| KRÓLESTWA GRANICZNE / POGRANICZE
Królestwami Granicznymi określa się tereny żyżnych nizin pomiędzy Jeziorem Pary i stepami Shaar. Wbrew temu, co sugeruje nazwa, ziemie te są rozbite na multum państewek o różnych ustrojach i tytulaturach. Przez niestabilność regionu, jakiekolwiek próby stworzenia szczegółowych i dokładnych map są z góry skazane na porażkę. Zachodnią granicę Pogranicza wyznacza wybrzeże Lśniącego Morza, północną - Jezioro Pary, południową - stepy Shaar, a wschodnią - Góry Ogniste. Alamontyr jest najdalej wysuniętym na wschód miastem, słynącym z utalentowanych rzemieślników. Największym i najbogatszym miastem jest Derlusk, port na Jeziorze Pary, zwane również Miastem Muzyki i będące jedynym na Pograniczu centrum kultury. Żywność jest głównym towarem eksportowym Królestw - efekt sprzyjającego klimatu i żyznych gleb - i jej nadmiar najczęściej ląduje w państwach Przesmyku Vilhońskiego. Mimo urodzaju, ziemie Pogranicza są słabo zaludnione i liczba ludności oscyluje w granicach trzydziestu tysięcy. DERLUSK
Największe miasto Pogranicza (ok. 15 tys. mieszkańców). Port, leżący w kotlinie parę mil od ujścia rzeki Starth, jest jednym z najbardziej ruchliwych na Jeziorze Pary. Od północy i zachodu otoczony jest Smoczym Grzebieniem, zbocze którego usiane jest kopalniami, w wiekszości wydobywającymi pospolite metale. Derlusk stanowi centrum kultury i sztuki Pogranicza; słynie z artystów wszelkiej maści, Świątyni Wiedzy (wielkiej biblioteki) oraz jedynej w tych stronach enklawy Czerwonych Czarodziejów. Władzę nad portem sprawuje dziewięciosobowe Konsylium, wybierane przez najbogatszych kupców. Bogowie: Bogowie Wiedzy i Inwencji, Waukeen, Selune, Valkur, Mystra, Torm Konsylium
- Robert Cenby, człowiek
Rodzina Cenby jest jedną z najstarszych w Derlusk. Z dziada pradziada zajmują się szkutnictwem i są właścicielami największej stoczni w mieście. Robert jest człowiekiem spokojnym i większość czasu poświęca na zajmowanie się rodzinnym biznesem, blisko współpracując z siostrami Lewyn.
- Themmir Reigson, krasnolud
Krasnolud z Bazaltowej Hali w Górach Ognistych. Niegdysiejszy partner rodziny Lewyn, obecnie sam zarządza Kompanią Górniczą. Główny sponsor kopalni na Smoczym Grzebieniu i wokół Alamontyru. Dzięki swojemu pochodzeniu, zapewnia Konsylium korzystne umowy handlowe z Bazaltową Halą.
- Elyana Laentigar, pół-elfka
- Terrick Ledenar, człowiek
- Selena Hayes, człowiek
- Lewys Antrell, człowiek
- Solgrim Eirson, krasnolud
- Rosamunda Vayren, niziołka
- Catriona Alasdair, człowiek Ważne osoby
- Kapitan Straży Ghorza „Słodka” Ledenar, pół-orczyca
Pół-orczyca Ghorza wychowała się w Derlusk, jako adoptowana córka Terricka Ledenara. Jej prawdziwe pochodzenie jest nieznane, choć co złośliwsi twierdzą, że wcale taka adoptowana nie jest. Od małego interesowała się szermierką i sztuką bitewną, w czym - dzięki orczej krwi - prędko zaczęła brylować. Wojowniczą karierę zaczynała jako wykidajło w „Syrenim Śpiewie”. Bardzo prędko jednak zaciągnęła się do Straży Miejskiej, gdzie dała się poznać jako lojalna i rzetelna osoba. Stanowisko Kapitana Straży objęła niecałe pięć lat temu i od tamtego czasu pilnuje porządku żelazną ręką.
- Patriarcha Amicus Morade
Patriarcha Świątyni Wiedzy, zagorzały wyznawca Oghmy i uznany uczony. Swego czasu zajmował się edukowaniem derluskańczyków, oferując wykłady w „Basztach o Zmierzchu”. Obecnie podstarzały już kapłan zajmuje się głównie opieką nad biblioteką oraz pracą nad swoim magnum opus - „Przewodnikiem po Pograniczu”. Podczas blisko trzech dekad od zostania Patriarchą, przekształcił i rozbudował Świątynię Wiedzy, zmieniając ją w namiastkę uniwersytetu z prawdziwego zdarzenia. Amicus, razem z resztą derluskańskich kapłanów Oghmy, opowiada się po stronie Oghmańskiego Kościoła na Wygnaniu od początku Schizmy.
- Madame Decuivre, zaklinaczka
Prawdopodobnie jedna z najbardziej utalentowanych i najsilniejszych magicznie osób na Pograniczu. Mintaryjska zaklinaczka osiedliła się w Derlusk dwadzieścia lat temu, prędko zadomawiając się w mieście. Mimo świadczenia usług magicznych, mało który derluskańczyk przepada za tą oziębłą pięknością i większość ogranicza kontakty z nią do minimum. Madame Decuivre jest łącznikiem między Konsylium i Mintarem, zapewniając magiczne połączenie przez Jezioro Pary. Jej posiadłość znajduje się w Górnym Mieście. Pięć lat temu przyjęła młodego Harolda Cenby na ucznia, gdy stwierdziła u niego potencjał magiczny. Niechętnie i rzadko współpracuje z Albertem d’Aldenseyem, zazwyczaj wyłącznie jeśli chodzi o uszczuplenie wpływów thayańskiej Enklawy.
- Albert d’Aldensey, czarodziej
Siwy czarodziej z Cormyru mieszka w Derlusk „od zawsze”. Jeden z trzech autorytetów od spraw magicznych w mieście, wyróżnia się rozległą wiedzą na wszelakie tematy. Za swoją siedzibę obrał Świątynię Wiedzy i blisko współpracuje z Patriarchą, w ramach poszerzania swojej i świątynnej skarbnicy wiedzy. Na każdym kroku stara się podminować pozycję Czerwonych Czarodziejów, do których - delikatnie mówiąc - nie pała miłością.
- Darlienne i Leda Lewyn
Niziołki i założycielki Kompanii Kupieckiej Sióstr Lewyn. Siostry urodziły się i wychowały w Derlusk, w rodzinie kupieckiej. Po śmierci ojca odziedziczyły jego część Górniczej Spółki Reigson-Lewyn, lecz bardzo prędko sprzedały swoje udziały. Zarobione pieniądze przeznaczyły na rozkręcenie własnego interesu i od tamtej pory stanowią znaczną siłę w kupieckim świecie Pogranicza. Mimo że w wyborach do Konsylium niejednokrotnie zdobywały liczne głosy swoich „przyjaciół”, do tej pory zawsze odmawiały miejsca.
- Marozia Meshtinos, Czerwona Czarodziejka
Thayańska ambasadorka i głowa Enklawy Czerwonych Czarodziejów w Derlusk. Rzadko kiedy wyściuba nos za mury swojej siedziby, praktycznie jedynie gdy odwiedza Morski Pałac. Niewiele o niej wiadomo, chociaż opinia publiczna stawia ją na równi z Madame i Albertem, jeśli idzie o wiedzę magiczną.
- Darghin Meshtinos, Czerwony Czarodziej
Przebojowy i charyzmatyczny brat Morizii, którego można nazwać twarzą Enklawy. Pośredniczy w interesach, zawiera układy i zarządza przyziemnymi sprawami siedziby Czerwonych Czarodziejów. O nim również niewiele wiadomo, mimo że jego kontakt z derluskańczykami jest o wiele częstszy niż ten jego siostry. ORGANIZACJE Kompania Kupiecka Sióstr Lewyn
Założona i prowadzona przez parę ambitnych niziołek paręnaście lat wstecz kompania, z siedzibą w Derlusk, gra kluczową rolę w kupieckim świecie Pogranicza. Lawirowanie krętymi labiryntami biurokracji i polityki wymaga głowy na karku oraz wrodzonego talentu w każdym miejscu, lecz w Królestwach takowa sztuka graniczy z niemożliwym. Siostry Lewyn, zdawać by się mogło, osiągnęły niemożliwe i dominują tutejszy handel, za nic mając stale zmieniające się granice i układy sił. Kompania operuje w basenie Jeziora Pary i Calimshanie, jak również na samym Pograniczu.
Ostatnio edytowane przez Aro : 30-11-2015 o 21:34.
|