Cytat:
Napisał Ulli Hej! To znowu ja dyżurny pytacz.
Mój gracz, wojownik, człowiek 6 poziom chce to wziąć Strength of a Warrior (3.5e Feat) - D&D Wiki
Atut w porządku tylko nigdzie nie podano źródła. Jest dość potężny i mam podejrzenia, że to jakaś fanowska twórczość lub jakiś nieuznany dodatek. Jakimś wybitnym specjalista nie jestem więc pytam. |
Twórczość własna. Jest w sekcji D&D 3.5 Homebrew.
Cytat:
Napisał Ulli Drugie pytanie to w sumie chcę się upewnić. Czytałem tu na temat wyceniania rzeczy. Nie mogę znaleźć niestety notki, bo wyszukiwarka działa jak działa.
Z tego co pamiętam magiczne bronie, zbroje i przedmioty sprzedawało się za połowę wartości. Za 100% sprzedaje się surowce, dzieła sztuki, wierzchowce itp.
Problem powstał bo jeden z moich graczy twierdzi, że magiczne przedmioty sprzedaje się za 100% ceny. Ja coś źle zapamiętałem czy on? |
Sprzedajesz za połowę ceny. Jest to opisane w SRD, oraz podręczniku Mistrza Podziemi (DMG).
Tutaj masz link (ang):
Wealth And Money :: d20srd.org Cytat:
Napisał Ulli Trzecie pytanie. Jeden z graczy roił mi pewien atut dla kapłana działający tak, że dotykiem można było leczyć do połowy HP pod warunkiem, że miało się jakiś niezużyty czar leczący przynajmniej 2 poziomu. Może ktoś zapodać link? |
Są atuty z deskryptorem [Reserve], które pozwalają na używanie pomniejszych zdolności do woli, pod warunkiem, że ma się konkretne czar zapamiętane/gotowe do rzucenia. Atuty są w dodatkach Complete Mage oraz Complete Champion, a Twojemu graczowi chodziło zapewne o atut:
Touch of Healing – Feat – D&D Tools
Dopóki postać ma przygotowany/gotowy do użycia czar leczący minimum 2 poziomu może leczyć w akcji standardowej 3hp/najwyższy poziom zaklęcia leczącego jaki ma zapamiętany/gotowy do użycia, ale nie może wyleczyć kogoś ponad połowę jego maksymalnych hp.
Dla przykładu, weźmy kleryka z tym atutem i wojownika z max hp 60.
kleryk ma przygotowane zaklęcia lecznicze z poziomów 2 i 3, zaś wojownik stracił 45 hp i ma teraz 15.
Kleryk może go wyleczyć za 9hp w rundzie (akcja standardowa), ale nie więcej niż do 30hp (połowa maksymalnej liczby hp wojownika). W pierwszej rundzie wojownik będzie uleczony o 9 hp (24 w sumie), w drugiej o 6 (nie można przekroczyć połowy maksymalnej liczby hp).
Następnie kleryk zużywa zaklęcie 3 poziomu by uleczyć wojownika i w następnym starciu wojownik znów spadł do poziomu 10hp.
Teraz kleryk leczy 6hp na poziom(3hp * poziom najwyższego zaklęcia leczącego), więc wojownik w kolejnych rundach będzie mieć 10->16->24->30hp.
Przy czym atut uznaje za zaklęcia leczące tylko przywołania z podszkoły leczenie (conjuration (healing)).