Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-08-2015, 09:07   #32
secutor
 
secutor's Avatar
 
Reputacja: 1 secutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumny
No dobra a co powiecie na prosty system "wypunktowania" danych jednostek pod wzgledem skutecznosci?
Tak jak w grze szachy.
Karzda figura ma iles tam punktow i wszystko jasne ile i jakie mozna poswiecic za cene wyeliminowania wysoko punktowanej.
Tak samo mozna by zrobic w RPG-ach, przy bataliach.
Konnica np 9 a pikinierzy 5.
Ja robiac tego swojego RPG-a, zrobilem analogie pojedynczych postaci z RPG, do calych jednostek (miecznicy, tarczownicy, konnica).
Tak jak bohaterowie gry maja swoje karty postaci tak cale jednostki w bataliach mialy swoje "karty postaci/jednostek" ktore reprezentuja.
Efekt ciekawy i po odkryciu go taki oczywisty.
Byly tam, 2 zmienne cechy i dwie niezmienne.
Szybkosc konnicy bez wzgledu czy jedzie na koniu Franek, czy Marek, byla ta sama skoro jada jako armia.
Zasieg lucznikow byl ten sam i niezmienny bez wzgledu na to ilu lucznikow strzela.
Ale zywotnosc armii zwiekszala sie wraz z iloscia ludzi w niej uczestniczacych.
Cech podstawowych w karcie jednostek bylo 4 + zywotnosc.
Utkknolem przy balansowaniu ich wszystkich bo niemialem tego jak przetestowac.
 
__________________
,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym".

Ostatnio edytowane przez secutor : 13-08-2015 o 09:10.
secutor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem