Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-08-2015, 21:56   #4
Szamexus
 
Szamexus's Avatar
 
Reputacja: 1 Szamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znany
Witajcie, ponieważ może zdołam wygospodarować trochę czasu i spróbuję dać sobie kolejną szansę na poprowadzenie tutaj sesji, wrzucam przełożone na "nasze" zasady tworzenia postaci do USR2. Mam ciągle przekonanie, że tan prost system może zdać egzamin na sesji pbf więc kontynuuję ten temat

TWORZENIE POSTACI W USR2

1./ Atrybuty główne: rozdziel d6, d8, d10 pomiędzy:
(A)KCJA (ang. Action)- biegłość w walce, szybkość, zręczność fizyczna
(R)OZUM (Wits)- inteligencja i spostrzegawczość, wiedza nabyta w jakiejś dziedzinie
(E)GO (Ego)- umiejętności i zdolności socjalne, bycie liderem, zdolność do zauroczenia, zawładnięcia „porwania” innych ludzi za sobą; również zdolność do manipulacji i zastraszania

Te trzy główne atrybuty charakteryzują Twoją postać, jej silne i słabe punkty. Grupa bohaterów powinna się uzupełniać, mając odpowiednio zróżnicowane atrybuty. Dobrze zbalansowana grupa tworzy lepszą grę.

2./ (P)UNKTY (W)YTRZYMAŁOŚCI (HP) : rzuć kością A i R; suma to Twój wynik

3./ Prosta historia postaci. Oto kilka pytań pomocnych w stworzeniu namiastki historii postaci.
> kim jest i jakie są motywacje w życiu Twojego BG?
> co lubi czego nie lubi?
> co zamierza robić za 10 lat?
> gdzie się wychowywał Twój BG?
> jakie miał dzieciństwo?
> jaka jest największa tajemnica Twojego BG?
> czy Twój BG ma wrogów?
> co łączy Twojego BG z innymi? (alternatywne pytanie)

4./ SPECJALIZACJE:
Są to umiejętności które odróżniają Twojego BG od innych. Dają mu przewagę w pewnych sytuacjach, zadaniach dając większe szanse ich realizacji. Dla BG na poziomie 1 (Lvl 1) wybierasz trzy specjalizacje. Dobrze jest skonsultować to z mistrzem gry aby lepiej dopasować postać do przygody i innych graczy.
Specjalizacje są związane z atrybutami postaci. Pilotaż samolotów jest związany z rozumem (R), targowanie się z ego (E). Każda specjalizacja daje Ci +2 do rzutu kością atrybutu do którego jest przypisana czynność którą wykonujesz (jeśli masz odpowiadającą specjalizację) – proste!

Przykładowe specjalizacje i odpowiadające im atrybuty:
Akrobatyka (A)
Pilotaż, pilot (W)
Szermierka, fechtunek (A)
Targowanie się (E)
Skradanie się (A)
Tworzenie trucizn (W)
Dyplomacja (E)
Wspinanie (A)
Zastraszanie (E)
Pływanie (A)
Historia (W)
Dedukcja, detektyw (W)
Wynalazca (W)
Oswajanie zwierząt (E)
Myślistwo (A)
Fizyka (W)
Kowal (A)
Zasadzki, otwieranie zamków (A)
Łowca (A)
Kaznodziejstwo (E) itd.

SPECJALIZACJE związane z WALKĄ:
Specjalne zdolności do walki jak w każdym rpg stanowią coś elektyzującego. Są związane z atrybutem akcji (A) oczywiście. Może to być:
(W)alka (W)ręcz (HtH): +2 do rzutu kością (A) gdy BG walczy bez broni, gołymi rękami.
(B)roń (L)ekka (LW): +2 do (A) gdy BG walczy nożem, sztyletem, pałką, itd.
(B)roń (Ś)rednia (MW): +2 do (A) gdy walczy mieczem, buzdyganem, kataną, rewolwerem itd
(B)roń (C)iężka (HW): +2 do (A) gdy walczy karabinem maszynowym, dwuręcznym mieczem, wielkim toporem itd.

Tu istnieje możliwość dołożenia (B)roni (D)ystansowej czyli np. strzelania jeśli gramy w świecie fantasy aby wyodrębnić umiejętności strzeleckie … do uznania dla GM i graczy.

Dla postaci z pierwszego poziomu (Lvl 1) wybieramy jedną specjalizację bojową.

5./ WYPOSAŻENIE:
Jak w każdej grze, różne przydatne przedmioty które ma BG. Specjalną stanowi broń i uzbrojenie dające ochronę w momencie obrażeń (P – pancerz).
Bronie i Pancerz:
Broń daje bonus w walce zadając dodatkowe obrażenia. Każda broń daje dodatkowy modyfikator do rzutu (A) w walce podczas ataku.
Rodzaje broni:
- Broń lekka (BL; LW) +1 (kij, pałka, nóż, sztylet)
- Broń średnia (BŚ; MW) +2 (miecz, buzdygan, katana, uzi, rewolwer)
- Broń ciężka (BC; HW) +3 (miotacz ognia, dwuręczny miecz, karabin maszynowy)
Bonus za broń dostaje BG jedynie przy ataku, nie przy rzucie na obronę.

Pancerz jest używany do zniwelowania efektów zranienia. Każdy rodzaj pancerza redukuje liczbę zadanych w ataku punktów obrażeń.
- Pancerz lekki (PL; LA) -1 (kaftan, naramienniki, lekka kamizelka itp.)
- Pancerz średni (PŚ; MA) -2 (opończa, kamizelka kuloodporna)
- Pancerz ciężki (PC; HA) -3 (zbroja płytowa, i takie tam ..)

Przykładowa postać: Derek Jones, oficer policji
Derek został przeniesiony do nieprzyjaznego Nottingham. Jego matka była uzależniona od kokainy a ojciec odszedł od rodziny gdy Derek miał 5 lat. Nie miał nikogo kto by się nim zajmował jako dzieckiem. Gdy widział jak matka umiera z przedawkowania narkotyków postanowił, że przyczyni się do usunięcia narkotyków z ulic. Postanowił wstąpić do policji. Postanowienie się spełniło i po długim szkoleniu i nauce został wcielony w ranki policji.
A: d8
R: d10
E: d6
PW: 8
XP:1
Specjalizacje: chemia (W+2); „wiedza ulicy” (W+2); prowadzenie auta (A+2)
BL (A+2)
Wyposażenie: pałka policyjna (BL); latarka, radiostacja, kajdanki, kamizelka kuloodporna (PL)
 
__________________
Pro 3:3 bt "(3) Niech miłość i wierność cię strzeże; przymocuj je sobie do szyi, na tablicy serca je zapisz"

Ostatnio edytowane przez Szamexus : 07-08-2016 o 20:43. Powód: literówka
Szamexus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem