Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-03-2005, 12:32   #11
Hammurabi
 
Reputacja: 1 Hammurabi ma wyłączoną reputację
Jak dla mnie system idealny obecnie nie istnieje i zapewne nigdy nie powstanie. A więc system zbliżony do ideału powinien charakteryzować się następującymi czynnikami, przedstawionymi poniżej.

Realia: Horror, sf, steam punk, postapocalyptic, wszystko byle nie rdzenne fantasy.

Mechanika: Powinna być prosta i klarowna jak w Gasnących Słońcach, ewentualnie Zew Cthulhu. Dla tych którzy nie mieli styczności z GS’ami pozwolę sobie nakreślić kilka słów na temat mechaniki. Opiera się na rzutach k20 przy testowaniu umiejętności i k6 przy ustalaniu obrażeń. Chciałbym jednak skoncentrować się wyłącznie na testowaniu umiejętności. Otóż gdy dochodzi do sytuacji spornej MG nakazuje nam rzucić kością dwudziestopolową. Jeżeli wynik będzie równy lub niższy wartości odpowiedniej cechy i poziomu stosownej umiejętności - test się powiódł. Jeśli wynik będzie wyższy - test się nie powiódł. Aby lepiej zobrazować testowanie umiejętności posłużę się przykładem z podstawki. "Gdy postać chce strzelić z pistoletu, jej Zręczność wynosi 7, a strzelanie 6, gracz będzie musiał wyrzucić na dwudziestościennej kostce 13 lub mniej". Oczywiście nie można zbytnio sugerować się tym co napisałem, a po pełne zasady należy sięgnąć do podręcznika głównego.

Tworzenie postaci: Zdecydowanie Neuroshima. Mamy możliwość przydzielania punktów, turlania kośćmi, tworzenia historii postaci, jak i wyposażania naszego pupila w sprzęt. Innowacją jest handel gamblami (coś jakby waluta), kupowanie / sprzedawanie punktów umiejętności, współczynników itp. w przeliczeniu właśnie na gamble. Należy dorzucić do tego wady i zalety, przypuśćmy z Deadlandsa: HoE i mamy całkiem przyzwoity proces tworzenia postaci.

Rozwój postaci: Rozwój poszczególnych elementów za PeDeki przedkładam nad skokowym przyznawaniem poziomów (DnD się kłania). Skokowe przyznawanie poziomów dobrze sprawdza się w bitewniakach, jednak nie w standardowym rpg.

To by było na tyle moich wywodów .
 
Hammurabi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem