Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-01-2016, 13:51   #49
Someirhle
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 1 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację

Cytat:
Napisał Googolplex Zobacz post
Jak pisałem, mechanika jest pełna ale uznaniowa. Rzuty będą wspierały wasze starania socjalne ale rozsądku nie zastąpią. Jeśli ktoś zacznie bredzić od rzeczy to żaden rzut tego nie zmieni. W drugą stronę też to działa.
Więc jaki wpływ na to mają rzuty? Ano mówią o tym jak dobrze Ci poszło przekonywanie. Nawet jeśli masz racje to twój adwersarz może iść w zaparte (a co mało takich trolli na forum?) lub nie być w pełni przekonany po mimo, iż wie, że masz rację. Dobry rzut sprawi, że łatwiej mu będzie się z tobą zgodzić.
Spojrzałem na to drugi raz i wymaga uzupełnienia.

Socjal w systemie jest dość specyficzny - za większość odpowiada Dyplomacja, którą testuje się głównie przy próbie zmiany nastawienia NPC określonego przez MG (fun fact - obojętne nastawienie [Indifferent] to "Socially expected interaction" czyli w uproszczeniu ork i tak cię zabije, a anioł i tak cię uratuje). Właściwie nie ma rzutów na przekonywanie, nie licząc testów spornych jeśli dwie osoby chcą przekonać osobę trzecią (sporne są jeszcze teoretycznie przy negocjacjach, ale właściwie nie wiem czemu służą - albo się z kimś dogadujesz na jakieś warunki, albo nie. Co znaczy "przewaga" w negocjacjach?).
Ogólnie mamy tu zasady, które nie ingerują w twoje zdolności przekonywania, tylko w to na ile lubi cię rozmówca.
Zastraszanie korzysta z podobnej mechaniki (poprawia czasowo nastawienie, które później zmienia sięna wrogie), Blef potrzebny jest gdy chcemy kogoś przekonująco okłamać.
To co opisujesz, w pełnej (rozumianej jako podręcznikowej) mecha nie występuje, więc mamy hałsrul, ale nie do końca wiadomo jaki - albo źle zrozumiałem twoją wypowiedź (na wszelki wypadek zajrzałem do słownika co znaczy "uznaniowy" i nie jestem pewien co miałeś na myśli).

Trochę podobnie jest tutaj w poście otwierającym:
Cytat:
Napisał Googolplex Zobacz post
Pełna uznaniowa mechanika DnD 3.5 - Uznaniowa oznacza, że rzuty kością będą przeze mnie interpretowane w zależności od sytuacji, 1 nie oznacza od razu, że postać złamała nogę idąc polną ścieżką a 20 nie gwarantuje, że się akcja udała. Wiele zależy od okoliczności, rzut kością decyduje, powiedzmy, w 95% przypadków.
Naturalna 1 jako automatyczna porażka i 20 jako automatyczny sukces odnoszą się w pełnej (j.w.) mecha tylko do testów ataku, żadnych innych.

Dotykamy tematu hałsruli tak zakorzenionych w rozgrywce i przyjmowanych tak instynktownie, że człowiek nie pamięta nawet, że tego nie ma w podręczniku :P

Piszę ci w ścianie tekstu to, co pewnie wiesz - ale tak już mam, że lubię przedstawiać sprawę szczegółowo na wszelki wypadek. Soz.

 
__________________
Cogito ergo argh...!

Ostatnio edytowane przez Someirhle : 04-01-2016 o 14:07.
Someirhle jest offline