Rozwój postaci w DW nie jest nagrodą - jest zależnością "im bardziej jesteś aktywny, tym szybciej skończysz grę danym konceptem"
Wystarczy spojrzeć na sprawę z trochę innej strony.
Poza tym, przynajmniej na sesjach w których uczestniczyłem, róznica poziomów pomiędzy członkami drużyny była ledwie odczuwalna. Przykładowo, postać
Thief który dołączył w środku kampanii (po ~12-13 sesjach). Poza pierwszą jego sesją, gdzie miał jedynie ruchy podstawowe klasy, nie było widać iż tamten
Thief był jakieś pięć poziomów za drużyną.
Dungeon World także jest sprofilowane pod (bardziej) aktywnych graczy, którzy wspólnie z prowadzącym chcą tworzyć historię, fikcję, niekiedy i elementy świata przedstawionego. To wciąż sprofilowana gra polegająca na graniu "w coś konkretnego", a nie uniwersalny bezbarwny "system do wszystkiego, czyli do niczego" który proponuje customowy transparentny kompromis mający dogodzić różnym preferencjom.