Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-12-2015, 22:25   #18
dzemeuksis
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Fajnie, że jest zainteresowanie. Tymczasem ściągawka z kolejnych etapów zabawy.

Akt I
  1. Kości wracają do puli.
  2. Kiedy następuje kolej danego gracza, jego postać jest w świetle reflektorów. Gracz wybiera, czy ustawia scenę, czy decyduje, jak ona się skończy (w tym przypadku nadal może podrzucać pomysły pozostałym graczom!).
  3. Rozgrywamy scenę. W pewnym momencie należy podjąć decyzję o jej wyniku.
  4. Scena może być naturalnym następstwem poprzedniej, ale może też dotyczyć równoległych zdarzeń, być retrospekcją albo jeszcze inaczej. Może w niej brać udział jedna lub więcej postaci, może wiązać się z dowolną stworzoną lokacją, potrzebą, obiektem, albo tworzyć wybuchową mieszaninę wymienionych. Ważne, żeby jej centrum stanowiła postać, której kolej właśnie przypadła.
  5. Jeśli gracz ustawiał scenę, pozostali wręczają mu białą lub czarną kość (z puli), oznaczającą pozytywne lub negatywne zakończenie. Jeśli gracz decydował o wyniku sceny, sam bierze odpowiadającą mu kość.
  6. Gracz przekazuje otrzymaną kość dowolnemu graczowi.
  7. Scena kończy się stosownie do dokonanego wyboru.
  8. Akt I kończy się, kiedy we wspólnej puli zostanie połowa kości (w naszym przypadku osiem).

Zwrot akcji
  1. Osiem kości pozostałych we wspólnej puli jest turlanych (obojętnie przez kogo). Wyniki przydadzą się za chwilę, po wyłonieniu graczy, którzy wprowadzą nowe elementy do gry.
  2. Każdy gracz rzuca kośćmi, które zgromadził (a ściślej, którymi został obdarowany). Sumuje osobno rzuty kości czarnych i białych. Z uzyskanych dwóch wyników większy odejmuje od mniejszego. Suma i kolor, który był większy daje ostateczny wynik, np. 4 czarne.
  3. Gracze z najwyższym "czarnym" i najwyższym "białym" wynikiem korzystając z dowolnych kości ze wspólnej puli wybierają z tabeli przyspieszenia akcji dwa nowe elementy i ich detale (pozostali mogą podpowiadać!). Tabelę udostępnię, przykładowe wyniki: Wina - Chciwość doprowadziła do śmierci albo Porażka - Głupi plan, perfekcyjne wykonanie. Zasada jest taka, że gracze wybierają na krzyż, tzn. każdy wybiera jeden element i szczegół do elementu wybranego przez drugiego gracza.
  4. Elementy wprowadzone w tej fazie gry nie są przypisane do relacji, stanowią "dobro wspólne".
  5. Kości użyte do dodania elementów wracają do puli, kości otrzymane podczas aktu pierwszego zostają przy graczach.
  6. Mała przerwa na zaczerpnięcie oddechu, zastanowienie się, w co nam się to wszystko zaczyna układać.

Potem jeszcze tylko akt II, epilog i fajrant.
 
dzemeuksis jest offline