07-12-2015, 21:40
|
#13 |
| Korzystając ze słusznej sugestii Ardela przygotowałem skrótowy opis przebiegu rozgrywki. Na razie samego prepu, czy też setupu, który jest częścią zabawy, ale jeszcze nie właściwą sesją. Oto on: - Ustalamy układ przy stole - najpewniej po prostu wedle kolejności zgłoszeń, ode mnie poczynając.
- Rzucamy (pewnie ja) 16 kośćmi 6-ściennymi, w tym po 8 białych i czarnych. Wyniki stworzą pulę, której będziemy używać podczas fazy wstępnej zwanej setupem, a którą rozegramy jeszcze w komentarzach przed rozpoczęciem właściwej sesji.
- Każdy gracz po kolei "bierze" jedną z wylosowanych kości i wybiera pasujący wynik z "tabelek" w playsecie (linkowałem w rekrutce). Przykładowo może wziąć kość z wylosowaną 3-ką i ustanowić relację z kategorii "Magia" (w playsecie pod "3") miedzy dwiema dowolnymi postaciami graczy (uwaga: jeszcze nie wiemy kim one są!) lub uszczegółowić istniejącą relację - przykładowo jeśli między dwiema postaciami istnieje jeszcze niedookreślona relacja "Magia", to za pomocą kości z 3-ką możemy ją dookreślić jako "Czarodziej/uczeń". Przykład ten stanie się bardziej zrozumiały, jeśli spojrzy się do playsetu. Powyższe powtarzamy dopóty dopóki nie będzie jednej, uszczegółowionej relacji między każdymi dwoma graczami sąsiadującymi przy stole.
- Podobnie jak powyżej tworzymy przynajmniej jedną potrzebę, jedną lokację i jeden obiekt. Jak łatwo policzyć takie minimum "zużyje" 14 wyników z kości, zostaną więc dwa, które najlepiej zużyć na kolejną potrzebę. Ostatnia kość to "mydło" - można jej wynik dowolnie zinterpretować. Potrzeby, lokacje i obiekty należy "poprzypinać" do relacji.
- Robimy luźną rewizję tego, co powstało i co się nam w głowach zaczyna kształtować. Może ktoś chce przestawić jakieś relacje, albo zmienić inny szczegół. Teraz jest dobry moment na to.
- Czas na stworzenie postaci - określenie kim są i nadanie imion. Postacie muszą się jakoś wpasowywać w stworzone relacje i pozostałe szczegóły. Wzajemne podsuwanie pomysłów jak najbardziej dozwolone.
- Teraz można zacząć właściwą grę.
|
| |