Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-10-2015, 09:41   #1
NiedamirGryf
 
NiedamirGryf's Avatar
 
Reputacja: 1 NiedamirGryf nie jest za bardzo znany
Post Umiejętności w RPG

Hey
Od jakiegoś czasu tworzę system autorski RPG. Na wstępie piszę, że nie traktuję tego jakoś śmiertelnie poważnie, raczej jako swego rodzaju "ćwiczenia umysłu". Niemniej ciekawi mnie pewna rzecz, stąd ta sonda.

System ma mieć stosunkowo prostą, ale dającą sporo możliwości mechanikę.
Opieram ją o testy atrybutów wykonywane różnymi kośćmi zależnie od ich wartości (1 pkt = rzut k4 przy teście na ten atrybut, 2 = k6, etc. aż do k12).
Rozwijanie umiejetności miałoby dodawać premię z biegłości do testu np. +1, +2 etc.

Zastanawiam się, czy lepiej byłoby zrobić szereg dość szerokich umiejętności z możliwością rozwinięcia do 3 poziomów (każdy poziom zwiększa premię o +1), oraz podpiętą grupą atutów (podobne do atutów ddeka czy zdolności w młotku) czy lepiej zrobić tak, że umiejętność wykupujesz raz, dotyczą one konkretnej czynności i daje premię +2.

Przykład:
Wersja A:
Umiejętności typu: Fechtunek / Złodziejstwo / Łowiectwo; każda umiejętność ma swoje atuty, które dodatkow specjalizują i rozszerzają działanie umiejetności


Wersja B:
Umiejętności typu: Walka dwoma broniami / Walka bronią i tarczą / Kradzież kieszonkowa / Tropienie / Oprawianie zwierzyny / Fałszerstwo / etc. zaś ewentualne atuty stały by się oddzielnym bytem. Część z nich stała by się umiejetnościami


No, możliwe, że w opisie troche nagmatwałem, w razie co proszę pytać w komentarzach, to odpowiem.
Prosiłbym też chętnych o napisanie w komentarzach, jakie umiejętności muszą się pojawić, bo są częśto używane, a jakie traktujecie jako typowe "zapchajdziury"

Z góry dziękuję.
 

Ostatnio edytowane przez NiedamirGryf : 09-10-2015 o 09:51. Powód: błędy ort.
NiedamirGryf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem