Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-01-2015, 09:09   #17
Huang
 
Huang's Avatar
 
Reputacja: 1 Huang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skał
Cytat:
Ataku z broni dystansowej nie masz prawa parować ani też uniknąć, a jedyne co chroni potencjalną ofiarę przed szybką śmiercią jest "przeładowanie"
Jest jeszcze jeden sposób. Można zadeklarować... bieganie. Po prostu rzucić się gdzieś pędem na bok. Strzelec otrzymuje wówczas -20 do testu trafienia.
Albo biegać zygzakiem jak zając. Ja dodałbym wtedy jeszcze -10 za okoliczność. W sumie -30. Dość logiczny sposób obrony przed kimś kto zamierza do nas strzelać.

Cytat:
Inna sprawa, że twórcy powinni inaczej rozwiązać zasady tarczy, żeby możliwe było chronienie się przed pociskami, ale widać tę stronę BRP ominęli przy ściąganiu rozwiązań.
Podręcznik opisuje iż aby do kogoś strzelać, "żadna postać ani obiekt nie może zasłaniać przeciwnika, który stanowi cel."
Oraz "Trudniej trafić przeciwników, którzy ukrywają się za zasłoną"

A więc... jeśli uznać, że pawęż całkowicie blokuje dostęp do przeciwnika... w ogóle bezsensem jest doń strzelać. Traktuje się to jakby "coś zasłaniało cel".

Natomiast jeśli stoi się za częściową zasłoną (mniejszą tarczą) to strzelec dostaje odpowiednie modyfikatory do trafienia utrudniające mu strzał.
 
__________________
"...i to również przeminie..."
Huang jest offline