeff_Moon tworzenie własnego świata, to naprawdę poważne zajęcie. To dużo pracy, dużo wysiłku i przeważnie niewielka satysfakcja. Zamiast wyważać otwarte drzwi lepiej skupić się na ciekawej historii, którą chcesz opowiedzieć i wpleść ją w istniejący świat. Wtedy główny szkielet już masz, a zmieniasz tylko szczegóły, które ci nie pasują lub stanowią twoją innowację. Gracze mają wtedy możliwość zapoznania się z oryginalnym settingiem, czyli podstawą i lepiej przyswoją twoje zmiany/innowacje.
Gdy masz to wszystko tworzyć od podstaw, czeka cię naprawdę dużo, dużo, dużo, dużo pracy. A gracze i tak będą woleli poruszać się po znanych światach niż drążyć twój autorskich pomysł.
Ja wiem, że wszyscy nowi rpg-owycy chcą tworzyć własne światy. Lepiej to jednak robić w oparciu o już przetarte ścieżki, niż silić się na innowacyjność, która przeważnie wynika z nieznajomości kanonu.
Taka drobna rada od weterana dla nowicjusza.
Nie to żebym cię zniechęcał do tworzenia własnych rzeczy, ale to z czym tutaj wyskoczyłeś nie wykracza poza szkic, który doświadczony MG, czy gracz może stworzyć niemal na poczekaniu.
Dlatego moim zdaniem lepiej skupić swoją energię twórczą na ciekawej historii niż brnąć w "nowy" świat, który w 90% będzie kopię tego, co już zostało wymyślone, dokładnie opisane i wydane w głównym nurcie.
__________________ "Kupię 0,7, to leczenie paliatywne i pójdę spać, bo w końcu sam sobie zbrzydnę" AJKS |