Cytat:
I pardon, ale muszę dopytać...
|
- Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że jakiś art pt. "Ołów w praktyce" by się chyba przydał...
- Dobra ja się mogę trochę powymundrzać no ale to ja i piszę pod kątem swojej sesji i paczajstwa a niekoniecznie musi byc tak tutaj u Lemiego. No i cały "Ołów" ma może znaczenie w przypadku klasycznej Drużyny ale niekoniecznie w "Piratach" w starciu załóg i okrętów
Cytat:
Chodzi mi tutaj głównie o takie aspekty jak funkcjonowanie pancerza...
|
- W oryginale "Ołowiu" jest zasada wszystko albo nic pod względem pancerzy. Czyli albo pancerz chroni całkowicie przez Raną albo nie i wówczas wchodzi cała bez żadnych Redukcji. Przy miękiej balistyce (kevlary) jak ochroni ale jest trafienie MG może policzyć jak Siniak (ja tak właśnie robię).
Cytat:
I inne pytanie... ktoś grał tutaj już w Ołowiu?
|
- Mhm
Cytat:
Bo jak ja czytam i zagłębiam się... to mam wrażenie, że trafienie kogoś na dystans ponad 10m jest nierealne D=
-4 za strzał wykonany w jednym segmencie, średnio jakieś -1/-2 za zasięg, -4 za to, że jest się pod ostrzałem, pewnie -1/-2 za pancerz, -4 za osłonę/ruch przeciwnika... jeszcze siła koriolisa i rozrzut... to daje tak standardową karę -14 do zręczności podczas strzelania... No dobra... -10, bo po prostu nie będziemy strzelać w jednym segmencie... ale to i tak daje dosyć małą szansę na trafienie. A przy kosztach amunicji to boli D=
|
- Nom. Tak by własnie to wyglądało. Kluczowe znaczenie jest czy Suwak działa w walce bo to wiela zmienia. Ale ogólnie no podałeś dość trudny strzał to nie dziw się, że jest on też trudny do wykulania
- Przy większości "zwykłych" strzałów można chyba by liczyć z -4 za ruch celu czy podobny jak się skitra za osłonę. I jeśli strzela się szybko bez celowania to nastepne -4. Ale magia modów to to, ze nie są one może specjalnie duże bo mają po te 1 - 4 pkt ale jak się policzy wszystkie to właśnie wyjśc może mod rzędu -8 czy -12. Za tak epicką pule punktów jaką dał Lemi ZRĘ dla fajtera da się spokojnie zrobić rzedu ok 15 więc nawet ptzy takich mod zdaje się na ok 1/3 czy 1/4 szans na trafienie + pkt z umsa do zbicia wyniku. A jesli Suwak działa za umsy to jeszcze bardziej szanse na trafienie wzrastają. Więc spec - fajter może nie będzie trafiał przy takim strzelaniu co kazdy, prawie każdy czy większością pocisków ale nadal trafia całkiem często. A jak trafi to ołowiowa mecha sprawia, że jak nie ma pancerza cel czy bron strzelca go ignoruje no to ma spory problem nawet z pojedynczym trafieniem.
Cytat:
Coś pomijam, czy system, po prostu, jest zbudowany tak aby walka wręcz miała jakikolwiek sens? =P
|
- Ołów jak przeczytałeś to chyba widzisz, że koncentruje się właśnie na wymianie ołowiu pomiędzy grupkami humanoidów
Reszta jest jedynie wspomniana. W zwarciu ważne jest pamiętać, że pancerze w stylu kolczug czy płyt zachowują Redukcję i działają podobnie jak w oryginale ale tylko na zwarcie. Ołów je ignoruje. Za to kevlar jest ignorowany w zwarciu przez broń białą. Jedynie ciężka balistyka (płyty SAPI) działają ochronnie i w zwarciu i strzelaniu. Ale są tak drogie, że nie widziałem jeszcze by ktoś zaczął sesję z taką SAPI.
Cytat:
No i... mamy 100 gambli na ekwipunek (podstawowo) czy 400 (ołowiowo)? T_T
|
- Dobre pytanie. Na poczatku chyba nie było a jak gdzieś wyszło potem to chyba zgapiłem. Ale coś Lemi wspominał, że chyba niekoniecznie mamy się przywiązywać do punktu z ekwipunkiem a i wstęp tak jakby wszycy dostali na lądzie pałą w łeb i obudzili się w ładowni na pełnym morzu
Cytat:
I jak to jest z tym poruszaniem się? O_o
Chód 2m/segment
Trucht 3m/segment
Bieg 6m/segment
Bd 14+ jeden m więcej/segment
Postać obciążona (choćby ciężka kamizelka) 1m/2 segmenty...
O_o
Czyli co? Założę tę kamizelkę to nie mogę już biegać?
Czy to po prostu należy rozumieć jako -1m?
Czemu, w ogóle, ciężka kamizelka (nawe 20kilowa) jest w tej samej kategorii jak taszczenie nieprzytomnego 80+kilogramowego i zdecydowanie nieporęcznego kumpla? T_T
|
- No segmentowo poruszanie się w Ołoiwu jest szybsze. Trzeba pamiętać przy obliczaniu seg/metry jak np. MG mówi, że cośtam biegnie z 20 m. W oryginale wiec byłoby ok 10 seg na reakcję czy coś a w Ołowiu wpada w zwarcie już w 3 - 4 tym seg.
- BUD na 14+ przyśpiesza jeszcze o 1 seg tak jak piszesz. Czylli biegnie się z prędkością 7 m/seg a nie 6 m/seg bez żadnych Sztuczek itd. Dobra rzecz dla fajterów bo poza wzrostem dmg skraca moment szarży.
- W Ołowiu nie jest doprecyzowane od jakiego momentu przeciązenie powinno wpłynąć na prędkość poruszania się. Poza tym przykładem jaki podajesz. Więc zostaje to w gestii MG. Ja ogólnie na razie nie liczę spowolnienia ale dość skrupulatnię liczę obciążenie postaci a te już wpływa na szanse trafienia (obc przekroczone limitem o 1 przedział powoduje mod -1 do ZRĘ czyli trafienia. Przeciętna BUD to ok 10 - 14 czyli limit po 5 - 7 kg na stopień. Zwykle pancerz, szturmówka i garść maneli na sobie wynosi ok 8 - 12 kg czyli większość BG miewa ten mod -1 czy -2 nawet w wersji "na lekko" bez plecaków, toreb itd.)
@Lemi
- To skoro i spece i kapitany som i się znalazły to ja zrobię sobie tego nawigatora do kierowania tą łajbą
@Wszyscy
- Jak Ołów to i medycyna czyli lekarz. Te krwawienie, zakazenie ran, opatrywanie serio jest tam uwzględnione i ma znaczenie więc medyk i medycyna polowa robią się ważniejsze od fajterów bo ziazi kazdy jakoś tam umie zrobic a naprawić ziazi może tylko medyk.