Cytat:
Ten opis sugeruje że zebrano stary podręcznik + broszura patch 2.0 + noir do kupy. Nie mam Noir SW ale tam chyba nie opisywano nowych zasad rzucania czarów? Więc jak to jest z tymi punktami mocy? I co robimy źle krytykując starą wersję, która ponoć specjalnie się nie różni od nowej?
|
Właśnie mi uświadomiłeś, że sam już nie wiem jak wybiurczo w takim razie czytałeś wcześniejsze zasady. Masz rację, że mogłeś po części chociażby wspierać się Patchem 2.0. Pytasz mnie jeszcze czy w zasadach Noir są zasady dotyczące magii. Nie, nie ma ich tam, są w patchu 2.0 do którego miałeś po polsku dostęp od już dobrych lat a mimo to nadal nie wiesz, że masz tam zasady alternatywne do nie używania punktów mocy.
Nic nie robicie źle krytykując starę wersję jeśli chociaż znacie też materiały z Patcha 2.0 i ewentualnie tych niewielkich pozostałych zmian które jeszcze poza tym dochodziły w skompletowanym podzie. Ty osobiście robisz źle to, że powołujesz się na zasadę w podręczniku do którego już od dawna masz łatkę o której niby wychodzi na to wiesz ale nie wiesz co w niej jest...
Cytat:
Stwórz z materiałów jakich użyto drzwi samochodu tarczę, a zapewniam cię że nie wytrzyma dwóch ciosów toporem.
|
Jak już pisałem, mechanika ta wymaga pewnej prostoty by zachować płynność i nie rozdrabniać się na mniejsze modyfikatory. O ile nie masz zamiaru przyczepiać sobie w swojej sesji drzwi samochodowych do ręki jako tarczy to chyba nie jest to aż tak bolesne, że dadzą bonus +3 zamiast +2? Jeśli chodzi Ci o to, że w Savage Worlds nie wszystko oddaje 100% realizmu to jak najbardziej masz rację. Z tego co wiem, właśnie GURPs próbuje być bardzo realistyczne i przez to było o wiele bardziej skomplikowane, ale może słyszałem źle