|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
11-08-2015, 15:20 | #31 |
Reputacja: 1 | Jeśli chodzi o artykuły, to ja z kolei poleciłbym Dragony tak po roku 1983, gdy ludki zaczęły dostawać fioła na punkcie realizmu i produkować tak niegrywalne rozwiązania, że głowa boli. Dla przykładu taki tam wstęp o obrażeniach od upadku z wysokości: Testowaliśmy kiedyś z Graczami samą mechanikę z HarnMastera (bo świat to za dużo fluffu do ogarnięcia, chyba nie istnieje bardziej rozbudowany setting) i starcie na kilkunastu walczących trwało 4-5 godzin. Lekarstwo gorsze niż choroba, nawet jeśli pobudki słuszne.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 11-08-2015 o 15:28. |
13-08-2015, 09:07 | #32 |
Reputacja: 1 | No dobra a co powiecie na prosty system "wypunktowania" danych jednostek pod wzgledem skutecznosci? Tak jak w grze szachy. Karzda figura ma iles tam punktow i wszystko jasne ile i jakie mozna poswiecic za cene wyeliminowania wysoko punktowanej. Tak samo mozna by zrobic w RPG-ach, przy bataliach. Konnica np 9 a pikinierzy 5. Ja robiac tego swojego RPG-a, zrobilem analogie pojedynczych postaci z RPG, do calych jednostek (miecznicy, tarczownicy, konnica). Tak jak bohaterowie gry maja swoje karty postaci tak cale jednostki w bataliach mialy swoje "karty postaci/jednostek" ktore reprezentuja. Efekt ciekawy i po odkryciu go taki oczywisty. Byly tam, 2 zmienne cechy i dwie niezmienne. Szybkosc konnicy bez wzgledu czy jedzie na koniu Franek, czy Marek, byla ta sama skoro jada jako armia. Zasieg lucznikow byl ten sam i niezmienny bez wzgledu na to ilu lucznikow strzela. Ale zywotnosc armii zwiekszala sie wraz z iloscia ludzi w niej uczestniczacych. Cech podstawowych w karcie jednostek bylo 4 + zywotnosc. Utkknolem przy balansowaniu ich wszystkich bo niemialem tego jak przetestowac.
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". Ostatnio edytowane przez secutor : 13-08-2015 o 09:10. |
13-08-2015, 10:05 | #33 |
Reputacja: 1 | Pomysł jedna karta / miniaturka dla całej jednostki był już w TSRowskim Battlesystemie - co lepsze, ten system bitew korzystał bezpośrednio ze statystyk z przeróżnych Monster Manuali, więc nie trzeba było niczego dorabiać ani balansować. Ogólnie tych systemów rozgrywania bitew w RPG już trochę powstało i radziłbym poczytać, bo po co wyważać otwarte drzwi.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 13-08-2015 o 12:42. |
13-08-2015, 18:38 | #34 |
Reputacja: 1 | Mala wojna Mala wojna tez byla na podobnych zasadach. http://www.krysztalyczasu.pl/download/MWplusKC.pdf Ale zawsze mialem wrarzenie jakby tworcy niedokonca zrozumieli ze to taka KP jednostek jest zrobiona na zasadzie analogi do zwyklej KP bohatera, bo jakies to takie im wyszlo niedopracowane. Natomiast nadal pozostaje problem jak plynnie przechodzic od jednostek do pojedynczego bohatera czy tam kilku. Ilu zolnierzy to juz armia? Ze tak w formie pytanie ujme ten problem.
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". Ostatnio edytowane przez secutor : 13-08-2015 o 18:43. |
13-08-2015, 21:39 | #35 |
Reputacja: 1 | Battlesystem rozliczał to na podstawie KW / HD. Problem z głowy.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor |
14-08-2015, 09:32 | #36 |
Reputacja: 1 | ok Co to KW i HD? Czy Battlesystem przewidywal urzycie maszyn oblerzniczych? Czy formowanie jednostek w szyki bojowe podnosilo skutecznosc bojowa? (Czy byla roznica pomiedzy falanga grecka, czworobokiem, a dwuszeregiem?) Czy przewidywal pulapki jakies bonusy do zasadzek? Czy bylo tam uwzglednione szpiegowanie ktore moze przyczynic sie do zwyciestwa? Jak z polityka i dyplomacja oraz wszelkiego typu negocjacjami ktore sa nierozlacznym elementem wojen? Systemu nieznam, ale podejrzewam ze to wszystko niebylo przewidziane ze gra skupiala sie tylko na wojnie. I najwarzniejsze: Gdzie moge przeczytac i nauczyc sie tego systemu.
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". Ostatnio edytowane przez secutor : 14-08-2015 o 09:39. |
14-08-2015, 14:06 | #37 |
Reputacja: 1 | Był wspominany Ołów. Z własnego doświadczenia powiem, że jest niegrywalny w innych przypadkach niż PBF. Zbyt spowalnia walkę i każe gmerać w tablekach i rzutach. Chociaż Leszek wspominał, że kiedyś grywał na niej na żywca więc może i da radę. Jak dla mnie nawet w pbfach jest ona za wolna. Jeśli ktoś lubi shimę to polecam zajrzeć do tematu: http://lastinn.info/systemy-postapok...cja-zasad.html (Neuroshima 2.0 - Modyfikacja zasad) Próbowaliśmy tam znaleźć złoty środek między nierealistyczną oryginalną mechaniką walki a zbyt udziwnioną Ołowianą. Z fajnych mechanik to kiedyś nałogowo grywałem w postapo na mechanice cybera. Jest szybka a przy ograniczeniu pancerzy wysoko śmiertelna. Minus jest taki o którym wspominał Cluter. Czasem co sesje robiło się nowe postacie.
__________________ [...]póki pokrętna nowomowa zakalcem w ustach nie wyrośnie, dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi, w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...] |
14-08-2015, 15:22 | #38 | |
Reputacja: 1 | secutor, powtórzę się Cytat:
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor | |
14-08-2015, 17:32 | #39 |
Reputacja: 1 | strata Czas ktory poswiece na czytanie wszystkich tych systemow, moglbym przeznaczyc na wymyslenie wlasnego. Strata czasu.
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". |
16-08-2015, 14:47 | #40 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Albo gdy jeden z BG zginął od ciosu kijem golfowym w głowę.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor | |