Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Savage Hydepark
Zarejestruj się Użytkownicy

Savage Hydepark Pisz tutaj jeśli nie wiesz, w jakim dziale umieścić swoją wypowiedź.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-05-2016, 22:33   #71
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Wiesz ile to rzutów szczególnie przy kiepskich wynikach? To ma być ta brawurowa mechanika, szczególnie gdy w innych grach wystarczy jeden rzut, lub po prostu określenie ile rund zajmie przebicie się? No i co to za zasady domowe, mówimy o SW czy o SW by JPCannon?
Wiesz jak w Savage Worlds powstaje masa opcjonalnych zasad? Ludzie czytają masę materiałów oficjalnych a potem wyczuwają balans mechaniki która jest w pełni otwarta na modyfikacje bez jej zaburzania. W tym wypadku gdy np nie pasuje Ci jak długo trwa niszczenie drzwi możesz zarządać od gracz prostego testu siły i jeśli mu się uda to przebija się przez drzwi. Jeśli będzie to więzień zamknięty w podziemiach jakiegoś psychopaty a on musi się przebijać to każdy jego cios może być dramatyczny i możesz chcieć rozpatrywać każdy ten test raz za razem. No niestety ale w tej mechanice po prostu myśli się inaczej. Nie szuka się na wszystko zasady gotowej z jakiegoś poda (chyba, że ewentualnie się już jakąś zna) tylko uczy się na ich podstawie dostosowywania jej do swoich potrzeb jeśli Ci coś nie pasuje w podstawie. Dlaczego Twoim zdaniem istnieją alternatywne zasady punktów mocy czy inne tego typu. Bo komuś nie pasowało jak to było rozwiązane w podstawowej wersji. Tak to właśnie działa. Ten produkt nigdy nie jest ostatecznie zamknięty i nigdy nie będziesz miał do niego zamkniętej listy zasad. Chociażby dlatego, że nawet z każdym kolejnym settingiem dochodzą nowe które w kolejny sposób modyfikują podstawę.

Cytat:
Spojrzałeś chociaż w podręcznik odpowiadając mi na pytanie? Szkło hartowane ma wyższą premię do pancerza.
Mój błąd wybacz Nadal jednak reszta wypowiedzi poza rodzajem szkła jest aktualna. Wiele zależy od tego jak MG to uzna. Czy w wypadku tej broni weźmie to pod uwagę czy uzna, że nie ma to sensu.

Cytat:
Tak samo jak odpowiedź wyżej. Gruba blacha ma wyższy pancerz, więc o jaką blachę chodzi? Poza tym to nie ja wymyślam te absurdy tylko znajduję je w podręczniku do SW.
W najnowszym podręczniku podział najniższy jest taki:
+1 Szkło, skóra
+2 Szkło hartowane, tarcza
+3 Ścianka działowa, blacha, drzwi samochodu

Nie określę CI ile dokładnie ma mieć mm ta blacha wytrzymalsza od tarczy. Na pewno na tyle dużo by nie nadawała się do noszenia jako po prostu tarcza a zarazem nie będzie grubości stalowych drzwi. Sam określ ile by to musiało być mm. Niestety ale jeśli chce się uniknąć modyfikatorów rzędu 0.1, 0.4, 0.8 itp to w mechanice muszą być pewne ogólniki. Jeśli mocniej zapoznasz się z Savegami będziesz jako MG wiedział jaki modyfikator będzie najodpowiedniejszy dla danej sytuacji. Może ktoś będzie walił przez blachę falistą i dasz mu za to tylko 1WT a może przez przez takie 3mm blachy ale będzie też pokryta gąbką czy innym materiałem i naliczysz za to bonus w ogóle nie podany w przykładach. To tylko przykładowe wyznaczniki z których da się naprawdę dopasować modyfikator do odpowiedniej sytuacji.

Cytat:
Przeczytaj jeszcze raz podrozdział o którym napisałem, nie ma tam mowy o tym że tyczy się tylko ostrzału.
W walce wręcz masz już obronę z tarczy. Jeśli Ci to nie odpowiada możesz zamienić w to na WT ( w którymś z settingów było to zasadą opcjonalną dla formacji podobnych do muru tarcz itp, żeby nie było, że sam sobie coś wymyślam ponownie )

Cytat:
Skoro to nowsza edycja to czemu nie ma o tym wzmianki na stronie polskiego wydawcy? Czyżby strzał w stopę?
Chyba już zmęczenie dyskusja mnie lekko dopada (tak to jest jak się odpiera cały dzień posty 4 osób na przemian w pojedynkę ) ale nie rozumiem co masz na myśli pisząć, że nie ma o tym wzmianki? Masz na myśli, że nie ma o tym posta czy co? Ty chyba nie sprawdzasz tego na stronie Wydawnictwa Gramel które nie jest już oficjalnym polskim wydawcą Savegy od dobrego kawału czasu? Aktualnym wydawcom Savage Worlds jest Fajne RPG a tutaj masz post o nowej edycji - Savage Worlds 3.0 – zapowiedź | Fajne RPG Jak widzisz pojawił się prawie rok temu :P Wydawnictwo Gramel aktualnie wydaje materiały tylko za granicę gdyż w Polsce zarobki były groszowe a na Zachodzie mechanika ta jest znacznie bardziej popularna i chętnie kupowana.

Cytat:
Anglojęzycznych linków nie zamierzam czytać, za słabo znam angielski by tracić na to czas, a poza tym płaciłem za grę w języku polskim.
No tak bez angielskiego możesz dużo tracić na Savage Worlds bo jak widzisz polskich fanów wielu nie ma więc i materiałów aż tak dużo się nie pojawia. Na stronie FajneRPG możesz jednak nadal znaleźć co nie co darmowych, polskich materiałów.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 03-05-2016 o 22:38.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-05-2016, 22:47   #72
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Savage Worlds 3.0 to również rozszerzenie zasad o elementy znane z dodatku Noir, w tym mechanika prowadzenia śledztw, oraz gotowe do rozegrania przygody! Przede wszystkim, jest to wygodne wydanie podręcznika, które zbiera w jedno miejsce zasady dotychczas dostępne w podręczniku głównym i Patchu 2.0.
Ten opis sugeruje że zebrano stary podręcznik + broszura patch 2.0 + noir do kupy. Nie mam Noir SW ale tam chyba nie opisywano nowych zasad rzucania czarów? Więc jak to jest z tymi punktami mocy? I co robimy źle krytykując starą wersję, która ponoć specjalnie się nie różni od nowej?

Cytat:
+1 Szkło, skóra
+2 Szkło hartowane, tarcza
+3 Ścianka działowa, blacha, drzwi samochodu
Stwórz z materiałów jakich użyto do zrobienia drzwi samochodu tarczę, a zapewniam cię że nie wytrzyma dwóch ciosów toporem.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-05-2016, 22:57   #73
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ten opis sugeruje że zebrano stary podręcznik + broszura patch 2.0 + noir do kupy. Nie mam Noir SW ale tam chyba nie opisywano nowych zasad rzucania czarów? Więc jak to jest z tymi punktami mocy? I co robimy źle krytykując starą wersję, która ponoć specjalnie się nie różni od nowej?
Właśnie mi uświadomiłeś, że sam już nie wiem jak wybiurczo w takim razie czytałeś wcześniejsze zasady. Masz rację, że mogłeś po części chociażby wspierać się Patchem 2.0. Pytasz mnie jeszcze czy w zasadach Noir są zasady dotyczące magii. Nie, nie ma ich tam, są w patchu 2.0 do którego miałeś po polsku dostęp od już dobrych lat a mimo to nadal nie wiesz, że masz tam zasady alternatywne do nie używania punktów mocy.

Nic nie robicie źle krytykując starę wersję jeśli chociaż znacie też materiały z Patcha 2.0 i ewentualnie tych niewielkich pozostałych zmian które jeszcze poza tym dochodziły w skompletowanym podzie. Ty osobiście robisz źle to, że powołujesz się na zasadę w podręczniku do którego już od dawna masz łatkę o której niby wychodzi na to wiesz ale nie wiesz co w niej jest...

Cytat:
Stwórz z materiałów jakich użyto drzwi samochodu tarczę, a zapewniam cię że nie wytrzyma dwóch ciosów toporem.
Jak już pisałem, mechanika ta wymaga pewnej prostoty by zachować płynność i nie rozdrabniać się na mniejsze modyfikatory. O ile nie masz zamiaru przyczepiać sobie w swojej sesji drzwi samochodowych do ręki jako tarczy to chyba nie jest to aż tak bolesne, że dadzą bonus +3 zamiast +2? Jeśli chodzi Ci o to, że w Savage Worlds nie wszystko oddaje 100% realizmu to jak najbardziej masz rację. Z tego co wiem, właśnie GURPs próbuje być bardzo realistyczne i przez to było o wiele bardziej skomplikowane, ale może słyszałem źle
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-05-2016, 10:46   #74
 
Hawkeye's Avatar
 
Reputacja: 1 Hawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputację
Tak przypatruję się tej dyskusji i widzę, że zaszła już dość daleko. Mnie w sumie nasuwa się tylko jedno pytanie, po co używać Savage Worlds? Jeżeli aby coś działało muszę sam modyfikować zasady, albo szukać je po n-ilości dodatków, to lepiej wziąć jakąkolwiek prostszą mechanikę (bo prostota Savage Worlds to w najlepszym razie kpina ...) i zmodyfikować ją sobie samemu. Cokolwiek w ten sposób powstanie będzie miało więcej sensu niż te "Brawurowe Światy" i przynajmniej w jakimś stopniu może być oryginalne
 
__________________
We have done the impossible, and that makes us mighty
Hawkeye jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-05-2016, 11:04   #75
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Hawkeye Zobacz post
Tak przypatruję się tej dyskusji i widzę, że zaszła już dość daleko. Mnie w sumie nasuwa się tylko jedno pytanie, po co używać Savage Worlds? Jeżeli aby coś działało muszę sam modyfikować zasady, albo szukać je po n-ilości dodatków, to lepiej wziąć jakąkolwiek prostszą mechanikę (bo prostota Savage Worlds to w najlepszym razie kpina ...) i zmodyfikować ją sobie samemu. Cokolwiek w ten sposób powstanie będzie miało więcej sensu niż te "Brawurowe Światy" i przynajmniej w jakimś stopniu może być oryginalne
Oczywiście nikt nie broni sięgnąć po inne settingi/systemy. Ten temat jednak nie nazywa się "Jaki system wolicie zamiast Savage Worlds" dlatego nadal tu o Savegach dyskutujemy Co do prostoty to cóż, dla niektórych może być skomplikowane coś co dla innych będzie ułomnie proste. Kwestia co dla kogo Są ludzie dla których spamiętanie zasad DnD to błahostka a są i tacy co w ogóle wolą storytelling bo żadnej mechaniki nie mogą ogarnąć.

Ja po dyskusjach tutaj muszę przyznać, że podziwiam zapał antyfanów czegoś do dyskutowania na temat tego. Rozumiem jakby komuś nie pasowała jakaś część a inna pasowała i chciałby podyskutować o tym z czym ma problem w tej mechanice albo do czego mu nie pasuje. Tymczasem mamy to kilka osób które niemalże nieznoszą/nienawidzą nie chcą tykać kijem Savage Worlds ale z chęcią o niej dyskutują cały dzień Niesamowite by dla czegoś czego tak bardzo się nie lubi poświęcać tyle czasu. Ja np nie przepadam z Fatem, ale żebym specjalnie miał wchodzić na dział z tej mechaniki tylko po to by znaleźć w nim temat gdzie mógłbym o nim napisać jaki jest tragiczny? Na działy innych mechanik też wchodzicie żeby zakomunikować, ze ich nie lubicie? Nie jesteście tu by dyskutować na temat tego do czego Savege Waszym zdaniem się nadają ani pogadać o plusach i minusach mechaniki. Ktoś tu pisał, że to nie jest hejt w Waszym wydaniu tylko dyskusja. Dyskusją trudno nazwać wchodzenie do działu dla fanów mechaniki by napisać tylko, że jest tragiczna, nie lubi się jej ale i tak wpadło się to oznajmić światu. Jeśli więc dalej dyskusja ma się tylko ograniczać do "Nieznoszę Savage Worlds bo.." to niestety póki nie pojawi się na to specjalny temat ode mnie, nie ma sensu kontynuować takiego rodzaju "dyskusji".
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 04-05-2016 o 11:13.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-05-2016, 12:15   #76
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ja po dyskusjach tutaj muszę przyznać, że podziwiam zapał antyfanów czegoś do dyskutowania na temat tego. Rozumiem jakby komuś nie pasowała jakaś część a inna pasowała i chciałby podyskutować o tym z czym ma problem w tej mechanice albo do czego mu nie pasuje. Tymczasem mamy to kilka osób które niemalże nieznoszą/nienawidzą nie chcą tykać kijem Savage Worlds ale z chęcią o niej dyskutują cały dzień Niesamowite by dla czegoś czego tak bardzo się nie lubi poświęcać tyle czasu. Ja np nie przepadam z Fatem, ale żebym specjalnie miał wchodzić na dział z tej mechaniki tylko po to by znaleźć w nim temat gdzie mógłbym o nim napisać jaki jest tragiczny? Na działy innych mechanik też wchodzicie żeby zakomunikować, ze ich nie lubicie? Nie jesteście tu by dyskutować na temat tego do czego Savege Waszym zdaniem się nadają ani pogadać o plusach i minusach mechaniki. Ktoś tu pisał, że to nie jest hejt w Waszym wydaniu tylko dyskusja. Dyskusją trudno nazwać wchodzenie do działu dla fanów mechaniki by napisać tylko, że jest tragiczna, nie lubi się jej ale i tak wpadło się to oznajmić światu. Jeśli więc dalej dyskusja ma się tylko ograniczać do "Nieznoszę Savage Worlds bo.." to niestety póki nie pojawi się na to specjalny temat ode mnie, nie ma sensu kontynuować takiego rodzaju "dyskusji".
Dzieje się tak przez ciebie JPCannon. Gdy w byle dyskusji na temat sesji anime, ty przekonujesz ta mechanika jest najsuperowsza (choć dyskutantowi ewidentnie nie leży), to nie dziw się reakcji zwrotnej. Zresztą cały ten dział to kpina, powinien on być pod działem w dziale sesji "Inne" i gdyby nie my "przeciwnicy" systemu, nie działoby się tu zupełnie nic.

Przyznaję zdarzyło mi się przeoczyć, parę szczegółów głównie z Patcha 2.0 (bo po przeczytaniu głównego podręcznika nie miałem ochoty zagłębiać się w broszurę), ale nadal nie uważam że jest to mechanika dla mnie. Być może zagram kiedyś w jakąś sesję na bazie tej mechaniki (szczególnie gdy będzie to Dead Lands), ale raczej zdarzy się to okazjonalnie. Mam nadzieję że fabularnie setting Weird War 2 trzyma poziom tego co otrzymałem w Deadlands (a nie słabego Evernighta) i być może go zakupię. To tyle z mojej strony w temacie, dziękuję za dyskusję.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-05-2016, 12:32   #77
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Przyznaję zdarzyło mi się przeoczyć, parę szczegółów głównie z Patcha 2.0 (bo po przeczytaniu głównego podręcznika nie miałem ochoty zagłębiać się w broszurę), ale nadal nie uważam że jest to mechanika dla mnie. Być może zagram kiedyś w jakąś sesję na bazie tej mechaniki (szczególnie gdy będzie to Dead Lands), ale raczej zdarzy się to okazjonalnie. Mam nadzieję że fabularnie setting Weird War 2 trzyma poziom tego co otrzymałem w Deadlands (a nie słabego Evernighta) i być może go zakupię. To tyle z mojej strony w temacie, dziękuję za dyskusję.
Również dziękuję

Co do dyskusji o tamtej sesji anime, musze w celu eksperymentu napisać kiedyś tam posta gdzie opiszę czego szukam a potem wytłuszonym Editem dopisać, że byle nie było to na D20, K100, Mechanice Warhammerowej czy coś tam innego i czy na pewno nie znalazł by się nikt dla kogo taki dopisek był zupełnie nie potrzebny. Oczywiście źle zrobiłem, że pisałem o tym tam. Z tego powodu rozmowa ta była przeniesiona tutaj. Nawet sam po to tam wstawiałem propozycje przeniesienia rozmowy tutaj żeby nie zaśmiecać wątku Dostaję jednak już info kolejny raz, że to wina tamtego posta jak by Wasze posty miały być jakąś formą walki o sprawiedliwość, zemsty, albo zasypania tego tematu negatywami dla jakiegoś kontrastu. Sam jednak napisałeś, że poza Wami mało kto się tu udziela więc nadal zadziwia mnie, że wchodzicie tu i piszecie posty żeby wzajemnie się jakoś nakręcać albo coś bo innego sensowengo powodu nie widzę
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 04-05-2016 o 12:35.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-05-2016, 11:39   #78
 
Hawkeye's Avatar
 
Reputacja: 1 Hawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputację
Nazywanie każdego komu niepodoba się dany system hejterem to bycie zwykłym bufonem. Przykro mi, że świat nie jest jednym wielkim kampusem sztuk pięknych, na którym wszyscy głaszczemy się po główkach i mówimy jacy jesteśmy fajni. Płacz z tego powodu jest co najmniej śmieszny. I niestety, ale JP poziom dyskusji jest całkowicie twoją winą - ty sprowadziłeś go w dół zaczynając płakać o hejterach. Nie każdemu musi podobać się twoja praca, mogą wyrażać to w różny sposób - to jest życie i musisz się do tego przyzwyczaić.

Żeby jednak nie było, że jest to kompletny off-top. Napisałem, że SW są bezsensowne jako uniwersalny system - nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, po co ich używać, ale mimo wszystko rozwinę to dalej ...

Piszesz wiele razy o tym, że jest to idealny system do przystosowania, zmian itp. Potem wymieniasz n-ilość podręczników, w której mogę znaleźć konkretne zasady do światów np. Sci-Fi czy Fantasy ... Więc jak można mówić o uniwersalności systemu, do której dochodzi tyle dodatków? Wyjdzie na to samo jeżeli do swojej "autorskiej" sesji użyję jakiejś innej mechaniki.

Sama mechanika, którą jak wspominałem wcale nie jest łatwa. Proszę tylko bez tekstów o tym, że to zależy ... Popatrzmy obiektywnie na aspekty, które w niej mogą sprawiać problemy:

-Karty- Jest to element zerżnięty z pierwszych Deadlands. I o ile tam układanie rąk, rozdawanie kart miało sens (gra w pokera jako nieodłączny element Westernu), to w innych settingach może to po prostu rozbijać grę. W wielu wypadkach jest antyklimatyczne. Niepotrzebnie spowalnia grę (rozdawanie kart, tasowanie, odliczanie), wprowadza zamieszanie (To moja karta? A ta co tu leży to kogo?). Komplikuję sprawę (Sprawdzanie, która karta ma starszeństwo, lub który układ ma starszeństwo). Jest kolejnym elementem do spamiętania lub przeszukiwania podręcznika w poszukiwaniu tej jednej informacji.

-Kości - Kolejny bzdurny element. Zapamiętywanie jakiego rodzaju kości muszę używać, ilość jaką muszę przez to nosić ... Bez sens i utrudnienie zarówno dla graczy jak i MG. Rzucam k6 i k10, czy dwie k6? Chwilka muszę to sprawdzić ... Kolejny element, który łatwo pomylić, złapać nie tę kość co trzeba, czy spowalniać wszystko sprawdzając, o którą konkretnie chodzi. Duży problem zwłaszcza dla osób początkujących.

Z uporem maniaka istnieje próba przekonania, że jest to uniwersalna i prosta mechanika (dla początkujących zwłaszcza!), co jest nieprawdą. Wyobraź sobie, że pierwszy raz przychodzisz na sesję, kładą przed tobą jakieś dziwne kości, rozdają jakieś karty ... Jesteś co najmniej zmieszany tym wszystkim co wokół ciebie się dzieje ...

Jest wiele innych elementów, o których możnaby się rozpisywać, jednak jeżeli dyskusja ma wyglądać tak jak wcześniej, to nie będzie sensu jej kontynuować.
 
__________________
We have done the impossible, and that makes us mighty
Hawkeye jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-05-2016, 12:53   #79
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Żeby jednak nie było, że jest to kompletny off-top. Napisałem, że SW są bezsensowne jako uniwersalny system - nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, po co ich używać, ale mimo wszystko rozwinę to dalej ...
Przecież Ci odpisałem na ten post, że nikt nie broni nikomu sięgnąć po inny system. Spodziewałeś się jakiejś innej odpowiedzi w stylu jakiegoś fanatyka jakim byłem tu okrzykiwany Pisałem też już wcześniej, że granica między hejtem a wyrażaniem negatywnej opinii jest bardzo krucha, zwłaszcza gdy wyrażają ją 4 osoby na przemian gdy jedna jest przeciwnego zdania. Tak samo jak cienka może być granica między byciem uznanym za fanatyka a zwyczajnie bronieniem tego co się ceni.

Cytat:
-Karty- Jest to element zerżnięty z pierwszych Deadlands
Za pewne masz rację gdyż twórcą Savage Worlds jest również twórca Deadlandsów. Najpewniej spodobało mu się to w jego pierwszym dziele więc postanowił użyć tego i w drugim. Trudno nazywać "zarżnięciem" czego jeśli oba dzieła są tego samego autora

Cytat:
Sama mechanika, którą jak wspominałem wcale nie jest łatwa. Proszę tylko bez tekstów o tym, że to zależy ... Popatrzmy obiektywnie na aspekty, które w niej mogą sprawiać problemy:
Cytat:
I o ile tam układanie rąk, rozdawanie kart miało sens (gra w pokera jako nieodłączny element Westernu), to w innych settingach może to po prostu rozbijać grę. W wielu wypadkach jest antyklimatyczne.
Najpierw piszesz o tym, że mechanika nie jest prosta a potem pierwszym Twoim argumentem jest to, że ma elementy które dla Ciebie nie pasują do każdego świata. Gra w karty wydaje mi się może występować równie dobrze w świecie fantasy co SF, nie jest to rozrywka zarezerwowana do istnienia tylko w Westernach. Do tego masz najróżniejsze talie kart, tworzone w różnych klimatach które możesz dopasować do swojej sesji dowolnie.

Cytat:
Niepotrzebnie spowalnia grę (rozdawanie kart, tasowanie, odliczanie), wprowadza zamieszanie (To moja karta? A ta co tu leży to kogo?). Komplikuję sprawę (Sprawdzanie, która karta ma starszeństwo, lub który układ ma starszeństwo). Jest kolejnym elementem do spamiętania lub przeszukiwania podręcznika w poszukiwaniu tej jednej informacji.
Wcześniej ktoś zarzucał mi, że wypominam niedoświadczenie MG. Gwarantuje Ci, że właśnie doświadczony MG w Savage Worlds nie ma żadnego problemu z rozróżnieniem która karta jest po której. Idzie mu to tak samo łatwo jak odróżnienie która cyfra jest większa od której. Zgadzam się, że dla początkującego MG w tej mechanice może być to trudne gdyż zwykle inaczej określa się inicjatywę w RPGach. W takich wypadkach wystarczy wyciągnąć na początek po jednej karcie i na pierwszym rozdaniu już kontynuować całą grę. Nie jest to jednak argument za skomplikowaniem mechaniki a zwyczajnie za tym, że w tej jest to rozwiązanie inne niż większość graczy RPG jest przyzwyczajonych.

Cytat:
-Kości - Kolejny bzdurny element. Zapamiętywanie jakiego rodzaju kości muszę używać, ilość jaką muszę przez to nosić ... Bez sens i utrudnienie zarówno dla graczy jak i MG. Rzucam k6 i k10, czy dwie k6? Chwilka muszę to sprawdzić ... Kolejny element, który łatwo pomylić, złapać nie tę kość co trzeba, czy spowalniać wszystko sprawdzając, o którą konkretnie chodzi. Duży problem zwłaszcza dla osób początkujących.
Teraz muszę Ci przyznać, że zgubiłem się już w tym o co może chodzić. Zrozumiałem z zarzutu, że skomplikowane jest to, że w tej grze używa się standardowego zestawu kostek od k4 do k20 jak w Warhammerze czy DnD i dlatego początkujący gracze się gubią? Masz rację, prowadziłem niedawno drużynie 12latków sesję (była to sesja ucząca dzieci RPG) i nie znały w ogóle kostek. Uczyłem je na bieżąco która to k4 a która k6. Mimo to po 15 minutach gry samodzielnie wykonywały wszystkie testy i rzuty, ewentualnie pytając o potwierdzenie co jakiś czas czy tym mają rzucić. Gra przebiegła bardzo sprawnie, płynnie i szybko także jak pisałem, moim zdaniem to kwestia osób a nie mechaniki.

Cytat:
Z uporem maniaka istnieje próba przekonania, że jest to uniwersalna i prosta mechanika (dla początkujących zwłaszcza!), co jest nieprawdą. Wyobraź sobie, że pierwszy raz przychodzisz na sesję, kładą przed tobą jakieś dziwne kości, rozdają jakieś karty ... Jesteś co najmniej zmieszany tym wszystkim co wokół ciebie się dzieje
No właśnie widzisz, tym razem wydaje mi się, że jeśli chodzi o początkujących graczy będę miał większe doświadczenie od Ciebie, zwłaszcza co do Savage Worlds. Otóż w Gdańsku organizujemy co 2 miesiące już od około 2 lat event zwany Bajdurzeniami (Można dwa słowa o nim poczytać tutaj http://fajnerpg.pl/gdanskie-bajdurze...z mojej sesji).

Polega on na odpalaniu kilku/kilkunastu sesji otwartych (może przyjść każdy kto zechce) i zagrać w którąś z wcześniej zapowiedzianych sesji lub ją poprowadzić. Event ma na celu zachęcanie ludzi do RPG. Prowadziłem praktycznie na każdym z tych eventów 1/2 sesje i zawsze robiłem to z użyciem mechaniki Savage Worlds. W 100% owych sesji moi gracze albo kompletnie nie znali tej mechaniki albo znało ją bardzo słabo albo w gronie było kilka osób lepiej ją znających a reszta mniej lub wcale. Za każdym razem tłumaczyłem zasady na nowo przed sesją. Za każdym razem uczyłem mechaniki na bieżąco w trakcie sesji. Za każdym razem po sesji dostawałem informacje pozytywne na temat mechaniki. Zdarzało mi się wręcz, że przychodzili do mnie na sesje gracze którzy nie lubili tej mechaniki bo grali w nią już wcześniej i była dla nich nie fajna i skomplikowana. Po mojej sesji mówili mi, że to jednak była wina ich wcześniejszego MG a nie systemu. Przykro mi ale po kilkunastu/kilkudziesięciu sesjach z początkującymi w tej mechanice wydaje mi się, że mogę stwierdzić, że jest ona prosta jeśli dobrze się ją komuś wytłumaczy
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 05-05-2016 o 12:55.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-05-2016, 14:31   #80
 
PiotrP.'s Avatar
 
Reputacja: 1 PiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodze
Obiecałem sobie, że będę milczał, bo ten temat od dłuższego czasu nie jest normalną dyskusją ludzi dorosłych, tylko udowadnianiem sobie, kto ma większego ptaka, ale jednak coś mnie tchnęło.

Nie będę odnosił się w swojej wypowiedzi do wszystkich postów z ostatnich pięciu podstron, bo ani nie chce mi się takiej ściany tekstu pisać, ani nikomu nie będzie się chciało jej dokładnie przeczytać. Zanim to jednak zrobię, chciałbym wyjaśnić kilka rzeczy.

Jestem fanem Savage Worlds i prowadzę na tym systemie już drugi rok. Uwielbiam ten system, ale świadom jestem pewnych jego wad - każdy system jakieś ma. Nie zamierzam nikogo nawracać na "właściwą drogę": każdy ma swój gust i swoje doświadczenia, więc nie widzę sensu, żeby prowadzić krucjatę przeciwko komuś, kto ma inny punkt widzenia.

Gram w RPG już dwunasty rok i większości wspominanych systemów próbowałem: GURPS, d20 w różnych iteracjach, BRP w różnych iteracjach, SS (stara edycja i nowsza) i kilkanaście innych. Lubię Fate, lubię BRP, lubię sobie czasem pograć w retroklona, ale zdecydowałem się prowadzić na Savage Worlds. Deal with it.

@Hawkeye

Pozwól, że odniosę się do poszczególnych elementów Twojej wypowiedzi z ostatniego posta, bo zarówno mi jest dużo łatwiej w taki sposób do czegoś nawiązać, jak i czytelnikowi (w moim odczuciu) łatwiej jest rozeznać się, o czym piszę.

Cytat:
Piszesz wiele razy o tym, że jest to idealny system do przystosowania, zmian itp. Potem wymieniasz n-ilość podręczników, w której mogę znaleźć konkretne zasady do światów np. Sci-Fi czy Fantasy ... Więc jak można mówić o uniwersalności systemu, do której dochodzi tyle dodatków? Wyjdzie na to samo jeżeli do swojej "autorskiej" sesji użyję jakiejś innej mechaniki.
To trochę nie tak, choć błąd w tej kwestii leży po stronie JPCannona. W Savage Worlds podręcznik główny wystarczy do wszystkiego. Sam raczej nie sięgam po wszelkie dodatki (choć nie zaprzeczam ich istnieniu, a nawet posiadaniu kilkunastu) z innych powodów niż zwykłej ciekawości. Ja, jako doświadczony sawedżowiec, zapewniam Cię, że nie potrzebujesz absolutnie nic więcej i ogrom osób byłoby to w stanie potwierdzić. Tobie ten system nie podpasował, nie jest dla Ciebie intuicyjny i jestem w stanie to zrozumieć i uszanować, ale nie wynika to z tego, że system jest zepsuty. Jak każda mechanika uniwersalna wymaga trochę zabawy, żeby pewne elementy uwypuklić, a z innych nawet całkowicie zrezygnować, bo każda mechanika uniwersalna jest, a przynajmniej powinna być, toolboxem w przeciwieństwie do mechanik dedykowanych.

Cytat:
-Karty- Jest to element zerżnięty z pierwszych Deadlands. I o ile tam układanie rąk, rozdawanie kart miało sens (gra w pokera jako nieodłączny element Westernu), to w innych settingach może to po prostu rozbijać grę. W wielu wypadkach jest antyklimatyczne. Niepotrzebnie spowalnia grę (rozdawanie kart, tasowanie, odliczanie), wprowadza zamieszanie (To moja karta? A ta co tu leży to kogo?). Komplikuję sprawę (Sprawdzanie, która karta ma starszeństwo, lub który układ ma starszeństwo). Jest kolejnym elementem do spamiętania lub przeszukiwania podręcznika w poszukiwaniu tej jednej informacji.
W większości systemów inicjatywę ustala się za pomocą kości. W Savage Worlds są to karty i zapewne istnieją jakieś systemy, gdzie robi się jeszcze inaczej. W jaki sposób to wpływa negatywnie na klimat? Czy kości wg. Ciebie są bardziej klimatyczne i dlaczego?

Jeśli zaś chodzi o to, że karty tak utrudniają i spowalniają (i fakt, istnieją w Savage Worlds, bo system ten wyewoluował z Deadlands i Great Rail Wars), to wynika to z Twojego doświadczenia, co ponownie, nie oznacza wcale, że system nie działa. U mnie na sesjach warunki na stole są...dość spartańskie (wszędzie żarcie, piwo, dwa laptopy...), a i tak absolutnie NIKT nie ma z kartami problemu. Ustalenie kolejności zabiera plus-minus 3-4 sekundy. Jeśli zaś chodzi o starszeństwo kart (bo układy w Savage Worlds nie istnieją - tylko w Deadlands), to jeśli jakimś cudem nie wiesz, że 10 jest wyżej od 9, a Dama jest wyżej od Waleta, to wystarczy góra pięć minut na Wikipedii i już się stanie to jasne. Moja 7-letnia bratanica się nauczyła jakieś półtora roku temu, to jestem pewien, że dorosły chłop też sobie poradzi.

Cytat:
-Kości - Kolejny bzdurny element. Zapamiętywanie jakiego rodzaju kości muszę używać, ilość jaką muszę przez to nosić ... Bez sens i utrudnienie zarówno dla graczy jak i MG. Rzucam k6 i k10, czy dwie k6? Chwilka muszę to sprawdzić ... Kolejny element, który łatwo pomylić, złapać nie tę kość co trzeba, czy spowalniać wszystko sprawdzając, o którą konkretnie chodzi. Duży problem zwłaszcza dla osób początkujących.
Nic nie musisz zapamiętywać. Po to jest karta postaci. Kością Figury k6 rzucasz przy każdym teście współczynnika. Tyle.

Dwie dziewuchy wprowadzałem w Savage Worlds. Obie nie miały do czynienia z RPGami - jedna w żadnej formie, druga coś tam wiedziała z cRPG. Objaśnienie podstawowych zasad zajęło mi średnio 10 minut na każdą. Tworzenie postaci jednej zajęło ok 20 minut (najdłużej się zeszło na wybieraniu przewag), a drugiej niewiele mniej. JPCannon z kolei, jak już zostało powiedziane, często prowadzi świeżakom na konwencie i chociaż wierzę, że niektórzy mogą mieć trudności z załapaniem (w końcu ludzie są różni), nie jest to kwestia mechaniki.

Cytat:
Z uporem maniaka istnieje próba przekonania, że jest to uniwersalna i prosta mechanika (dla początkujących zwłaszcza!), co jest nieprawdą. Wyobraź sobie, że pierwszy raz przychodzisz na sesję, kładą przed tobą jakieś dziwne kości, rozdają jakieś karty ... Jesteś co najmniej zmieszany tym wszystkim co wokół ciebie się dzieje ...
Jak napisałem wyżej, większość początkujących nie ma z tym problemu. Kości nie są dziwne, bo Savage Worlds używa standardowych kości znanych nam wszystkim w naszym cudownym hobby. Karty są pokerowe, więc też wybitnie dziwne nie są i Gracze korzystają z nich czynnie tylko w trakcie inicjatywy, o czym Mistrz Gry uprzedzić winien. Jeśli jednak tego nie zrobi i bez słowa rzuci Graczom przed nos karty, to rzeczywiście mogę zrozumieć konsternację.

Na koniec powtórzę, że nikogo nie zamierzam nawracać ani zmuszać do grania w Savage Worlds. Piszę o tym ponownie, bo widzę, jak niektórzy się emocjonują i ile negatywnej energii już skumulowała ta dyskusja. Szanownych dyskutantów proszę jedynie o to, co następuje:

1. Oddzielanie swoich doświadczeń od założeń/zasad systemu.
2. Przeczytanie jeszcze raz (tylko, jeśli jest na to czas i ochota) podręcznika głównego od deski do deski, bo tak jest napisany, że losowo wyłapane elementy mogą budzić zastrzeżenia bez znajomości całości.
3. Zagranie u Mistrza Gry, który rzeczywiście Savage Worlds zna (ponownie, jeśli jest na to czas i ochota) i wytłumaczy jak człowiek człowiekowi.
4. Szanowanie się w dyskusji nawet, jeśli inni dyskutanci tego nie robią. Nie musimy dostosowywać się do czyjegoś niskiego poziomu.
 
__________________
Fast! Furious! Fucking Awesome!

Ostatnio edytowane przez PiotrP. : 05-05-2016 o 14:34.
PiotrP. jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172