Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > O forum > Sondy
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy Tu możesz wrzucić sondę nt. zmian organizacyjnych na forum, ankietę do swojej pracy magisterskiej lub po prostu "zbadać rynek".


Zobacz wyniki ankiety: Która opcja jest najciekawsza?
Wersja A: 3-poziomowe umiejętności + atuty 2 40.00%
Wersja B: umiejętności jednopoziomowe 2 40.00%
Obie wersje brzmią ciekawe 1 20.00%
Głosujących: 5. Nie możesz głosować w tej sondzie

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-10-2015, 10:41   #1
 
NiedamirGryf's Avatar
 
Reputacja: 1 NiedamirGryf nie jest za bardzo znany
Post Umiejętności w RPG

Hey
Od jakiegoś czasu tworzę system autorski RPG. Na wstępie piszę, że nie traktuję tego jakoś śmiertelnie poważnie, raczej jako swego rodzaju "ćwiczenia umysłu". Niemniej ciekawi mnie pewna rzecz, stąd ta sonda.

System ma mieć stosunkowo prostą, ale dającą sporo możliwości mechanikę.
Opieram ją o testy atrybutów wykonywane różnymi kośćmi zależnie od ich wartości (1 pkt = rzut k4 przy teście na ten atrybut, 2 = k6, etc. aż do k12).
Rozwijanie umiejetności miałoby dodawać premię z biegłości do testu np. +1, +2 etc.

Zastanawiam się, czy lepiej byłoby zrobić szereg dość szerokich umiejętności z możliwością rozwinięcia do 3 poziomów (każdy poziom zwiększa premię o +1), oraz podpiętą grupą atutów (podobne do atutów ddeka czy zdolności w młotku) czy lepiej zrobić tak, że umiejętność wykupujesz raz, dotyczą one konkretnej czynności i daje premię +2.

Przykład:
Wersja A:
Umiejętności typu: Fechtunek / Złodziejstwo / Łowiectwo; każda umiejętność ma swoje atuty, które dodatkow specjalizują i rozszerzają działanie umiejetności


Wersja B:
Umiejętności typu: Walka dwoma broniami / Walka bronią i tarczą / Kradzież kieszonkowa / Tropienie / Oprawianie zwierzyny / Fałszerstwo / etc. zaś ewentualne atuty stały by się oddzielnym bytem. Część z nich stała by się umiejetnościami


No, możliwe, że w opisie troche nagmatwałem, w razie co proszę pytać w komentarzach, to odpowiem.
Prosiłbym też chętnych o napisanie w komentarzach, jakie umiejętności muszą się pojawić, bo są częśto używane, a jakie traktujecie jako typowe "zapchajdziury"

Z góry dziękuję.
 

Ostatnio edytowane przez NiedamirGryf : 09-10-2015 o 10:51. Powód: błędy ort.
NiedamirGryf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-10-2015, 18:35   #2
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał NiedamirGryf Zobacz post
Prosiłbym też chętnych o napisanie w komentarzach, jakie umiejętności muszą się pojawić, bo są częśto używane, a jakie traktujecie jako typowe "zapchajdziury"

Z góry dziękuję.
To zależy od realiów świata gry, do której tworzysz mechanikę. Jeżeli chodzi ci o tworzenie ogólnej mechaniki pasującej zarówno do średniowiecza, magicznego średniowiecza i kosmicznego średniowiecza to po pierwsze umiejętność broni białej będzie istotna, a po drugie to zależy czy będzie się grało wędrowną grupą poszukiwaczy przygód czy węd-równą grupą wielkiego połowu. Ci drudzy z pewnością będą mieli kilka różnych umiejętności posługiwania się wędką i technik wędkarskich, a ci pierwsi... no broń strzelacka, broń biała i targowanie się pewnie będzie dla nich istotne.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-10-2015, 19:56   #3
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Dokładnie tak. Jeśli tworzysz system dajmy na to o życiu na quasi-średniowiecznym dworze, to nawet "szydełkowanie" może być pożądaną i praktyczną umiejętnością. Nie da się więc odpowiedzieć na to pytanie w oderwaniu od kontekstu.

Podobnie jest z pytaniem stricte mechanicznym. Mechanika rzutuje na rozgrywkę, więc warto zrobić tak, żeby wspierała zamierzony efekt. Przykładowo nie da się sensownie rozegrać sesji superbohaterskiej na mechanice WFRP, w której postacie praktycznie potykają się o własne nogi i mogą zginąć od jednego ciosu, a z drugiej strony oddanie specyfiki gry w WFRP na mechanice Fate, w której nawet początkująca postać jest megakompetentnym gościem a zginąć jest trudno, będzie praktycznie niemożliwe.

Podsumowując: powinieneś opisać, co dokładnie chcesz osiągnąć, o czym ma być Twoja gra, jaka ma być jej specyfika, klimat, itd. Dopiero wtedy można się świadomie snuć rozważania nad dopasowaniem mechaniki.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-10-2015, 21:58   #4
 
NiedamirGryf's Avatar
 
Reputacja: 1 NiedamirGryf nie jest za bardzo znany
Dzięki za zwrócenie uwagi, i przepraszam za niedopowiedzenia.
Otóż uściślam - postaci graczy byłyby grupą awanturników / najemników / poszukiwaczy przygód w świecie fantasy stylizowanym na wczesnym średniowieczu i mitologii Słowian (bez elementów chrześcijaństwa).

Kwestia magii - sama w sobie występuje dość powszechnie, co nie znaczy, że jest zjawiskiem pozytywnym. W zasadzie to prości ludzie się jej boją, różne instytucje próbują okiełznać lub posprzątać bałagan, jaki często wywołuje, zaś tylko nieliczni są na tyle zdolni i wytrzymali, by nią władać i przy okazji nie oszaleć lub nie umrzeć.

Koncepcja z jednej strony lekko heroiczna - postaci mają być silniejsze od szaraczków, ale mała ilość PŻ ma powodować, że nawet mega heros może zostać zabity przez chłopka z widłami.

Do przetrwania jak najbardziej konieczna jest współpraca drużyny oraz taktyka. Walka, czy to z potworami, czy z ludźmi, chociaż nie jest głównym celem, to jednak będzie zapewne dość częsta.

to tak dość ogólnie.
 
__________________
Traps don't make me nervous. Idiots who trigger traps make me nervous.
NiedamirGryf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-10-2015, 22:33   #5
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Ja to bym w ogóle zrezygnował z PŻ, bo to jest nierealistyczne, a widać, że idziesz w mroczny i morderczy świat. Prawdopodobnie do twojej koncepcji pasowałoby ograniczenie umiejętności bojowych... albo takie coś, że jest jakaś podstawa testu dla tych co to nie mają umiejętności, a zdobycie jej i kolejne poziomy dodają ułatwienie testu.

A tak naprawdę zastanów się, czy na rynku nie ma już twojego wymarzonego systemu, bo być może jest, a tylko brakuje słowiańskiego świata. Pamiętaj też, że słowiański "panteon" to nie olimp, a Białobóg prawdopodobnie nigdy nieistniał... jak i Czarnobóg z resztą. Proponuję też rzucić okiem na perskie bóstwa, bo do tego bliżej niż tych greckich. Plus, że słowianie prawdopodobnie mieli żelazo wcześniej niż grecy.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-10-2015, 17:06   #6
 
NiedamirGryf's Avatar
 
Reputacja: 1 NiedamirGryf nie jest za bardzo znany
W kwestiach settingu - jestem historykiem, pisałem prace z wczesnego średniowiecza. Znam się trochę na mitologii słowian, zdaję sobie sprawę, że to nie grecki olimp.
Co do żelaza to się mylisz - Narody słowiańskie powstały w V w. n.e., może nawet później, grecy znali żelazo już w starożytności.

Co do mechaniki, dzięki za wskazówki. PŻ raczej zostawię ale w lekko zmodyfikowanej formie, tzn. ok. 4-5 pkt, jeżeli ilość obrażeń zadanych bronią przewyższy wartośc pancerza, traci się jeden punkt. Jeśli przewyższy dwukrotnie, traci się dwa punkty etc. To tak w dużym uproszczeniu.
 
__________________
Traps don't make me nervous. Idiots who trigger traps make me nervous.
NiedamirGryf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-10-2015, 18:30   #7
 
TomaszJ's Avatar
 
Reputacja: 1 TomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Anonim Zobacz post
A tak naprawdę zastanów się, czy na rynku nie ma już twojego wymarzonego systemu, bo być może jest, a tylko brakuje słowiańskiego świata.
Adaptacja młota drugoedycyjnego aż prosi się o zastosowanie - magia z niestabilnymi efektami, od której można oszaleć, lekko pozmieniać bóstwa i nazwy niektórych profesji (inne wywalić...), mechanika dopieszczona, na tyle mordercza by czuło się śmierć na każdym kroku, ale jednocześnie dająca graczom możliwość wybicia się ponad przeciętną. Zabrać tylko rasy, broń palną, punkty przeznaczenia i heja!

Właściwie masz gotowy system. Z atutami, stopniowanymi umiejkami itd. Nawet bestiariusza nie musisz kombinować, bo z 1/3 będzie pasować.
 
__________________
Bez podpisu.
TomaszJ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-10-2015, 12:00   #8
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał NiedamirGryf Zobacz post
Co do żelaza to się mylisz - .
Nie i nawet nie powtórzę tej niemieckiej propagandy Sprawdź źródła. I dowody materialne. Zagłębia przemysłowe produkujące żelazne przedmioty słowianie mieli przed 2000 lat, a na mniejszą skalę znali je znacznie wcześniej.
Narody słowiańskie istniały na tych ziemiach od tysięcy lat, choć oczywiście niemiecka propaganda sugeruje, że wrogie im narody "powstały" znacznie później niż oni (plus szeroki strumień forsy od zawsze płynął, żeby zniszczyć a jak się nie dało zniszczyć to wyśmiać kroniki przedstawiające prawdziwy obraz rzeczy nie idący po myśli teutonów). W rzeczywistości lud, który dał podwaliny narodowi niemieckiemu nazywało się dawniem Teutonami, a aktualnie całe Niemcy tak siebie nazywają (no chyba, że używają język arabski albo turecki, ale mniejsza): Deutschland - "Deut" = "Teut" - Teutońska Ziemia. W pewnym momencie - około 100 roku przed naszą erą - najechali nasze ziemie od Danii (gdzie osiedlali się przez dłuższy czas, a wcześniej jeszcze przyszli tam z północy wypychając inne plemię dziś tworzące Niemcy - Saksonów), ale to nie był tak poważny atak jak dużo późniejszy (i opisany historycznie) Potop Szwedzki. W końcu wygnaliśmy ich armię, a ta powędrował na zachód i nawet zagroziła Rzymowi.

Te najazdy z północy były powtarzalne, aż w końcu zniszczyli Słowian zza Łaby, a nieszczenie Słowian żyjących pomiędzy Łabą, a Odrą trwa do dziś i już niemal im się to udało.

Poza tym jest zachowana ciągłość genetyczna między dawnymi mieszkańcami tych terenów, a dzisiejszymi. Część Słowian rzeczywiście przywędrowała ze wschody, gdy część słowiańskich plemion Gotów, Burgundów i Wandalów ruszyły na zachód, ale nie oznacza to, że to byli pierwsi Słowianie tutaj.



A takto przyłączam się do TomaszJ odnośnie systemu.
Plus oczywiście nie musisz umieszczać prawdy historycznej w swoim świecie, no bo to twój świat. Tak tylko odpowiedziałem na to co wcześniej napisałeś. I ja rozumiem, że inaczej cię uczyli - ale też powinieneś zrozumieć, że zasięg niemieckiej propagandy jest duży. Proponuję sięgnąć do źródeł polskich międzywojennych i tych z czasów sprzed zaborów. I strzeż się w nazwach "ie" gdzie winno być "e", bo łatwo władować się w kiepską rosyjską propagandę z kolei, wydaje się, że odruchowo pisząc literami łacińskimi piszą fonetycznie "e" z cyrylicy (czyli właśnie "ie").
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-10-2015, 12:50   #9
 
NiedamirGryf's Avatar
 
Reputacja: 1 NiedamirGryf nie jest za bardzo znany
Anonimie, Proszę bez propagandy i teorii spiskowych. Proszę zostawić temat historyczny, nie mam zamiaru z nikim się na ten temat kłócić. Proszę o opinie w kwestiach mechaniki.
 
__________________
Traps don't make me nervous. Idiots who trigger traps make me nervous.
NiedamirGryf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-10-2015, 14:54   #10
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
No, ale to ty przedstawiłeś propagandę i teorie spiskowe - do tego niemieckie co musiało się spotkać z moim sprzeciwem.

Co do mechaniki to tak jak pisalem: Punkty Żywotności są kompletnie nierealistyczną koncepcją pasującą do magicznych istot (tak z resztą jako Punkty Nieumarłości użytkowałem je do określania poziomu nie-życia żywych trupów), a nie żywych i normalnych istot, a w tym przede wszystkim ludzi. Jeżeli bardzo chcesz zachować PŻ i do tego żeby była ich minimalna ilość to można spokojnie wyrzucić mechanikę o walce, bo praktycznie każda walka zakończy się śmiercią.

Poza tym ciężko dyskutować o tworzeniu czegoś nowego z kimś kto nie zna starego.
Rzeczywiście, gdybyś zrobił REALIA GRY słowiańskie na mechanice WARHAMMERAed2 to mogłoby to być fajne. Twoja próba stworzenia wyjątkowo niebezpiecznego świata pasuje do ALL FLESH MUST BE EATEN, a jeżeli chcesz dużo różnych atrybutów i umiejętności to GURPS, a jak mało to SAVAGE WORLDS. Tak naprawdę to twoja koncepcja z PŻ bardziej wygląda na D&D albo PATHFINDER, a jak tworzyłem Tunelarza to nie było problemu z przemodelowaniem zasad NEUROSHIMA do świata magicznego średniowiecza. No tylko najpierw trzeba znać różne systemy zanim weźmie się za tworzenie swojego.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:01.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172