Myślę, że na początek warto by było rozbić WB na dwie kategorie: WB ze względu na odrzut oraz WB ze względu na masę broni - to ostatnie podpada po prostu pod testy Kondycji (w uproszczeniu). Oba WB się ze sobą przeplatają, co widoczne jest w teście poniżej
1. Co do modyfikatorów to podoba mi się pomysł, że 3 punktu Umiejętności (Pistolety/Karabiny/Broń maszynowa) dają dodatkowy punkt Budowy podczas posługiwania się bronią. Dużą zaletą jest to, że jest to modyfikator stały, nie trzeba rzucać kośćmi. Wg mnie można to jeszcze rozszerzyć o Umiejętność Kondycja, na tych samym zasadach, 3 za 1. A może by tak to połączyć? Za każde 3 łączne Punkty Kondycji i Broni Strzeleckiej obniżany jest WB o 1. Czyli mogą występować kombinacje jak:
Lewa kolumna: Broń strzelecka, prawa: Kondycja
________
| 3 + 0 |
| 2 + 1 |
| 1 + 2 |
| 0 + 3 |
----------
2. Podobnie w porządku jest pomysł z pogorszeniem celności i częstotliwości strzałów, kiedy strzelec nie jest w stanie opanować broni:
W przypadku ognia seryjnego, ciągłego: pogorszenie celności, zwiększające się wraz z długością serii - podział na 3 segmenty, 1. segment: -1, 2. segment: -2, 3. segment -3
W przypadku ognia pojedynczego (rozumianego jako 1 pociągnięcie za spust = 1 wystrzelony pocisk) obniżana jest częstotliwość strzałów - dodatkowy czas jest potrzebny, żeby ponownie nacelować broń, w przeciwnym razie - pogorszenie celności - tu by było doprecyzowanie pod kątem konkretnej broni lub typu broni.
3. To wszystko powoduje, że granica WB jest płynna, wg mnie potrzebna jest personalizacja broni tzn. Broń z cechami podstawowymi oraz dodatkowymi, dokładanymi w zależności od postaci, czyli (wszystko pod kątem niedostatecznej WB) np. Ogień ciągły jest mniej celny (Broń celna zamienia się w "normalną", "normalna" w niecelną itd.). Są to wartości znane już na starcie, bez zbytniego rzucania kośćmi: zbyt mała WB powoduje to, to i to, zapisz to sobie w karcie postaci.
4. Z tego co widzę, nie jest jeszcze określone, ile postaci brakuje do WB, czyli urealnienie: Czy dwie postacie, jedna z WB 10, druga z WB 15, są na tej samej pozycji, jeśli chodzi o broń z WB 16?
5. Trzeba by było zebrać różne opcje i je przetestować, wtedy da się powiedzieć, co działa a co nie.
6. Inaczej na skomplikowane zasady patrzy ktoś, kto rozumie przyczyny za nimi stojące i uznające je za oczywiste, a co innego myśli sobie ktoś, który o tym nie ma pojęcia i tony zasad psują zabawę
7. Własne podsumowanie: Stałe modyfikatory: TAK, dodatkowe zmienne rzucane: NIE.
__________________ Ten użytkownik też ma swoje za uszami. |