Jack uderzył w drzwi po prawej, które lekko drgnęły. Tym razem mocniej się przyłożył i uderzył ramieniem w drzwi, które łupnęły i przewróciły stół wraz z krzesłami w pokoju z grami. Następnie wszedł do pokoju na lewo, który okazał się korytarzem prowadzącym do 3 innych pokoi.
Darren wchodząc do pokoju gier widzi przewrócone krzesła i stół. Część ściany buja się na zamontowanych zawiasach dając przejście do patio. Zauważył Jacka wchodzącego do nowego korytarza i póki co dołączył do niego jako pierwszej żywej napotkanej osoby.
Wojwonik wchodzi do pokoju, który wygląda jak laboratorium. Znajduje się w nim leżanka, pełno porozrzucanych i zakrwawionych narzędzi chirurgicznych, kroplówka, dziwne urządzenia i zlew. Wyjście z pokoju znajduje się po prawej stronie. Gdy Wojownik spogląda za siebie w stronę siłowni okazuje się, że pokoju za nim już nie ma. Widzi nieprzeniknioną ciemność, z której wydobywa się tajemnicza mgła napływająca do laboratorium. Słysząc głosy za drzwiami otworzył drzwi i spojrzał na Jacka i Darrena.
Lirael przykłada maskę do twarzy i czuje jak ta wczepia się w skórę. Maska rozpływa się po twarzy, jak gorąca oliwa, czujesz jak wibruje i tętni energią, która przenika przez skórę i wnika w głąb czaszki. Seria nagłych obrazów, szeptów i śmiechów zalewa twój umysł. Z oczu ciekną łzy, a usta wykrzywiają się w szyderczym uśmiechu. Czujesz jak odnajdujesz odpowiedzi na wszystkie pytania drążące ludzkość od wieków. Przez kilka sekund wiesz wszystko, jesteś w błogim nastroju i upojeniu. Ostry ból zaczyna szarpać mózgiem, nie wytrzymuje on tak nagłego przeładowania wiedzą, która rozszarpuje wszystkie fundamentalne prawdy i wierzenia. W ogromnym bólu zataczasz się wściekłym śmiechem.
Saul łapie cię za ramię próbując otrząsnąć. Marie szarpie cie za rękę. Widzą jak zielona maska rozlała się na całą twarz i obrosła ją jak zastygły wosk. Lirael w końcu skupia uwagę na towarzyszach powoli ich rozpoznając, czuje się o wiele mądrzejsza, ale i znacznie bardziej obłąkana (zasady działania maski w masz w swojej karcie postaci). Zataczając się śmiechem łapiesz Saula za rękę i wbiegasz z nim i Marie do przybudówki. Weszliście do pustego, mocno zakrwawionego pokoju. W środku kałuży pływa pojedyncze duże, nieskazitelne pióro. Bije od niego słabe i piękne światło. (Lirael ma pierwszeństwo w podniesieniu, jeśli nie będzie chciała podnieść może je podnieść Saul). Z pokoju prowadzą trzy różne wyjścia.
Mapa
Parter:
Cmentarz, Schody na piętro
Laboratorium <- Korytarz <- Patio <- Gralnia <- Korytarz -> Zapadnięty (test na szybkość by przejść dalej)
Szklarnia <- Okopcony <- Rupieciarnia (Spowalnia o -1 szybkość na jedną turę) <- Przedsionek -> Kuchnia
Ogród, Drzwi wejściowe
Zakrwawiony