Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-04-2015, 18:49   #93
Raist2
 
Raist2's Avatar
 
Reputacja: 1 Raist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Cattus Zobacz post
Mechanika RPG wymaga jedynie zapamiętania paru zależności, zwykle stałych. I można mieć je zapisane na kartce.
Z mojego doświadczenia wynika że płynne opanowanie mechaniki zajmuje dwie - trzy sesje, a dalej grając już przechodzi się do automatycznego jej używania. Po paru takich sesjach z nową mechaniką, gracz powinien umieć ją wykorzystywać w stopniu minimalnym do obsługi własnej postaci.
Ja właśnie samoczynnie zapamiętuje po około 2-3sesjach.

Cytat:
Na żywo takie walki trwają kilka - kilkanaście minut, podczas których jeden rzut powtarza się wielokrotnie i wielokrotnie ogląda jak wykonują go inni. Nie da się tego nie zapamiętać. (...) Jeśli robi się coś regularnie to siłą rzeczy zostaje to w pamięci. Tak po prostu skonstruowane są nasze mózgi.
Właśnie.

Cytat:
Ten brak ogarnięcia tematu może być spowodowany przez dwie rzeczy. (...) albo wyobrażenie że Mechanika to zuo bo trudna i dużo i niewiadomoco i pewnie i tak nie zapamiętam więc nie będę nawet próbował.
To może być też tak że słowo mechanika, nasuwa na myśl coś skomplikowanego, jak np. mechanika jakichś maszyn, albo inna taka fizyka. Przez co ludzie się tego boją.
 
Raist2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem