Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-12-2015, 18:05   #1
dzemeuksis
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
[Fiasco] Dragon Slayers

Zajawka
Cytat:
Kmiotki w tym zafajdanym górskim miasteczku nigdy same nie położyłyby tego smoka. Ich największy bohater nie widział walki od czasu, gdy Drozzek zjechał z Dymiących Gór trzy wojny-o-koniec-wszystkich-wojen temu. Ten stary fajfus, którego nazywają miastowym czarodziejem, zbytnio zaprzyjaźnił się z "eliksirem świadomości". Teraz nie potrafi nawet rozpalić ogniska, jeśli nie używa wszystkich swoich zaklęć równocześnie.

No więc wjechaliśmy do miasta, banda obcych gotowych rozwiązać ten problem. Rozwiązać tego pieprzonego smoka. I nie, nie obchodziło nas, co sobie myślą. I tak, jesteśmy pieprzonymi bohaterami. Te kmioty powinny całować nas po piętach. To nie oni zmietli w pył mumię, to nie oni przerobili starożytną pułapkę — zbudowaną zapomnianą techniką sprzed tysiącleci — na prywatną maszynkę do mięsa... I na pewno to nie oni zarżnęli tego smoka.

To nasz smok i jego złoto też jest nasze. Więc jeżeli nie dacie nam piwa i dziwek, to spieprzajcie, zanim zamienimy was w indyki i podamy na kolację.
Co?
Fiasco, playset Dragon Slayers
  • Fiasco jest zwariowaną narracyjną grą fabularną rozgrywaną bez MG.
  • Postacie graczy są to osoby o skrzywionych charakterach, wybujałych ambicjach i słabej samokontroli.
  • Fabuły powstające w trakcie sesji przypominają filmy takie, jak Fargo czy Przekręt.
  • I chociaż my akurat zagramy w dekoracjach fantasy, to w niczym nie zmieni faktu, że jak zwykle wszystko pójdzie nie tak. W najlepszym razie. Bo w najgorszym dokumentnie się...
  • Znajmość zasad nieobowiązkowa, będę wyjaśniał na bieżąco.
  • Piguła zasad dla chętnych.

Jak?
100% bawełny w bawełnie, czyli pełna mechanika, zasady podstawowe.
  • Jako moderator i animator rozgrywki uzurpuję sobie nieco większe uprawnienia niż by to było ściśle podręcznikowo. Przyczyny są oczywiste: wszyscy wiemy, jak sytuacje, które przy stole rozwiązuje się w trzy minuty w porywach do siedmiu, potrafią zablokować sesję forumową a nawet zgasić ją jak świeczkę. Organizując zabawę chcę zrobić wszystko, żeby tak się nie stało. A do tego potrzebuję minimalnie więcej narzędzi niż oferuje podręcznik przeznaczony do grania przy stole.
  • Nie podjąłem decyzji jak technicznie rozwiązać rzuty kostką, ale najpewniej wezmę je na siebie dla większej płynności sesji.

Gdzie?
Na forum.
  • Zdaję sobie sprawę, że to w jakiś sposób może zubożyć rozgrywkę. No ale jak chcę zagrać na żywo, to gram na żywo. A teraz chcę zagrać przez forum. Dziwne, nie?
  • Prawdopodobnie dla przejrzystszego zobrazowania relacji podeprę się tym narzędziem: Popplet, ale zaglądanie tam będzie absolutnie opcjonalne - wszystko, co potrzebne do gry znajdzie się przede wszystkim na forum.

Kiedy?
Sam dokładnie nie wiem.
  • Raczej nie później niż po nowym roku, może nawet trochę wcześniej.
  • Rekrutka pewnie powisi do świąt, bo w sumie czemu nie.

Z kim?
Razem będzie nas czworo, bo takich dwóch, jak nas trzech, to nie ma ani jednego. Czyli z trzema innymi wariatami, którzy...
  • potrafią się zdystansować od stworzonej postaci i mogą zagrać dzieckiem, staruszką, osobą przeciwnej płci, kimkolwiek, kto fajnie wpasuje się w tworzoną historię,
  • czerpią radochę z pakowania własnej postaci w tarapaty (I kiedy mówię "tarapaty", to nie mam na myśli "tarapaty", lecz najgorsze szambo, jakie możesz sobie wyobrazić. Szambo, na jakie nawet Marsellus Wallace by się z tobą nie zamienił.),
  • nie znają pojęcia "temat tabu",
  • będą mieli czas często zaglądać na forum i raz na dobę wrzucić coś od siebie.

Jak długo?

Licho wie.
  • Partia Fiasco rozgrywana przy stole samoczwart zajmuje koło ośmiu kwadransów. Jak to się przełoży na forum? Zobaczymy.
  • W każdym razie struktura gry jest bardzo ścisła i mechanicznie uregulowana, akty są dwa a ilość scen ograniczona kośćmi. Ostrożnie szacuję, że uwiniemy się w trzy do sześciu miesięcy.

Zgłoszenia
Tutaj.
  • Pisząc zgłaszam się albo coś równie niezobowiązującego, z czego potem łatwo się wykręcić.
  • Za wyborem graczy będzie stał nepotyzm, symonia i plagi egipskie, bo w sumie nie wiem, jakie inne sensowne kryteria przyjąć.
  • Jeśli ktoś podsunie jakiś dobry pomysł, to z chęcią go uwzględnię.

Co jeszcze chciałbyś wiedzieć?
 
dzemeuksis jest offline