Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-04-2016, 13:15   #1
Nimsarn
 
Nimsarn's Avatar
 
Reputacja: 1 Nimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znany
[autorski - otwarta] Arkadia grzech pierworody "Bramę otwieramy o świcie."

„Arkadia, 17:36 czasu miejscowego, 268 dzień od założenia osady, piątek.
Właśnie przestało padać. Komary jak co wieczór, rozpoczęły swoje krwawe tango. Opędzający się od uciążliwych owadów ludzie, odebrawszy z polowej kuchni przynależne im racje, w ponurych nastrojach rozchodzą się właśnie w stronę ukrytych pod palisadą szałasów.
Większość milczy a ci co rozmawiają robią to wyjątkowo cicho. Czasami tylko, gdy któryś z nich poślizgnąwszy się wpadnie do jednej z licznych kałuż spływającego ze zbocza błota, da się usłyszeć kilka wypowiedzianych podniesionym głosem przekleństw. Z minuty na minutę cienie się wydłużają. Gdzieś poza ostrokołem jakiś drapieżnik oznajmia światu swą chęć wyruszenia na żer. Cykady nieprzerwanie jazgoczą w trawie, nie zmieniając tym zbytnio osaczającego zewsząd uczucia brzęczącej duchoty.
Zapada zmrok, jedynie w rozłożonym na szczycie pagórka, osłoniętym brudną moskitierą namiocie „doktora“ pali się jeszcze sodowa lampa. Grupa uzbrojonych, doświadczonych ochotników w ciszy i skupieniu wpatruje się w siedzącego na jednym z polowych łóżek siwiejącego mężczyznę, który wodząc przekrwionymi oczyma po twarzach zgromadzonych, głuchym chrząknięciem rozpoczął „nadzwyczajne zebranie obrońców kolonii".
- Nie owijając w bawełnę sprawa wygląda następująco: Jak pamiętacie dwa dni temu na zachodzie coś pieprznęło. Wszyscy widzieli wybuch... - Tu zrobił pauzę dając czas zebranym, aby krótkim skinięciem potwierdzili prawdziwość jego słów, po czym kontynuował - Niestety mamy, ja i rada, podstawy sądzić, że to nie był meteoryt! Ba, mamy pewność! Tak z 80%... Że to była kapsuła - jajo... Tak, tak w jakiś sposób wzbudziliśmy zainteresowanie Krążownika. Wiecie czym, to się może skończyć... Wszyscy pamiętamy opowieści Sandersona, o tym co się działo w jego osadzie... U nas może być podobnie...
- Dlatego ja, i rada, podjęliśmy decyzję... Nim jednak ją ogłosimy musimy wiedzieć, mieć pewność że jajo jest nadal aktywne... To wasze zadanie!.. Macie na to trzy dni. Jak nie wrócicie do południa trzeciego dnia zwijamy osadę... - Zatrzymał wzrok na najmłodszym ze śmiałków natarczywie wpatrując się w jego oblicze.
- Jakieś pytania... Nie! Idźcie się wyspać... Bramę otworzymy o świtce!..


Dobry dzień?
Kolejna sesja - tym razem w nowym systemie, z mechaniką w tle. Tym razem promuję mojego SyFa, z którym możecie zapoznać się tu.
Dla leniwych kilka słów o nim:

Świat

W skrócie - gra rozgrywa się na powierzchni dawno porzuconej, tropikalnej planety. Gracze są rozbitkami z gwiezdnego promu HMS „Prometeusz“ przewodzącego uchodźców z ogarniętych wojną światów, albo homunkulasami - inteligentnymi, samoświadomymi tworami dawnych mieszkańców planety.

System
System Arkadii (taki SyF ma tytuł) oparty jest o rzuty k6, mniej niż, w trybie 1 z n.
Podstawą każdego testu jest poziom kariery danej postaci (w podręczniku zaproponowałem pięć podstawowych); jej pokrewieństwo; albo brak kariery.
Charakterystyki pełnią jedynie funkcję opisową z ograniczoną/pośrednią możliwością modyfikacji testów.

Prowadzenie sesji
Wzorem poprzednich sesji wrzucam postacie od razu w akcję. Czytając wstęp do rekrutacji już macie możliwość zapoznania się, co i za ile trzeba zrobić - nie widzę potrzeby tego powtarzać. Wasz akces do sesji utożsamiam z przyjęciem przez was warunków kontraktu - milusi jestem, wiem
Chciałbym, nie wiem czy się uda, odpisywać raz dziennie, ale nie panikujcie jak zaśpię do trzech dni. Dłuższe opuszczanie (tak ze trzy wpisy) przez gracza odpowiedzi może skutkować zamrożeniem postaci - wypadnie z narracji albo stanie się bezwolną częścią scenografii (np. w wyniku utraty przytomności). Nie oznacza, to jednak definitywnego pozbycia się jej z gry. Zawsze można wrócić - po uprzednim info. w komentarzach.

Mechanika sesji
Jak w innych moich sesjach na forum (łącznie było ich ze 3) mechanika gry ma znaczenie.
Gdy najdzie graczy ochota przeprowadzić test (inaczej sprawdzić powodzenie podjętej czynności), to do ich zadań należeć będzie wybranie opowiadającego im wyniku z zamieszczonego na końcu mojego ostatniego wpisu ciągu liczb. Jeżeli tego sami nie zrobią a zajdzie potrzeba przeprowadzenia testu albo ja, jako MG, będę chciał coś przetestować sam (np. działania BeNów), to wybiorę pierwszy dostępny/niezarezerwowany wynik z lewej strony. Czyli dokładnie tak jak to miało miejsce przy innych moich sesjach.
W tym jednak wypadku, z uwagi na różnice w mechaniki Ścieżki i Arkadii, ciągi będą dwa a właściwie to trzy (o tym dalej).
Bazowo gracze mają dostęp jedynie do pierwszego ciągu! Nazwijmy go ciągiem A
Dwa następne, to właściwie dwukrotnie dłuższy poprzedniemu jeden ciąg, w który dzielić będę wyniki po połowie na większe i mniejsze - odpowiednio B1 i B2. Do pierwszej jego połowy (B1) dostaniecie dostęp z chwilą otrzymania bonifikaty dodatniej a z drugą (B2) mieć będziecie do czynienia gdy spotka was bonifikata ujemna.
Np. gdy będziecie mieli bonifikatę +2k możecie wybrać między najniższym wynikiem z ciągu A i dwoma najniższymi wynikami z ciągu B1. Analogicznie jeśli mieć będziecie bonifikatę -3k wybieracie spośród 4 najniższych wyników (1 z ciągu A, i 3 z ciągu B2).
Zdaję sobie sprawę, że gro testów przypadnie jednak na mnie - jako tego który posiadał będzie wiedzę o aktualnych bonifikatach, dlatego z góry zaznaczam że starał się będę grać na korzyść gracza.
Przy czytaniu „wyroczni“ zabierał będę wyniki równomiernie z każdego ciągu (od prawej w „obu“ ciągach).
Jak tylko liczba wyników w ciągu sięgnie 2 liczb dorzucam kolejne wyniki.

Rekrutacja
Typowo - start za tydzień, po zebraniu przynajmniej trójki graczy. Ze względu na formę gry (sandbox) odznaczam rekrutację jako ciągłą - każda nowa postać mile widziana.

Tworzenie postaci
Aby zapisać się na sesję wystarczy wykreować sobie postać, opisując ją poniżej w „rekrutacji’.
Jeżeli nie radzicie sobie z mechaniką możecie poprzestać na jej opisie słownym (zaznaczając czy jest silniejsza, zwinniejsza czy inteligentniejsza albo bardziej atrakcyjna - pomorze mi to w odpowiednim doborze liczb) ale zachęcam do próby opisu mechanicznego wedle poniższych reguł.
Ogólnie każda postać scharakteryzowana jest 4-oma atrybutami, tj.: budową, koordynacją, inteligencją i ego. W duchu ferrplay podaję 6 zbiorów wyników k6+k6 - kolejno oznaczone literami od A do F. Możecie wybrać sobie jeden jasno zapisując odpowiadającą mu literę na początku opisu postaci. Następnie porozdzielać wyniki na poszczególne atrybuty. Postacie nieludzi mają dodatkowo zbiór G, z którego mogą wybierać korzystniejsze albo mniej korzystne wyniki (zgodnie z zasadami opisanymi w podręczniku) - spodziewajcie się tutaj mojej interwencji.
Oprócz atrybutów każda postać otrzymuje 5 pkt. na określenie poziomu wybranej kariery/karier (można mieć kilka - max 5 :P ). Zaznaczcie z którą karierą kariera główna jest spokrewniona.
Przy każdym zbiorze zapisałem jeszcze dwa wynik k6 dla określenia wielkości wyposażenia.
Zarezerwowane wyniki przez jednego gracza nie mogą być zajmowane przez kolejnego, zgodnie z zasadą kto szybszy ten lepszy :P

Zbiory wyników:
A: 2+3, 3+4, 6+6, 2+2, k6=4; B: 4+3, 3+1, 5+5, 2+2, k6=6;
C: 5+2, 4+1, 5+5, 4+5, k6=3; D: 2+6, 6+6, 4+3, 1+5, k6=4;
E: 1+5, 5+4, 2+1, 6+2, k6=6; F: 5+4, 1+4, 2+2, 2+3, k6=6.
G: 1+4, 6+4, 5+2, 1+1, k6=2.
 

Ostatnio edytowane przez Nimsarn : 08-04-2016 o 08:43.
Nimsarn jest offline